Talisman je jedna od najljepših limuzina srednje klase (i karavana također), to se gotovo svi slažu. Predstavljen u jesen 2015. kao (ne)izravni nasljednik nezamijećenog Latitudea, krenuo je u prodaju početkom ljeta 2016. i još uvijek izgleda kao da je tek stigao na tržište.
A ove godine je proizvodnja zapravo prestala! Baš su elegantne linije, bez obzira bila u pitanju limuzina ili karavan, prvi i najjači mamac koji privuče potencijalne kupce, premda Talisman prati glas ne baš pouzdanog automobila. Elektronika je tome glavni krivac i činjenica je da je broj reklamacija na tu temu (bio) iznadprosječan.
Nisu to nekakvi krucijalni problemi koji vlasnika ostavljaju na cesti, ali u ovoj klasi su i sitnice (za čije se dovođenje u red uglavnom troše više živaca nego financija) dovoljne da kod vlasnika izazove nezadovoljstvo.
Nakon par godina i malo više kilometara i plastika interijera, koja u zoni oko mjenjača i dodirnog ekrana na izgled i opip djeluje jeftinije od ostalih površina, ponekad se više ne čini tako homogena i zna pustiti koji cvrčak.
Nepodopština toga tipa najviše je bilo u prvim godištima proizvodnje, pa su kasniji (zato i malo skuplji) modeli po tom pitanju osjetno bolji. U svemu tome se, naravno, ponekad pretjeruje i često od buhe pravi slona, a najveći broj vlasnika sa svojim primjerkom nema nikakve brige ni reklamacije.
Osim toga, za vjerovati je da je većina onih koji su imali neki problem vjerojatno isti dosad i riješila, ali bez obzira na tu pretpostavku, kupuje li se rabljeni Talisman detaljna kontrola rada svega što je povezano sa strujom i elektronikom jednostavno je nešto što se ne smije preskočiti.
Talisman je inače, udobna limuzina ili karavan, s ugodnim vozačkim ambijentom autentičnog ugođaja srednje klase. Prostran je i komforan pa je često korišten i kao poslovni automobil za putovanja, a najčešći je u kombinaciji s dobro poznatim dizelskim motorima 1.5 dCi i 1.6 dCi, kasnije i 2.0 dCi, koji mogu imati i automatski mjenjač s dvije spojke EDC.
Tu dakle nema tajni i sve je isto kao u drugim Renaultima s tim motorima. Iskustva su uglavnom vrlo pozitivna i u uvjetima redovnog održavanja kvalitetnim materijalom, negaženja odmah na hladno i normalnog tempa vožnje motori i općenito mehanika će odvaliti velike kilometraže. Benzinci su čisti raritet. Na našem tržištu, koje u ovoj klasi priznaje samo dizele, gotovo nitko ih ne vozi niti traži.
Bez obzira na motor rabljeni Talisman nije lako prodati kao recimo Passat (osim ako prodavač “skine gaće”), premda se najjeftiniji primjerci iz 2016. godine prodaju već za oko 100.000 kuna. Međutim, najjeftiniji u startu često na koncu znaju biti i najskuplji. Zato, prilikom odabira, oprez.
Ukratko
Zanimljivo: limuzina ima veći obujam prtljažnika (608 litara) od karavana (572 litre), ali je karavan naravno, puno praktičniji
Mjenjači, ručni ili automatski EDC s dvije spojke, korektno se slažu s motorima, premda u ovoj klasi ima i boljih
U opremi s manjim dodirnim zaslonom središnja konzola izgleda skromno, ispod očekivanja. Ambijent je inače ugodan, u dobrom stilu srednje klase
Najčešće kritike tiču se ponegdje jeftinije plastike i iznadprosječno mušičave elektronike, najviše u primjercima prvih godišta. Treba obavezno provjeriti radi li sve kako treba
Udobnost je očekivana, a jači modeli mogu imati sustav laganog zakretanja stražnjih kotača koji dalje boju okretnost i upravljivost
Samo dobri poznavatelji prepoznat će nove detalje vrlo decentnog redizajna obavljenog tek 2020., čak pet godina nakon prvog predstavljanja
U ponudi rabljenih debelo prevladavaju dizel motori. Vozačima koji ne siluju gas će i štedljivi 1.5 dCi (110 KS) biti sasvim dobar izbor
POVIJEST MODELA - RENAULT TALISMAN
2015. predstavljanje na salonu u Frankfurtu kao limuzina i karavanski Grandtour. Koristi se modularna platforma CMF CD (Espace, Scenic, Kadjar, Qashqai…), a start prodaje obilježili su dizelski motori 1.5 dCi (110 KS) I 1.6 dCi (130 KS) te benzinac 1.6 TCe (150 i 200 KS). U opciji je išao automatski EDC mjenjač sa 6 brzina
2018. uvode se dizelski motori 1.7 dCi (150 KS) i 2.0 dCi (160 i 200 KS), kao
i benzinski 1.8 TCe (225 KS). Uz jače motore ponuđen je 4Control sustav
zakretanja stražnjih kotača
2019. uvođenje benzinskog motora 1.3 TCe (160 KS)
2020. manji redizajn i tehnološki update
2022. prestanak prodaje
Podaci
GRANDTOUR 1.5 dCi
Godište 2016.
Kilometraža 101.000
Cijena 117.500 kuna
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1461 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 4000/min
Moment 260 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 487 x 187 x 146 cm
Osovinski razmak 281 cm
Prtljažnik 572 litre
Masa od 1460 kg
Najveća brzina 185 km/h
0-100 km/h 12,2 sekunde
Izmjerena potrošnja 5,8 l/100 km
C02 ispuh od 98 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 700 kn
Prednje pločice (par) od 430 kn
Spojka (komplet) od 815 kn
Zamašnjak od 2950 kn
EGR ventil od 1465 kn
Hladnjak klime od 580 kn
Lambda senzor od 1295 kn
Alternator od 4310 kn
Anlaser od 670 kn