Megane se kroz sve četiri generacije (prva iz 1998., druga iz 2002., treća iz 2008. i sada aktualna, četvrta iz 2015. godine) lijepo udomaćio na hrvatskim cestama i konstantno je jedan od najčešće kupovanih automobila kompaktne klase. Kako nov, tako i kad postane rabljen.
Standardi izrade i faktor pouzdanosti svakom generacijom rapidno se dižu pa se posebno posljednji Megane četvrte generacije sve više viđa i kao službeni automobil u flotama poslovnih kupaca, što također dosta govori o rastu kvalitete koju primjenjuje francuska tvornica. Legendarne priče starih vozača o mušičavosti i nepouzdanosti francuskih, a time i Renaultovih automobila, time definitivno postaju dio sočne povijesti.
Shodno tomu, rabljeni, tri-četiri godine star Megane jako dobro stoji u servisnim statistikama. S obzirom da je riječ o relativno mladim primjercima još uvijek umjerene kilometraže od kojih su prvi u prodaju krenuli tek prije pet godina to je i očekivano, ali i prođe li se kroz specijalizirane forume u kojima vlasnici anonimno iznose svoja praktična iskustva ne može se pročitati ništa potencijalno uznemirujuće.
Nađe se tu i tamo poneka subjektivna zamjerka na račun izvedbe ili izgleda nekog detalja ili odabira materijala, posebno u jeftinijim verzijama, ali da ima krupnijih problema koji bi izazvali reakciju u stilu nikad više Megane – nema.
Što se iskustava iz same vožnje tiče i ova generacija zadržava vrlinu jednog od udobnijih automobila u svojoj klasi. Vlasnici iskustveno hvale i solidnu prostranost, za klasu bolje standarde materijala i izrade nego u prijašnjoj generaciji, u pravilu dobru opremu, a posebno ističu štedljive dizelske motore. Primjedbe se odnose uglavnom na ograničenu vidljivost unatrag, jeftin izgled konzole u zoni oko ekrana multimedije i nešto viši ulazni rub prtljažnika.
Održavanje je troškovno manje-više u okvirima klase. Neke stvari su jeftinije, druge skuplje, a što se motora tiče, uza svo poštovanje prema uglađenim i u jačim verzijama prilično potentnim četverocilindarskim benzincima, gotovo svima je pažnja usmjerena na, skoro da se može reći, legendardni dizelski 1.5 dCi motor (K9K).
S razlogom, jer mu je u dva desetljeća karijere tehnologija izbrušena praktički do savršenstva i sve nekadašnje boljke ispeglane, pa s kvalitetnim održavanjem bez štednje i kemijanja te obzirnom vožnjom može priuštiti jako velike kilometraže bez bitnih, pa čak i ikakvih popravaka. I što je mnogima naročito važno, ponekad uz ekstremno nisku potrošnju.
Povijest modela
Renault Megane IV: 2015. veliko predstavljanje krajem ljeta na salonu u Frankfurtu. Proizvodi se u Španjolskoj i koristi korporacijsku Renault-Nissan modularnu platformu CMF. Došao je s benzinskim turbomotorima 1.2 TCe (100 i 130 KS) i 1.6 (205 KS) u sportskoj GT verziji te atmosferskim benzincem 1.6 SCe (115 KS). Dizelaši su 1.5 dCi (90 i 110 KS) te 1.6 dCi (130 KS te 165 KS u GT modelu). Osim ručnih mjenjača sa pet i šest brzina, jače verzije imaju i automatske EDC mjenjače sa sedam brzina
2016. krajem zime na salonu u Ženevi otkrivena karavanska izvedba Grandtour, a u ljeto limuzinska Grand Coupe
2018. uvedena RS verzija s 1.8 turbobenzincem (280 i 300 KS). Istovremeno se umjesto 1.2 uvodi 1.3 turbomotor (115, 140 i 160 KS), dizelski 1.5 jača (95 i 115 KS), a umjesto 1.6 dizela dolazi 1.7 (150 KS)
2020. radi se blagi redizajn i uvodi plug-in hibridni model E-Tech (160 KS)
Tehnički podaci
Megane 1.5 dCi 110
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/8
Obujam 1461 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 4000/min
Moment 250 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 436 x 181 x 145 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 385 litara
Masa od 1205 kg
Najveća brzina 187 km/h
0-100 km/h 11,3 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,5 l/100 km
C02 ispuh 120 g/km
Godište 2017.
Kilometraža 106.000
Cijena 86.500 kuna
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 290 kn
Prednje pločice (par) od 210 kn
Spojka Valeo (komplet) od 885 kn
Dvomaseni zamašnjak Valeo 4370 kn
Hladnjak od 770 kn
Elektropokretač od 650 kn
Alternator Valeo 1830 kn
Kompresor klime 4370 kn