Točenje benzina u automobil s dizelskim motorom ili obrnuto može biti iznimno štetno za sam automobil. Ako slučajno dođe do takve pogreške, potrebno je odmah reagirati jer popravak motora može koštati čak do 30 tisuća kuna ovisno o šteti i modelu automobila. Iako se takva zabuna češće dogodi samim vlasnicima vozila, postoje i situacije kad djelatnici benzinske naprave veliku pogrešku.
Naime, slična situacija dogodila se nedavno u Sjedinjenim Državama na čak dvije postaje odjednom. Prilikom punjenja velikih spremnika goriva benzinskih postaja, djelatnici su slučajno spojili cisternu s dizelom na spremnike benzina te tako napravili 30-ak tisuća litara „mješavine“.
Istinu su, nažalost, saznali prekasno, kad je već velik broj mušterija natočio takvo gorivo u automobile te se počeo panično vraćati. „Natočila sam goriva u svoj Subaru Forester i već tri ulice udaljenosti, počeo mi je cukati i 'kašljati'.
Bio je to vrlo dobar automobil, a i nedavno sam napravila velik servis“, rekla je jedna od nezadovoljnih mušterija benzinske postaje u Coloradu.
No što se zapravo događa s motorom nakon utakanja pogrešnog goriva? Ako se utoči dizel u benzinski motor, on na prvu neće imati nikakvu posebnu reakciju, ali već nakon lagane vožnje, počet će „štucati“.
Naime, u benzinskom motoru gorivo se zapaljuje pomoću zraka i iskre od svjećice, te mu to daje snagu. S obzirom na to da je dizel puno teže zapaliti nego benzin, motor jednostavno neće imati dovoljno zapaljive smjese za normalno funkcioniranje.
Na starijim automobilima mogao se jednostavno izvući dizel iz rezervoara, natočiti benzin i motor bi ubrzo normalno radio, ali noviji automobili znatno su kompliciraniji. Potrebno je pročistiti cijeli sustav dovoda goriva, počevši od samoga rezervoara.
Nakon što se sav dizel uklonio, potrebno je i izvaditi injektore te ih detaljno počistiti. Ako se automobil vozio s takvim gorivom, postoji i šansa da je oštećen katalizator, ali to je samo u rjeđim slučajevima. Na sreću, dizel ne može napraviti toliko veliku štetu u motoru, ali u obrnutoj situaciji, stvar je potpuno drugačija.
Kao što je prethodno spomenuto, benzin puno lakše izgara od dizela pa će sami dizelaši normalno voziti neko vrijeme. No nemojte se zavarati. Benzin nema lubrikacijska svojstva kao dizel pa će vrlo brzo početi oštećivati cijeli sustav dovoda goriva počevši od same pumpe i dizni.
Noviji automobili vrlo brzo će stati nasred ceste jer njihove dizne koriste znatno veći pritisak pri ubrizgavanju goriva, od onih na starijim automobilima. Stariji dizelaši vozit će se normalno i do nekoliko kilometara, ali će onda početi stravično dimiti te bi iz auspuha mogle početi izlaziti iskre. Upravo je to znak da su komponente dovoda goriva potpuno uništene.
Naime, popravak dizelaša u takvom slučaju znatno je skuplji. Dok se kod benzinaca većinom samo čiste komponente dovoda goriva, kod dizelaša je najčešće potrebno mijenjati brojne komponente poput dizni, pumpe goriva, crijeva i sličnoga. Kod starijih automobila takvi popravci mogu koštati nekoliko tisuća kuna, ali kod novijih automobila, čitav popravak može iznositi i do 30 tisuća kuna.
Stoga prilikom točenja goriva uvijek treba dobro pripaziti koje se stavlja u automobil, kako bi se spriječili ovakvi nepotrebni troškovi. Osim što se može prepoznati po samome zvuku motora i broju okretaja, potrebna vrsta goriva može se saznati i na poklopcu rezervoara, u prometnoj knjižici, ali i prema veličini otvora za utakanje goriva
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....