"Žuborenje", pucanje ili prasak u vašem ispušnom sustavu može zvučati cool i sportski ali kod automobila s tvorničkim ispušnim sustavom mogu biti pokazatelj da nešto nije u redu, odnosno da je neki dio vašeg automobila pri kraju svog radnog vijeka. Ako čujete nešto poput "mini eksplozije" ispod vaše haube, to definitivno znači da postoji neki problem.
Do 'pucanja' u auspuhu dolazi kada se pare goriva zapale u ispušnom sustavu ili usisnom razvodniku umjesto unutar komore za izgaranje. Suvremeni motori u kojima isporukom goriva upravlja računalo čine pucanje u novijim automobilima rijetkima.
Što uzrokuje takve zvukove u ispušnom sustavu? Ovo su najčešći uzroci pucanja u ispušnom sustavu.
Filtar zraka
Uvijek prvo provjerite filtar zraka. Začepljeni filtar zraka ne daje motoru dovoljno zraka, iskrivljuje smjesu zraka i goriva, što može uzrokovati povrat pucketanje u ispušnom sustavu. Zamjena filtera zraka je osnovni i jeftin popravak kojeg možete odraditi sami.
Nerazmjerna smjesa zraka i goriva
Slaba mješavina zraka i goriva izgara sporije i nije tako vruća, zbog čega dio goriva možda neće u potpunosti izgorjeti tijekom ciklusa izgaranja, i na kraju se zapaliti u ispušnom sustavu.
Bogata mješavina zraka i goriva isporučuje više pare goriva u komoru za izgaranje nego što može izgorjeti tijekom ciklusa izgaranja. Opet, neizgorjelo gorivo se zapali u ispušnom sustavu. Dijagnosticiranje problema s pravilnom mješavinom zraka i goriva najbolje je prepustiti profesionalcima.
Nesinkronizirani ciklus paljenja
Nesinkronizirano vrijeme paljenja uzrokuje da ciklus paljenja (paljenje svjećice) počne sagorijevati smjesu zraka i goriva prerano ili prekasno. Prerano paljenje goriva, dok su usisni ventili djelomično otvoreni, prisilit će plinove koji bi trebali tjerati klipove prema dolje da se zapale u sustavu za usis zraka ili rasplinjaču.
Posljedično, kasno vrijeme omogućuje neizgorjelom gorivu da izađe iz komore za izgaranje kroz ispušne ventile. Vrući dijelovi ispušnog sustava zapaljuju neizgorene pare goriva koje su se pomiješale s kisikom, što rezultira povratnim paljenjem iz ispušne cijevi.
Senzor kisika
Senzori kisika su kritični ulazni senzori koji utječu na isporuku zraka i goriva. Kontaminiran, oštećen ili sporo reagirajući senzor kisika rezultira bogatom ili siromašnom smjesom zraka/goriva i mogućim povratnim paljenjem. Zamjenu senzora kisika mogli biste odraditi sami, ali možda ćete morati odvesti automobil u radionu da profesionalac utvrdi je li senzor zapravo neispravan.
Sustav goriva
Nizak ili visoki tlak goriva zbog prljavog filtra goriva, neispravne pumpe za gorivo, začepljenog cjedila spremnika goriva, lošeg regulatora goriva ili mlaznica goriva koje su prljave, začepljene, sporo djeluju, djelomično zaglavljene otvorene, cure ili su oštećene, mogu negativno utjecati na smjesu zraka i goriva.
Sustav paljenja
Većina današnjih vozila ima sustav paljenja (COP) bez razdjelnika koji eliminira žice svjećice i kapicu razdjelnika. Prljave ili istrošene svjećice, slabe ili nikakve iskre sprječavaju potpuno izgaranje goriva u komori za izgaranje. Zamjena svjećica je jednostavna operacija. Međutim, dijagnosticiranje i zamjenu zavojnica najbolje je prepustiti vašem mehaničaru.
'Prljavi' ispušni sustav
Ispušni plin koji struji preko propuštanja u razvodniku ispušnog sustava, cijevi glave ili brtvene brtve stvara vakuum koji usisava svježi zrak. Svježi zrak bogat kisikom pomaže da se djelomično izgorjelo gorivo u ispušnom plinu zapali i proizvode zvuk. Ovaj popravak je za profesionalce.
Mehanički kvarovi
Nažalost, postoji nekoliko skupih mehaničkih kvarova koji također mogu uzrokovati povratno djelovanje. To uključuje spaljene ili napuknute ventile motora, slabe ili slomljene opruge ventila ili bregasto vratilo s istrošenim režnjem. Ove popravke prepustite stručnjacima.
Stariji motori
Motori s rasplinjačem i motori kojima se ne upravlja računalom često su imali problema s 'pucanjem' iz ispušnog sustava. Karburatori stalno trebaju ručno podešavanje kako bi se održala ispravna mješavina zraka i goriva. Osim loših svjećica i zavojnica, duge žice svjećica na starijim automobilima glavni su uzrok ovog problema.