Iako električna revolucija u svijetu automobila uzima maha, motori s unutarnjim izgaranjem su daleko od izumiranja. Mnogi se pitaju što nosi budućnost? Motori s unutarnjim izgaranjem morat će se prilagoditi i evoluirati kako bi se spasili.
Inženjeri će morati pronaći načine pomoću kojih će unaprijediti efikasnost motora s unutarnjim izgaranjem, s obzirom na to da je poboljšanje efikasnosti jedini put naprijed kod takve tehnologije. Jedan od takvih procesa je kompresijsko paljenje kontrolirano reaktivnošću goriva, ili Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI).
Inačica je to paljenja s kompresijom homogenog punjenja (HCCI) koja pruža bolju kontrolu postupka izgaranja i ima potencijal dramatičnog smanjenja potrošnje i emisija štetnih plinova.
U ovom procesu se niskoreaktivno gorivo miješa sa zrakom, potom se kompresira do stupnja gdje još uvijek ne dolazi do samozapaljenja. Nakon toga se u tu smjesu ubrizgava, pod velikim pritiskom, visokoreaktivno gorivo, i cijela smjesa se zapali u trenutku najveće kompresije. Karakteristika ovog procesa unutarnjeg sagorijevanja je da koristi dvije vrste goriva, dizelsko i benzinsko.
Dizel pomaže gorivoj smjesi eksplodirati u više predvidljivom smjeru. Iako su emisije štetnih plinova, kod ovog procesa, smanjene ipak su znatne emisije ugljičnog monoksida i dalje prisutne, dok su emisije ugljičnog dioksida znatno smanjene.
Prostor za poboljšanje efikasnosti motora s unutarnjim izgaranjem i dalje postoji, ali je upitno hoće li se u budućnosti ulagati u tu tehnologiju s obzirom na to da većina većih proizvođača automobila ulaže znatna sredstva u istraživanje i razvoj s ciljem elektrifikacije svoje flote automobila.
Osim toga, države i pojedini gradovi već su predstavili strategije nultih emisija štetnih plinova koje bi se, prema planovima, realizirale do sredine ovog stoljeća. Zbog svega gore navedenog budućnost ulaganja u razvoj motora s unutarnjim izgaranjem je upitna. O ovoj se temi u novom se videu bave stručnjaci kanala Engineering Explained.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....