Prestižna limuzina iz Ingolstadta na tržištu je, uz uobičajena vizualna i tehnička dotjeravanja, ostvarila impresivnu karijeru koja je potrajala još tamo od 2011. godine pa sve do ovih dana. U Ženevi je, naime, upravo predstavljen dugo očekivani nasljednik, no ne sumnjamo da će i unatoč tome nastaviti biti posebno tražena među kupcima rabljenih automobila više poslovne klase. Premda je dosta pažnje javnosti privukla već u izvornom limuzinskom obliku u kojemu je bila prvotno predstavljena, širenje ponude ostalim karoserijskim oblicima pokazalo se izuzetno bitnim za konačni tržišni plasman Audija A6. Tko je želio više mjesta straga odnosno u prtljažnom prostoru mogao je, tako, izabrati karavanski Avant sa 565-1680 l, za malo više avanturistički nastrojene klijente ponuđen je Allroad quattro, a lepezu modela na istoj MLB platformi A6 okrunio je i atraktivni kupeovsko-limuzinski rođak A7 Sportback.
Foto: Marin Tomaš
Ponuda motorizacije kroz životni vijek A6 također bila vrlo bogata, pa je između ostaloga uključivala brojne TSI i TDI motore sa četiri i šest cilindara, počevši od 125 pa sve do 450 KS, a za ljubitelje sportskih izvedenica proizvodili su se S i RS modeli, čija se snaga kretala u rasponu od 420 pa sve do 605 KS. Općenito gledano, međutim, najpopularnije su nesumnjivo bile dizleske izvedbe, počevši od 2.0-litrenog TDI sa 177 KS i, posebno, 3.0 TDI V6 motora, neovisno o konkretnoj verziji. Jedan od njih, uostalom – sa 204 KS i 400 Nm - pokreće i naš testni primjerak, koji je od 2011., kada je proizveden, pa do danas zahvaljujući njemu prevalio 176.000 km. Bez problema, što u slučaju ovog modela i nije rijetkost, budući da je A6 baš ovih dana još jednom svrstan na vrh Dekrinog istraživanja najpouzdanijih modela u svojoj, ali i svim ostalim kategorijama.
Pri nabavci rabljenog, međutim, nikada se ne treba previše opustiti. Kod A6 tako valja znati da rijetko pokazuje ozbiljnije nedostatke ili probleme, posebno kod mlađih godišta, a ako i ima problema, često su oni posljedica neodgovarajućeg održavanja. Kod starijih primjeraka, sa šest ili sedam godina na plećima, znaju se pojaviti oštećenja selena na poprečnim ramenima, no drugih konkretnih slabosti gotovo i nema. Za automatik i quattro verzije posebno vrijedi: budite sigurni da kupujete uredno održavani primjerak. Audi A6 se smatra odlično uravnoteženim po pitanju udobnosti i dinamike vožnje već i kod standardnog serijskog podvozja, a kao opcija se nudio i zračni ovjes. Da je vrijedan reputacije koja ga prati, pokazuje i testni A6: unutrašnjost pokazuje znakove višegodišnjeg korištenja, ali ne i raubanja koje bi ostavilo neželjene posljedice. Ne čudi zato da i kao rabljeni zadržava cijenu, a treba znati i da u održavanje, želite li da mu dobra forma potraje, treba redovito ulagati.
Ukratko
Prtljažnik Audija A6 prima od osnovnih 530 do 995 litara tereta, a iskoristivost mu je limitirana veličinom otvora. U ponudi je i Avant sa 565 do 1680 l
Osim DSG mjenjača sa 7 stupnjeva, A6 je dolazio s raznim mjenjačima, od ručnog 6-stupanjskog do bezstupanjskog Multitronica
Vozačevo mjesto je ugodno te i nakon sedam godina djeluje čvrsto i funkcionalno. Vide se tragovi upotrebe, ali sve je čitavo i izgleda dobro. Klasična instrument ploča donosi tipičnu Audijevu grafiku, koja je i u ovom slučaju vrlo čitka i pregledna. Na testnom primjerku pokazivač kilometraže prebacio je 176.000 km
Gume dimenzija 225/55 R17 dobre su za svakodnevnu upotrebu jer s visokim bočnicama odlično gutaju sve neravnine i ne boje se rubnjaka. S dvije ispušne cijevi stražnji dio A6 i danas izgleda svježe i dopadljivo. Verzije s quattro pogonom, poput ove, svojevrsni su zaštitni znak za A6
Kod kupaca Audija A6 općenito su najpopularniji bili common-rail dizelaši, počevši od 2.0 TDI motorom sa 177 KS i, posebno, 3.0 TDI u više verzija
RIJEČ STRUČNJAKA
Audi A6 je tehnološki kompleksna limuzina, vrhunski je primjerak svoje klase i zato pri kupnji ne treba gledati što nižu cijenu. Automobili ovakve klase naime, ne trpe improvizacije i nemar, pa troškovi novog vlasnika mogu neugodno iznenaditi, kazuje nam Ivan Markovinović iz tvrtke MaxxAuto, s mnogo iskustva u prodaji rabljenih. U obzir zato uzimajte samo sačuvane primjerke s urednom, autentičnom i provjerljivom povijesti održavanja i prijeđenih kilometara i spavat ćete puno mirnije. I izbjegavajte sumnjive preprodavače.
3.0 TDI quattro (2011.-2018.) Godište 2011. Cijena 189.900 kuna Kilometraža 176.030 Motor turbodizelski Obujam 2967 ccm Snaga 150 kW/204 KS pri 3750-4500/min Moment 400 Nm pri 1250-3500/min Mjenjač automatski DSG, 7 stupnjeva Dimenzije 491,5x187,5x145,5 cm Osovinski razmak 291 cm Masa 1720 kg Prtljažnik 530-995 l Brzina 240 km/h 0-100 km/h 7,0 sekundi Izmjerena potrošnja 7,6 l/100 km Ispuh CO2 149 g/km |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....