Kad nema druge nego na dulji put krenuti noću, sjedate u automobil i vozite... Nemalo nas odradilo je za svog vozačkog staža duge noćne kilometre, a nije tajna i da postoje vozači koji duže ture odrađuju isključivo po noći i toga se striktno drže. Posebice u ljetnim mjesecima kad vladaju gužve na cestama pa je to dobar način za izbjeći ih.
Vozači koji biraju noć za vožnju kao prednost navode manje prometa, izostanak vožnje u kolonama i gužvama te ugodnije krstarenje. Istina, ujednačen stil vožnje posredno utječe na potrošnju koja je niža, dok su sam motor i svi vitalni dijelovi izloženi manjem opterećenju.
Isto tako možemo čuti kako je noć za vožnju bolja od dana jer se prilikom pretjecanja lakše uočava vozilo iz suprotnog smjera zahvaljujući upaljenim svjetlima, što smanjuje rizike.
I u pravu su, no univerzalna istina kako je "dan za sve, a noć za spavanje" prema čemu je programiran organizam svakog čovjeka, nerijetko zna dobiti bitku s vozačem za noćne vožnje u što smo se prečesto mogli uvjeriti putem vijesti o vozačima koji su zaspali za upravljačem i zahvaljujući tome doživjeli udes.
Dakle, umor, oči koje su izloženije većim naporima u mraku, te svjetla automobila iz suprotnog smjera koje dodatno nadražuju oči spadaju u dio priče "protiv" noćne vožnje. Isto tako vremenske prilike poput kiše znatno pogoršavaju vidljivost za vožnje po noći nego po danu, a milijun kapljica na vjetrobranu ispod brisača koji neumorno razdjeljuju vodu, svjetla automobila iz suprotnog smjera pretvaraju u bezbroj iritantnih odbljesaka.
Ne treba smetnuti s uma kod negativnih strana noćne vožnje ni činjenicu kako je životinjski svijet bitno življi noću nego danju, pa je tako i postotak naleta na divlje životinje bitno veći.
Dakle, bez obzira na afinitete svakog pojedinog vozača, danju je ipak sigurnije voziti nego noću. Ako baš morate voziti, u automobil sjednite s posebnom pažnjom jer ne treba ignorirati varljivu prirodu noćne vožnje. Stoga su opći savjeti o noćnoj vožnji univerzalni.
Vozač bi uvijek trebao biti svjestan okoline s posebnom pozornošću na vlastito vozilo u prometu. Potom, ako u neki automobil sjedate prvi put provjerite prije kretanje gdje se pale svjetla te kako se uključuju i isključuju duga svjetla, a dobro bi bilo odmah locirati prekidače za sva četiri žmigavca i unutarnju rasvjetu što bi bilo korisno u slučaju nužde.
Noću je najbolje voziti u laganom ritmu, prvo stoga što se bolje uočavaju oznake i znakovi na cesti kao i zato što je teže uočiti što je pred vama na cesti čak i s najboljim svjetlima, nego po danu. Budući da je vrijeme reakcije sporije nego pri svjetlu, smanjena brzina je pametna odluka.
Mali trik: ako vas iznenade duga svjetla iz suprotnog smjera, zakrenite glavu udesno i tek krajičkom oka ispratite prolaz automobila kako biste manje umorili oči.
Neki vozači će kazati kako ne vole voziti noću, posebice lokalno jer se često događalo da su svjedočili noćnim obračunima lokalnih Schumachera, a i da će se u prometu naći vozač koji je pod utjecajem alkohola ili droga bitno je veći noću. S obzirom na to da noćna vožnja zahtijeva više usredotočenosti na vožnju, smanjite ometajuće faktore na minimum u automobilu, jer premda ćete vjerovati kako vas glasna glazba drži budnim, istina je potpuno drugačija jer je to jedan od faktora koji najviše ometaju pozornost i sigurne kilometre.
Ton zvona mobitela također ne bi trebao biti preglasan. I za kraj, budite svjesni umora... Ako primijetite da vam se doista već sklapaju oči radije stanite na odmorištu nego nastavite voziti pospani. Mnogi od nas često ne mogu izbjeći vožnju noću i ako se držimo ovih korisnih savjeta i uzimamo ih u obzir kad sjedamo za volan, noćna vožnja sigurno će proteći uz manje stresa i opasnih situacija te doći čak i do razine relaksirajuće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....