Vjerojatno niste mnogo razmišljali o uzorku malih crnih točkica na rubovima prozora automobila. Izgledaju estetski ugodno, ali imaju li, osim toga, neki drugi smisao?
Te crne točkice na rubovima vjetrobranskih stakala te crni rubovi koji ih okružuju imaju razlog zašto postoje osim puke dekoracije. To ima veze s načinom na koji se automobilski prozori izrađuju. Naime, od 1950-ih i 60-ih nadalje, proizvođači automobila počeli su koristiti ljepilo za držanje automobilskih prozora na mjestu, umjesto metalnih obloga.
To ljepilo je obavilo posao, ali nije bilo baš estetski ugodno. Tu u priču dolaze crni obrubi i točkice koje su izrađene od keramičke boje. Njihova namjena je da sakriju ljepilo, a budući da su ti rubovi pečeni, oni su gotovo neuništivi. Oni drže ljepilo na mjestu, koje zauzvrat drži prozore na mjestu.
Što se tiče točkica, one su tu da naprave estetski ugodan prijelaz od debelih crnih linija do prozirnosti prozora. Točkice nisu nasumično postavljene, već po "uzorku polutona", postajući sve manji i udaljeniji kako se crna boja povlači. Ovaj uzorak je manje neugodan za oko od neprozirne crne boje pored prozirnog stakla.
Međutim, ni točkice nisu tu samo za ukras. Njihova druga namjena, osim vizualnog efekta, je kontrola temperature. Da bi se stakla na prozorima i vjetrobranskim staklima savijala kako jesu, stakla se zagrijavaju. Crno obojeno staklo se zagrijava brže od ostatka prozora. Točkice su tu da malo ravnomjernije raspoređuju toplinu, što sprječava da se vjetrobransko staklo iskrivi na vrućini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....