Kad temperature padnu ispod ništice za neke vlasnike dizelaša mogli bi započeti problemi. Za razliku od benzina, problem smrzavanja dizela na niskim temperaturama nije novost. Zimsko godišnje doba stvara određene probleme vlasnicima dizelaša, a najveći od njih je pokretanje automobila, posebice onih starijih. Prisjetimo se kako si pomoći kad auto neće upaliti, o čemu smo već ranije i pisali.
Kristalizirani parafin
Uzrok problema leži u parafinu koji se nalazi u dizelu, koji se pri niskim temperaturama kristalizira, nakon čega ti kristali začepljuju pore filtra goriva. Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a zna se dogoditi da u potpunosti blokiraju protok goriva, uzrokujući nemogućnost pokretanja motora.
Moderniji dizelaši zato su opremljeni grijačima u kućištima filtara, pa se taj problem rjeđe događa. Kao dodatnu pomoć današnji dizelaši imaju ugrađene i senzore koji su sposobni otkriti vodu na dnu filtra, pa se na instrument ploči upali lampica. Tada je potrebno ispustiti vodu vijkom koji se nalazi na dnu filtra. Postoji i bolje rješenje, jednostavno zamijenite filtar. On će vas koštati od 50 do 150 kuna. Treba navesti kako jamstvo ne pokriva štetu zbog kristaliziranja parafina.
Aditivi
Po zakonu, dizelsko gorivo na benzinskim pumpama trebalo bi biti aditivirano ovisno o temperaturi, odnosno dobu godine. Problem ovdje nastaje kad se malo vozite, pa zimi uđete na benzinsku crpku s gorivom koje ste natočili na jesen, aditiviranim do 0 °C. Zimi je ono aditivirano do -15 °C.
Ovisno o točki filtrabilnosti, na europskom tržištu je definirano šest kategorija dizelskog goriva za normalne klimatske uvjete i još četiri za alpske, odnosno polarne klimatske uvjete. Po ovom pitanju problem može nastati ako naiđe razdoblje s -20 i manje stupnjeva, ali ako se odvezete automobilom s domaćim gorivom u planinski predio gdje su temperature bitno niže od -15, posebice noću.
Zato je najpametnije čim prije natočiti lokalno dizelsko gorivo, koje je aditivirano za lokalne uvjete, ili jednostavno kupiti aditive posebno i sami sniziti točku filtrabilnosti. Aditivi sadrže tvari koji se vežu na kristale parafina i sprječavaju njihovo povećavanje. Jedna bočica košta od 70 do 100 kuna, ovisno o proizvođaču.
Tri bitna koraka kod sigurnog paljenja
Ako niste sigurni hoće li motor vašeg dizelskog automobila upaliti, pokušajte zakrenuti kontaktni ključ za jedan zub, dok se ne upali lampica grijača. Tada vratite ključ na početni položaj, pa opet ponovite postupak još jednom i potom vratite ključ u početni položaj. Tek tada probajte zakrenuti ključ do kraja i upaliti motor.
Ako ovo ne pomogne, znači da je dizel vjerojatno smrznut, stoga ne forsirajte s paljenjem. To znači da se parafin već kristalizirao, a konstantnim verglanjem ćete samo oštetiti akumulator. Ako ste u mogućnosti, odgurajte automobil u zatvoreni topliji prostor.
Ako možete, ugrijte filtar i sustav za ubrizgavanjem fenom za kosu, pri čemu obratite pozornost da ne rastopite plastiku ako koristite snažniji fen. Prema ustaljenom mitu, nemojte točiti benzin u rezervoar. Tako jedino možete oštetiti sustav ubrizgavanja, pogotovo ako se radi o novijem dizelašu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....