Kada kupite novi automobil, uz njega dolaze i novi pneumatici. Većina bi pomislila da su upravo te gume ‘prva ugradnja‘, koje su već postavljene na vozilu prilikom izlaska s proizvodne linije, one koje najviše odgovaraju preporukama proizvođača. Ipak, osim u slučajevima superautomobila ili iznimno rijetkih vozila za koja su razvijene specifične gume, često se događa da standardno ugrađeni pneumatici nisu nužno najbolji izbor.
Razloga za ovakvu praksu ima nekoliko, a tiču se činjenice da proizvođači vozila prilikom odabira guma često pretpostavljaju ugradnju guma s obzirom na efikasnost potrošnje goriva, sposobnost prianjanja na suhoj podlozi, razinu buke i cijenu, a u drugi plan stavljaju mogućnosti vozila u specifičnim uvjetima ili preferencijama vozača.
Specijalizirani YouTube kanal Tire Reviews nedavno se bavio ovom temom, naglasivši kako proizvođači uglavnom favoriziraju gume s niskim otporom kotrljanja zbog manje buke i boljeg prianjanja u suhim uvjetima, s ciljem smanjenja potrošnje goriva i povećanja ekonomičnosti - faktora koji igraju ključnu ulogu u prodaji automobila.
Ističe se važnost guma u ostvarivanju optimalne potrošnje goriva i autonomije vozila, posebno u kontekstu WLTP ciklusa testiranja u Europi. Manja potrošnja goriva ili veća autonomija električnih vozila značajno doprinose atraktivnosti modela na tržištu, što motivira proizvođače da biraju gume koje doprinose ovim ciljevima.
Osim toga, naglasak na izvrsno prianjanje na suhom temelji se i na preferencijama test vozača, s obzirom na to da se većina testiranja provodi upravo na suhim površinama. Time se teži osigurati pozitivne ocjene u recenzijama, dok se istodobno postavlja zahtjev za gume koje generiraju minimalnu buku, čime se unapređuje ukupna udobnost vožnje.
Kroz ovaj uvid u izbor guma za nove automobile, jasno je da iako cijena i poznati brendovi igraju ulogu, oni nisu jedini kriteriji. Ovaj pristup ostavlja prostor za razmišljanje o tome jesu li standardno postavljene gume doista najbolje opcije za vaše vozilo i vaš stil vožnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....