Porsche 911 je vjerojatno najpoznatiji sportski automobil na svijetu. Postoji od 1963. godine, a preživio je čak i kad su ga šefovi kompanije pokušali ugasiti. Za uspjeh je najviše zaslužan način na koji je 911 evoluirao tijekom godina: usvajajući najnoviju tehnologiju i sve bolje performanse, a opet, zadržavajući suštinu onoga što je ranije izvedbe činilo toliko posebnima.
Model 997, koji je predstavljen više od 40 godina nakon prvog modela, i dalje je istinski 911. Ako ste dobili čežnju da ispunite svoj san o vlastitom 911, no niste sigurni vrijedi li rabljeni primjerak 50.000 eura, pred vama je detaljni pregled koji će vam pomoći da odlučite.
Ta ikonična posebnost je najvećoj mjeri zadržana sa stražnje postavljenim motorom, koji zauzvrat diktira oblik karoserije i nudi iznenađujuće velik prtljažnik na prednjoj strani. Iako straga možete smjestiti samo djecu, s ubrzanjem od 0-100 od 4,8 sekundi 997 predstavlja jednog od najpraktičnijih sportskih automobila.
Osim toga, 'What Car?' ističe lakoću vožnje: 'upravljač je istodobno nježan, precizan, dobro izvagan i prepun povratnih informacija, dok napredni sustav proklizavanja i stabilnosti osigurava da čak i početnici mogu brzo voziti 997'.
Kao i svaka generacija 911, 997 dolazi sa širokim rasponom izlaznih snaga, počevši od Carrere sa stražnjim pogonom i 325 KS, zatim malo snažnije Carrere S s 355 KS i Carrere 4 i 4S s pogonom na sva četiri kotača. Na oglasnicima smo uspjeli pronaći i GTS izvedbu od 408 KS i Turbo od 480 KS.
Facelift je 997 dobio 2009. godine, kada je uvedeno i izravno ubrizgavanje, pri čemu je Carrera osnažena za 15 KS i Carrera S za 30 KS. Uz to, Tiptronic automatski petstupanjski mjenjač zamijenjen je puno osjetljivijim PDK-om sa sedam brzina i dvostrukom spojkom. Uz to, postoje i verzije s manualnim mjenjačem sa šest brzina.
Standardna Carrera ispod poklopca motora ima 3,6-litreni 'Boxer' sa šest cilindara, koji je korišten i u prethodnom 996. Međutim, Carrera S koristi novi 3,8-litreni šestcilindrični 'Boxer', što objašnjava veću izlaznu snagu. Carreri je od 0 do 100 potrebno 4,8 sekundi i kazaljka joj staje na 290 km/h, dok S izvedba sprint do stotke radi za stotinku brže i doseže okruglu brojku od 300 km/h. Prema informacijama 'AutoDate1', po gradu će 997 trošiti oko 16.6 litara na 100 kilometara, na autocesti oko 9, a prosječna kombinirana potrošnja goriva iznosi 12.5 l/100 km.
Prilikom kupnje, imajte na umu da je 911 specijalni automobil koji može sakriti potencijalno skupe probleme. Hrđa nikad nije mučila 997, stoga ako je i vidite, najvjerojatnije je znak lošeg popravka nakon nesreće. 3,6-litreni motor korišten do redizajna 2009. godine na lošijem je glasu od novijeg 3,8-litrenog.
Prijavljeni simptomi uključuju pocrnjele ispušne vrhove samo na lijevoj strani te zvuk kuckanja u motoru u neutralnoj brzini. Prilikom inspekcije, pozornost treba obratiti i na unutarnje strane guma, koje se zbog svojih širokih dimenzija znaju jače trošiti na tim mjestima, a imajte na umu i da koštaju mnogo više od guma s konvencionalnim dimenzijama.
Noviji 3,8-litreni 'Boxer' ne 'pati' od ovih problema i pokazuje se vrlo robusnim ako se pravilno država. Uz ovo, prijavljeni su i problemi oko hladnjaka i kondenzatora klima-uređaja, koji zbog svojeg položaja iza prednjeg branika mogu biti blokirani otpadom, stoga vrijedi provjeriti i njihovo stanje i testirati hladi li klima-uređaj dobro.
Na domaćim oglasnicima rabljenih automobila oglašeno je desetak primjeraka. Cijene Carrere i Carrere S počinju od 45.000 eura (338.000 kuna), dok se Turbo i GTS izvedba cijene 68.000 eura (511.000 kuna) i 75.000 eura (563.750) kuna. Zlatna sredina nalazi se na 50.000 eura (376.000 kuna). Uz ovo, treba napomenuti kako gotovo svi primjerci imaju manje od 150.000 kilometara na satu. Kao što svaki 911 i treba biti, svaki oglašeni primjerak čini se da je u odličnom stanju.
TEHNIČKI PODACI
Porsche 911 (997) Carrera S
Motor: benzinski
Obujam: 3824 cm3 / nakon face-lifta: 3800 cm3
Cilindri: Boxer, šestcilindrični
Ventili: 24
Snaga: 355 KS (261 kW) / nakon face-lifta: 385 KS (283 kW)
Okreni moment: 400 Nm / nakon face-lifta: 420 Nm
Pogon: na stražnje kotače
Mjenjač: automatski, 5 stupnjeva i manualni, 6 stupnjeva / nakon face-lifta: automatski sekvencijski, 7 brzina
Najveća brzina: 293 km/h / nakon face-lifta: 300 km/h
0-100: 4.8 s / nakon face-lifta: 4.7 s
Masa: 1425 kg
Prtljažnik: 135 l
Dimenzije: 442 x 180 x 130 cm
Međuosovinski razmak: 235 cm
Prosječna potrošnja: 12.5 l/100 km
CO2: 277 g/km / nakon face-lifta: 254 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....