Uz nekoliko iznimaka, većina aktualnih električnih automobila temelji se na onima pogonjenim benzincima ili dizelašima, pa se ugradnja električnih komponenti prilagođava zadanim dimenzijama vozila i prostoru namijenjenom konvencionalnoj pogonskoj tehnici. Rezultat je da korisnici ‘plaćaju ceh’ kroz brojne kompromise. Zanimljivo je da su još pred dvadesetak godina neki automobili već u startu konstruirani s idejom o alternativnim pogonskim rješenjima – poput prve A-klase i Fiat Multiple – no u međuvremenu su umirovljeni, a da alternative u njima nisu zaživjele, izuzmemo li ugradnju plinskih spremnika u pod Multiple. No, vremena se mijenjaju i na elektriku se više ne gleda samo kao na jednu od alternativa, već se čitavo težište seli u tom smjeru.
Volkswagen, najveći koncern na svijetu, objavio je svoje planove za budućnost predstavljanjem modularne platforme potpuno električnog vozila nazvane jednostavno MEB (Modulare E-Antreibs-Baukasten), uz geslo ‘Struja za sve’. Nova platforma, koja objedinjuje sve komponente električnog pogona, trebala bi biti osnova za niz različitih vozila, od kompakta, preko minivana, pa sve do popularnih SUV-ova.Ostvare li se najave čelnika VW-a da će serijski automobil baziran na platformi MEB po cijeni biti usporediv s aktualnim Golfom TDI, moguće je da ćemo s geslom ‘Struja za sve’ uskoro uistinu imati narodni auto pogonjen elektrikom.
Ukratko
Izazovi za planere proizvodnje - novi koncept i modularna platforma s mnogo zajedničkih elementa za različite tipove vozila pruža mogućnosti dodatnih racionalizacija procesa i smanjenja proizvodnih troškova. Velik korak prema prihvatljivoj autonomiji i brzini punjenja; baterija bi trebala omogućiti maksimalni doseg do 550 km, a do 80 posto kapaciteta punila bi se za pola sata. Električni pogon bez kompromisa - promišljen smještaj svih komponenti trebao bi pružiti udobnost, prostranost i vozne osobino kakve se očekuju od suvremenih automobila
Brzina punjenja
Za 30 minuta do 80 posto
Brzi punjač kapaciteta 125 kWh trebao bi omogućiti da se potpuno prazna baterija nadopuni do kapaciteta 80 posto za prihvatljivih pola sata. Premda je to još uvijek mnogo duže nego što traje punjenje spremnika benzinom ili dizelskim gorivom, uz izdašan kapacitet baterije već je i tih 80 posto dovoljno da nastavite putovanje u velikoj većini slučajeva. S obzirom da se u budućnosti očekuje povećanje broja punionica, električna mobilnost uskoro bi iz fraze mogla prerasti u stvarnost.
Baterija u podu među osovinama
Nisko težište i mnogo prostora
Velika baterija smještena je u podu između široko razmaknutih osovina i točno ispod prostora namijenjenog putnicima. Takav smještaj, s obzirom da je baterija kod električnih vozila u pravilu najteža pojedinačna komponenta, omogućava nisko težište i ukupno dobre vozne osobine, a krade i najmanje korisnog prostora. Kapacitet baterije prilagođavao bi se namjeni, odnosno tipu vozila koje bi koristilo platformu i trebao biti dovoljan za doseg između 330 i 550 km (prema novom standardu WLTP), što je već usporedivo s klasičnim autima.
Spreman za budućnost
Umreženost rasterećuje vozača
Još prije nego što nas automobili počnu sami voziti, stalna povezanost s internetom, ali i mogućnost razmjene podataka s drugim sudioncima u prometu, učinit će vožnju sigurnijom. Osim potpuno nove konstrukcije platforme s električnim pogonskim sklopom, koncept ID. trebao bi donijeti i nove standarde u smislu primjene najmodernijih sigurnosnih sustava, s većom mogućnošću predviđanja opasnih situacija.
Pogonski elektromotor
Povratak konceptu ‘sve straga’?
Zvuči pomalo čudno da se kod automobila budućnosti VW ponovno okreće konceptu iz Bube – sve straga. Elektromotor je, naime, u platformi MEB smješten straga i pokreće stražnje kotače. Takva koncepcija definitivno pruža prednosti u smislu prijenosa snage na cestu, oslobađajući prednje upravljive kotače pogonskih sila i omogućavajući time veći zakret kotača te manji krug okretanja. Podatke o snazi VW ne navodi, no možemo očekivati odlična ubrzanja, kao i kod postojećh električnih vozila.
Zajednička platforma
Jedan MEB za sve marke
Osim Volkswagena, modularnu i fleksibilnu platformu MEB trebali bi koristiti i modeli sestrinskih Audija, Seata i Škode, kao i manja Volkswagenova komercijalna vozila. Prema riječima Thomasa Ulbricha, člana uprave marke Volkswagen zaduženog za E-mobilnost, MEB za VW predstavlja ‘korak usporediv s prelaskom s Bube na Golf’ i ‘bit će temelj za više od deset milijuna električnih vozila iz čitave grupacije u prvom valu, koji će označiti put u eru elektrike’. Bude li cijena prihvatljiva, svijet automobila nalazi se pred prekretnicom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....