IZNENADILI BISTE SE!

RAZBIJEN MIT? TEST POTROŠNJE U PRAKSI Otkrivamo koliko troši nova Škoda Scala s 1,0-litrenim benzincem s tri cilindra

 
 Fran Kurelac

1.0? Tri cilindra? To ne ide s mjesto, to troši previše goriva...takve komentare čuli smo nemali broj puta kada ljudima spomenemo neki od novih trocilindraša koji se sve češće ugrađuju u kompaktne modele. Naravno, spomenuti komentari uvijek dolaze od osoba koje nisu niti isprobale spomenute motore, a za promjenu mišljenja dovoljno se odvesti do najbližeg salona i provozati neki od primjeraka. Pritom se kao jedan od najboljih među njima pokazao 1.0 TSI iz Volkswagen grupe. Riječ je o provjerenom i dokazano izdržljivom motoru koji je prvi put ugrađen u Volkswagen Golf 2015. godine. Nakon toga našao se u nizu modela iz grupacije, a svoje mjesto je dobio i u našoj testnoj Škodi Scali.

Fran Kurelac

Iako se u Scali još nudi snažniji 1.5 benzinac od 150 KS te dizelaš od 115 KS, 1.0 TSI predstavlja pravu mjeru. Razlog? Motor je uvjerljiv, performanse sasvim solidne (do stotke juri za 9,8 sekundi i ne zaustavlja se do maksimalnih 201 km/h), a sve to uz relativno nisku potrošnju.

Ivan Lacković

Koliku? To smo odlučili provjeriti zaputivši se s testnim primjerkom do otoka Murtera. Početak nije bio idealan – dočekala nas je kolona na Lučkom, a nakon 20-ak minuta čekanja (i niza pogleda od strane čeških i slovačkih turista koji su našu Scalu u rally zelenoj metalik boji gledali kao da je kakav egzotični superautomobil) napokon smo pokupili karticu i krenuli s vožnjom. Do Murtera ima tek nešto više od 300 kilometara pa potrebe za stajanjem nije bilo. Dolaskom pred Murter bacili smo pogled na putno računalo i ostali ugodno iznenađeni – prosječna potrošnja stvarno iznosi 5,8 litara, i to s nezahvalnim stajanjem u koloni i vožnjom prema propisima (ne, nismo se „vukli” 110 km/h).

Fran Kurelac

Na otvorenoj cesti ta brojka dodatno pada, a u gradu se benzinska Scala zadovoljava s oko 6,5 litara benzina na 100 kilometara. Dakle, za prosječnog Hrvata benzinska izvedba je „best buy”, posebno ako uzmemo u obzir da cijena kreće na pristojnih 124.021 kuna. Uz nadoplatu za „rally” zelenu boju bit ćete posebno uočljivi, a ako planirate ići na more u ovom kompaktu budite spremni odvojiti pokoju minutu za pokazivanje detalja automobila znatiželjnim turistima (u našem slučaju većinom iz Češke, Slovačke, Poljske, ali i Hrvatske). Treba li se VW Golf zabrinuti?

Pogledajte naš video test:

Fran Kurelac

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 19:28