U svijetu automobila, neke stvari koje su se činile nepromjenjivim ipak se na koncu dogode. Jedna od takvih je primjerice prelazak BMW modela sa stražnjeg na prednji pogon nakon Serije 1 F20 (2011 – 2019).
Bez obzira na neke ustupke poput manje mjesta u prtljažniku i manje prostora za noge na stražnjoj klupi, Serija 1 F20 je posljednji kompaktni BMW koji je pružao čisti užitak vožnje sa stražnjim pogonom, a s isključenim ESP sustavom jednostavnim pritiskom na tipku moglo se i lijepo "driftati".
Uglavnom, sa svojim izrazito sportskim konceptom pogona na stražnje kotače, BMW-ov najmanji model nastavio je tradiciju ranih modela iz 70-ih godina poput 2002tii Touringa i tako donio bavarskom proizvođaču značajan prodajni uspjeh.
Aktualni nasljednik iz 2019. ima prednji pogon i benzinske motore s tri cilindra, a redni 3.0 6-cilindraš u modelima F20 135i i 140i je zato danas postao legendom.
Nedostatak stražnjeg pogona i "šestaka" u novom kompaktu F40 je izazvao podvojenost među obožavateljima Serije 1 pa auto entuzijasti prethodnu generaciju F20 smatraju boljim izborom od aktualne.
Pogoni: turbo benzinski motori u F20 razvijeni su u suradnji s PSA kao zamjena za atmosferske motore iz E87, pružajući impresivne performanse, čak i u modelu 116i koji ubrzava do 100 km/h za 8,7 sekundi. Izrada je izvrsna, sigurnosna oprema je uzorna, a oni koji nježno voze dizelaše, mogu postići zapanjujuće niske vrijednosti potrošnje.
Unatoč nekim grubostima, ni benzinske ni dizelske verzije Serije 1 F20 nisu veliki potrošači, ali ponekad treba biti oprezan s mogućim oštećenjima motora kod manjkavog održavanja. Srećom, problemi s lancem od prethodnika nisu prenijeti na F20. Kod kupnje je dobro zatražiti dokumentaciju o održavanju u ovlaštenim radionicama ako postoji.
Od problema mogao bi se naglasiti onaj sa servo upravljačem. Provjerite jesu li kod auta koji vas zanima obavljeni svi potrebni radove jer su u vezi toga na snazi bila dva opoziva. Bilo je problema i s EGR ventilom, a poznat je i problem s prednjim i stražnjim svjetlima koja su sklona prodiranju vode, što dovodi do kondenzacije iznutra.
Od mehanike problemi se odnose na senzore radilice što uzrokuje smanjenje performansi motora ili grub rad. Kod nas u oglasnicima primjerci Serije 1 F20 stoje od 5000 do 25.000 eura dok se može naći i kasnijih 140i varijanti za 33 ili 35 tisuća eura.
Povijest modela: BMW serije 1 (2011-2019)
9/2011
Lansiranje modela s 5 vrata kao nasljednika serije 1 (E87). Nove linije opreme uključuju "Sport Line", "Urban Line" i "M Sport Package". Četverocilindrični benzinski motori sada imaju turbopunjač. Raspon motora: 116i (100 kW/136 KS), 116d (85 kW/115 KS), 118d (105 kW/143 KS) i 120d (135 kW/184 KS). Svi motori su u skladu s emisijskom klasom Euro5.
Nekadašnji 6-stupanjski automatski mjenjač zamjenjuje se 8-stupanjskim automatikom. Sustav iDrive sada je dostupan i bez navigacijskog sustava. Eco-Pro način rada pomaže vozaču da uštedi gorivo. Asistenti kao što su Pomoć pri parkiranju, Upozorenje o napuštanju trake, upozorenje na sudar sprijeda, kamera za vožnju unatrag i Informacije o ograničenju brzine bili su dostupni us doplatu, piše ADAC.
10/2012
Novi motor 125i (160 kW/218 KS) koji zadovoljava Euro6
11/2012
Motor 120d po želji dostupan s pogonom na sve kotače "xDrive"
3/2012
Uvođenje dodatnih motora: dizelska varijanta 116d Efficient Dynamics Edition, 120d s BluePerformance paketom Euro6 i 125d s dva turba (160 kW/218 KS)
7/2012
Novi motor 114i (75 kW/102 KS); Uvođenje vrhunske varijante M135i (235 kW/320 KS) kao linijskog šestcilindričnog motora s turbopunjačem. "XDrive" varijanta s pogonom na sve kotače po želji dostupan
9/2012
Uvođenje varijante s troja vrata; novi dodatni motor 114i (75 kW/102 KS)
3/2013
Motori 114i, 116i i 118i u skladu su s emisijama Euro6
7/2013
Motor 118d po želji dostupan s pogonom na sve kotače "xDrive"
3/2015
Osvježavanje izgleda i novi motori: trocilindrični 116i (80 kW/109 KS), 118i (100 kW/136 KS) i 116d (85 kW/116 KS). Četverocilindrični motori: 120i (130 kW/177 KS), 125i (160 kW/218 KS), 118d (110 kW/150 KS), 120d (140 kW/190 KS), 125d (165 kW/224 KS). Šestocilindrični motor: M135i (240 kW/326 KS); Svi motori su u skladu s Euro6
7/2015
Modificirani motor: 118i (smanjenje obujma s 1598 ccm na 1499 ccm)
7/2016
Modificirani motori: 120i (135 kW/184 KS), 125i (165 kW/224 KS), M140i (250 kW/340 KS). M135i više nije u ponudi. Varijante 116i, 118i, 116d, 118d, 120d, 125d kao i prije
7/2017
Facelift, motori kao i prije
6/2019
Serija modela F20/F21 prekid proizvodnje