Živimo u svojevrsnom distopijskom svijetu, a vremena su kao iz romana Georgea Orwella. ‘Velik brat‘ sve nas promatra i zna sve o nama putem društvenih mreža za koje mi mislimo da nam koriste.
Kako novi automobili postaju sve napredniji, sigurnost podataka povezanih automobila posljednjih je godina postala političko bojno polje. Kupci bi jasno željeli da su njihovi podaci privatni, a kada se letimično sagleda situacija, proizvođači su im saveznici po tom pitanju.
Ali, nešto drugačija situacija zbiva se na sceni koju ne možemo vidjeti. Proizvođači slobodno koriste podatke kupaca, prodaje ih ili ih navodno čak predaje policiji iako je obećala da neće.
Kupcima se prodaje priča kako će povezani automobili podići njihovu kvalitetu života, reklamiraju se kao one koji sprječavaju krađe, pojednostavljuju uslugu, poboljšavaju sigurnost na cestama i olakšavaju promet. Ali, nedostaci se mogu prepoznati vrlo brzo, osiguravatelji sve više traže podatke o vozilima, a privatnost postaje sve vrednija u sve autoritarnijoj državi nadzora.
Savezna vlada SAD također je izrazila zabrinutost, a Bidenova administracija tvrdi da dopuštanje prodaje kineskih električnih vozila u SAD-u predstavlja rizik za nacionalnu sigurnost.
Industrija je svjesna nacionalne zabrinutosti za privatnost, zbog čega su mnogi proizvođači automobila potpisali ‘Načela zaštite privatnosti potrošača Saveza za automobilske inovacije 2014.‘
Potpisnici dokumenta ove lobističke skupine obećali su da neće predati podatke o lokaciji, biometrijske podatke ili podatke o ponašanju u vožnji trećim stranama bez odobrenja vozača, piše portal The Drive.
Međutim, kako piše Automotive News, Toyota, Subaru, Mazda, Nissan, Kia, BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen navodno su pristali Kongresu ako podatke vozača ako budu suočeni sa sudskim pozivom.
"Proizvođači automobila ne samo da su potrošače držali u neznanju u vezi sa svojim stvarnim praksama, već su i brojne tvrtke zavaravale potrošače više od desetljeća ne poštujući vlastita dobrovoljna načela privatnosti u industriji", tako su pisali senatori Ron Wyden i Ed Markey Saveznoj komisiji za trgovinu.
Bez obzira posjedujemo li automobil s mogućnošću povezivanja naših mobilnih telefona, možda bi se i mi s ove strane ‘velike bare‘ trebali zabrinuti. Jer u budućnosti, svaki će automobil imati tu mogućnost, a zar već ne stavljamo naše ‘živote‘ na pladanj mnogobrojnih društvenih mreža?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....