SAVJETNIK AUTOKLUBA

RABLJENI: RENAULT MEGANE R.S. Sve povoljniji trkač sa 250 KS

Cijenom dvostruko dostupniji nego nov i kao rabljeni nudi vrhunski vozački užitak
 Ivan Lacković

Nedavno ukidanje zabrane mladim vozačima da voze snažne aute otvorilo je put koliko-toliko lakšoj kupoprodaji rabljenih sportaša. U igru tako ulazi i brutalni Megane R.S., jedan od najboljih kompaktnih sportskih modela u klasi 200+ KS. Dobro je poznato da to nije igračka za amatere, već jurilica brutalnih performansi, koja je 2011. i 2014. držala brzinske rekorde na Nurburgringu za aute s prednjim pogonom, pa je i kupnja gotovo uvijek prožeta euforijom.

Ipak, ne treba brzati i biti zanesen žestokim performansama i uzbudljivim izgledom, da kasnije ne bi bilo kajanja. Treba biti svjestan da je rabljeni primjerak u dosadašnjoj karijeri gotovo sigurno pretrpio žestoke startove i kočenja, brza i gruba šaltanja, gaženje motora do limitatora, a velika je vjerojatnost da iza sebe ima i nekoliko krugova nemilosrdnog dokazivanja na grobničkom track dayu. ESP se može potpuno isključiti, pa se možda koji put na cesti i izvrtio. Međutim, sve to ne bi trebao biti velik problem, s obzirom da je Renault Sport mnoge sklopove i dimenzirao upravo za žestoku vožnju i velika opterećenja.

Ali, kupnja će imati sretan završetak samo uz uvjet da R.S. nije pretrpio karambol i da je prijašnji vlasnik bio pedantan u ključnoj stvari – održavanju i pravovremenoj zamjeni potrošenih dijelova. Zato je bez uredne servisne evidencije ovlaštenog servisa za modele Renault Sport i uvida u održavanje, pametnije ne upuštati se u avanturu kupnje. Kako treba izgledati R.S. na koji vrijedi baciti oko, pokazuje primjerak s naših fotografija, koji je nakon tri godine i 46.000 kilometara u tip-top stanju do najmanjeg detalja, kao da je tek izašao iz prodajnog salona.

Inače, osnovni R.S. ima 250 KS, kasnije su došle i izvedbe Trophy sa 265 i 275 KS (2012. i blagi redizajn), a entuzijasti koji su uz turbo motor koji divlje grize već od niskih okretaja željeli totalnu ekstazu, birali su još ekstremniju verziju Cup s krućom šasijom, kočnicama Brembo (340 mm), sjedalima Recaro, 19-colnim naplacima…

Pouzdanost neka vas ne brine, jer ADAC-ova lista cestovnih intervencija u rubrici R.S. ostaje posve prazna kad su u pitanju konstrukcijske nedorečenosti, pa su eventualni nedostaci stvar pojedinog primjerka ili vlasnikove nebrige. U stvari, R.S je kompleksan sportaš čije stanje je prije kupnje najbolje dati na provjeru iskusnim ovlaštenim mehaničarima, a s obzirom da su naše ceste ubojice i najizdržljivijih ovjesa, posebnu pažnju treba dati stanju podvozja. Oni koji iz džepa izvlače zadnju kunu moraju voditi računa da je to punokrvni sportski stroj, za kojeg jeftinijih zamjenskih dijelova malo ima. Cijene u oglasnicima su šarene i variraju od 115.000 do 175.000 kuna, a prema službenom Katalogu rabljenih (CVH), primjerak iz 2012. vrijedi 135.700 kuna.

MEGANE R.S. CUP (2009.- )

Godište 2012.

Cijena (kn) 135.700

Kilometraža: 46.000 km

Motor: turbobenzinski

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 184 kW/250 KS pri 5500/min

Moment: 340 Nm pri 3000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 430x185x143 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Težina: 1460 kilograma

Prtljažnik: 377 litara

Brzina: 250 km/h

0-100 km/h: 6,1 sekundi

Potrošnja: 8,2 l/100 km

C02 ispuh: 190 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 12:54