Kada tražite obiteljski SUV, uzbudljiva dinamika vožnje vjerojatno neće biti na vrhu popisa stvari koje morate imati. Sve dok je udoban i ne prevrće se u zavojima, većina ljudi je sasvim zadovoljna. Toyota, usprkos tome što nije marka poznata po izradi zanimljivih automobila za vožnju, C-HR-om je iznenadila, jer crossover ne samo da ima procijenjenu i udobnu vožnju, već ima i uredno upravljanje.
C-HR je predstavljen početkom 2016. i označio je svojevrsnu revoluciju koja je nadišla stilska obilježja i forme. Toyotin SUV u početku je bio zamišljen kao direktni suparnik Nissan Jukea i temeljio se na platformi koju koristi Yaris. No Toyota je brzo shvatila da tako neće ispuniti ciljeve vezane uz vozna svojstva, zbog čega je posegnula za tada novom i puno sofisticiranijom TNGA arhitekturom.
Modularna platforma zadržala je vrlo sličnu arhitekturu ovjesa, ali proporcije su prilagođene novim zahtjevima. Međuosovinski razmak je skraćen za 6 centimetara, trag kotača za 4, a vozačka pozicija je povišena za 12 centimetara. Rezultat je bila kvaliteta izrade koja nadilazi ostale aktualne proizvode Toyote.
Naš favorit je hibridna verzija koja koristi pogonski sustav identičan Priusu, no ono što čini razliku je preciznost upravljača i rad ovjesa. U kombinaciji sa 17-colnim kotačima kretanje Toyote C-HR je čvrsto pod kontrolom, a rezultat kontakta s neravninama na cesti vrlo rijetko se prenosi na unutrašnjost.
U verziji sa 18-colnim kotačima, koja je nešto kruća, udobnost vožnje nije kompromitirana. Zauzvrat ulasci u zavoje postaju još precizniji, a koliko je C-HR dobro oslonjen na podlogu najbolje otkrivaju neki grbavi dijelovi ceste na kojim bi vozila slične stature poskakivala.
Dizelski motori, koji su za većinu kupaca ključni mamac, nisu bili predviđeni za budućnost, zbog čega su 75 posto proizvedenih bili hibridi. Za poklonike klasičnih motora, pak, predviđena je verzija pogonjena 1.2 turbobenzinskim motorom već viđenim u Aurisu, koji razvija 116 KS i 185 Nm.
Dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa i pogonom samo na prednje kotače ili automatskim CVT mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Japanci su uložili puno truda kako bi poništili osjećaj motora koji se uzaludno vrti, dotjeravši CVT mjenjač da u gradskoj vožnji funkcionira odlično, no nisu uspjeli ukloniti "efekt skutera" kad se krene u maksimalno ubrzanje.
Za opuštenu vožnju CVT mjenjač svakako je dobra opcija, no za življu vožnju u kojoj do izražaja dolaze sve kvalitete ovjesa, upravljača i krutosti šasije, još uvijek je bolja opcija ručni mjenjač, koji je također dotjeran dodatnom preciznošću, kraćim hodom i elektronskom kontrolom koja pri svakom prebačaju korigira okretaje kako bi se izbjegli neugodni trzaji.
Što se tiče dizajna, on je na pola puta između SUV-a i coupea, na tragu Nissan Jukea, ali u većem izdanju - C-HR je vanjskim dimenzijama gotovo identičan Qashqaiju. Izrazito visoka bočna linija i agresivni profil čini ga puno bližim standardima Lexusa, a isto vrijedi i za kvalitetu izrade i upotrijebljene materijala u unutrašnjosti koji nakon 7 godina ne pokazuju znakove istrošenosti.
No, unatoč dizajnerskim rješenjima, koje ga čini posebnim, nije zaboravljena ni funkcionalnost. Straga prostora ima, osobito u visinu, više od očekivanog, a tek je neznatno žrtvovan prtljažnik od 377 litara.
Oprema je na zavidnoj razini, osobito po pitanjima sigurnosti. Za hrvatsko tržište bile su predviđene četiri razine opreme uz dodatnu.
Toyota C-HR 1.8 Hybrid
Motor: hibridni (benzinski, električni)
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1798 ccm
Snaga: 122 KS
Moment: 142 Nm na 1750/min
Mjenjač: automatski
Dimenzije: 436 x 179 x 155 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 377 litara
Masa: od 1380 kg
Najveća brzina: 170 km/h
0-100 km/h: 11 sekundi
Izmjerena potrošnja: 6l/100 km
C02 ispuh: 86 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....