Čak 90 posto informacija vezanih uz zbivanja na cesti stječemo očima i svaka distrakcija može biti opasna, pa prije vožnje sve što možete pravilno podesite i osigurajte rad svih elemenata. Dobro podešeni retrovizori, nove metlice brisača i očišćena stakla su osnova vožnje u ovo doba godine, a naročito to vrijedi za vožnju po magli.
Bitno: magla stvara vlagu na vjetrobranu što dodatno smanjuje vidljivost. Ako su pritom vaš vjetrobran i stakla prljavi ili "masni" to će vam otežati pozorno praćenje situacije na cesti. Očistite ih... Nadalje, prema zakonu o sigurnosti na cestama kod nas, kao i u ostalim europskim zemljama, tijekom zimskog računanja vremena na motornim vozilima i danju moraju biti upaljena dnevna ili kratka svjetla. Imajte to na umu, na snazi je od danas.
Dosadna i opasna magla koja u većini predjela zemlje ovih dana prati vozače, posebno u kotlinama ili ravnicama uz rijeke, donosi posebne opasnosti te traži pojačanu pozornost vozača. U takvim uvjetima izrazito smanjenje vidljivosti najbolji savjet je uvijek isti: koncentracija i sporija vožnja jedini su lijek za maglu.
Uz smanjenu vidljivost, dodatni razlog za usporavanje u slučaju magle je i vlažan asfalt. Jer magla dakako, vlaži asfalt: taj oblak vrlo sitnih vodenih kapljica uspijeva lebdjeti u zraku koji često vodoravnu vidljivost u vožnji može smanjiti i na stotinu metara, dospijeva i na cestu koju čini opasnijom za vožnju.
Duga svijetla koja dobro dođu u vožnji po mrklom mraku kod magle nikako ne koristite: to je besmisleno jer se svjetlosni snop odbija od kapljica vode u zraku i reflektira unatrag zasljepljujući vozača.
Pomoć su svjetla za maglu, ali ne treba očekivati čuda jer maglenke postavljene na 10 do 20 centimetara od tla i pomažu tek u lakšem uočavanju referentnih točaka, poput traka na asfaltu. Kad se vidljivost mjeri u metrima, potrebno je uključiti stražnje svjetlo za maglu, ali najvažnija je koncentracija za upravljačem, pri čemu treba izbjegavati uporabu telefona i čavrljanja sa suputnicima, kao i glasnu glazbu.
Ako ste nesigurni za volanom vozeći po magli i pomišljate na zaustavljanje nemojte se upuštati u brze i drastične manevre zaustavljanja uz cestu. Vozači iza vas mogu prekasno shvatiti vaše namjere pa, posebno u vožnji autocestom, može doći do lančanog kočenja svih sudionika iza vas, a prečesto se dešava da se neki zbog brzine, ili manjka iskustva ne uspijeva zaustaviti na vrijeme. Vozite polako dok ne uočite sigurno mjesto svakako izvan prometnog toka.
Najvažnije: smanjite brzinu - automobile ispred vas po magli mogli biste uočiti bitno kasnije nego u vožnji po dobroj vidljivosti te je važno smanjiti brzinu i povećati udaljenost od "crvenih svjetala koje vidite ispred sebe". Samo tako ćete imati dovoljno vremena za pravovremenu reakciju kočenja ili izbjegavanja naleta na vozilo ispred vas.
Magla može uzrokovati da objekte ispred sebe vidite kasnije nego što biste to inače vidjeli. Zato je važno smanjiti brzinu i povećati udaljenost između sebe i drugih vozila. Dodatni prostor će povećati vaše vrijeme reakcije i moguće poštedjeti vas neprilika prilikom vožnje po magli...
Za kraj, kad se vremenski uvjeti poprave i magla nestane, svakako ne zaboratite isključiti maglenke, posebno stražnju, jako smeta vozače iza vas...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....