Prema nekim istraživanjima, za vrijeme jednog prosječnog pranja u dvorištu, kad vozač odluči sam dohvatiti spužvu i oprati auto, potroši se i do 500 litara vode. Profesionalci su u tom smislu, dakako, puno učinkovitiji, pa će praonica na jedan auto, ovisno o tehnici pranja i ostalim faktorima potrošiti znatno manje, 50 do 100 litara. Premda te brojke zvuče prihvatljivije, posebno u odnosu na prvospomenutu, one se ipak i dalje odnose na tek jedno jedino pranje, i to jednog jedinog vozila. A svi znamo koliko ih je na cestama, i koliko se često peru. Dakle, na pranje auta doslovno se troše čitave rijeke pitke vode.
Da ne treba nužno biti tako demonstrirao nam je Mario Brljević iz Pearl Waterless Zagreb. Njemu, baš kao i kolegama iz sličnih mobilnih praonica u Puli i Šibeniku, za pranje auta trebaju tek dvije torbice s bočicama i krpicama, koje uvijek vozi u svom Puntu. I nešto vremena. Tekuće vode? Ni kapi… Prvo na površinu auta nanosi tekućinu u spreju Pearl Universal, a nakon što ista kratko odreagira i odvoji prljavštinu od laka, skida ju se laganim potezom mikrofer krpe. Nakon što izvana obiđe cijeli auto i skine nečistoće, vrijeme je za sljedeći korak.
Drugo sredstvo koje pritom koristi je Pearl Advanced Ultra Nano, nano premaz s prirodnim, karnauba voskom, koji površini pruža sjaj i zaštitni sloj zahvaljujući kojemu se na auto neko vrijeme neće hvatati ni uobičajene nečistoće ni voda. A ako se i malo zapraši, bit će dovoljna jedna kiša ili ručno ispiranje bez brisanja, jer sva voda s ovako tretiranog auta nestaje, kaže Mario, već do prvog semafora… Premaz drži mjesec do mjesec i pol dana, nakon čega se počinje primjećivati da kišne kapi više ne bježe s laka. Preporuka proizvođača stoga je da se vanjsko pranje s premazom obavi dvaput mjesečno, no u većini slučajeva dovoljno je i jednom.
Mario u svom poslu koristi i druga sredstva britanske tvrtke Pearl, prvenstveno Pearl Professional, koji se može naći i u maloprodaji. Njime se zapravo može oprati cijeli auto, ali ga Mario koristi uglavnom samo za stakla, a slično vrijedi i za namaz Pearl Eco Touch Shine, koji je izvorno namijenjen za gume, ali Mario kaže da se u praksi pokazao dobrim za sve plastične površine, jer ostavlja mat crni sjaj i otpušta ugodan miris.
Što se vremena zahvata tiče, Mario treba dva do dva i pol sata ako radi cijeli auto, što uključuje bezvodno pranje iznutra i izvana s nano zaštitom. Takav komplet stoji 200 kuna, s tim da se u Zagrebu za taj novac dobiva i usluga dolaska po vozilo i vraćanja, kao i nadopunjavanje tekućine za stakla i mirisni borić. Postupak se može nadograditi i pranjem motornog prostora, detaljnijim čišćenjem unutra, kemijskim čišćenjem…, pa se cijena onda posebno dogovara. No, isto tako, moguće je zatražiti samo vanjsko pranje, koje traje od pola sata do sat, ovisno o tome koliko je auto prljav, a također uključuje nanošenje nano zaštite…
Ukratko Sve što treba za temeljito pranje auta bez ijedne kapi vode stane u prtljažnik osobnog auta, pa se takav tretman može naručiti i doslovno na vrhu planine. Unutarnje čišćenje obuhvaća čišćenje armature i ostalih površina te usisavanje, no ono će izostati ako se ovakvo pranje naručuje u divljini, odnosno bez raspoloživog priključka za struju. Razlika u izgledu svih površina prije i nakon tretmana vidljiva je na prvi pogled. Nije lako povjerovati za čišćenje nije potrošena ni jedna jedina kap vode. Tretman koji uključuje nanošenje nano sloja preporučuje se obavljati jednom mjesečno, jer se u međuvremenu na površini neće nakupljati nečistoće |