Oglasi s rabljenim Mercedesima S-klase, posebno predzadnje generacije W221 kao oličenja luksuza, bogatstva i kvalitete, lako mogu probuditi maštu. Zašto? Proizvodili su se od jeseni 2005. do ljeta 2013. i kao novi nerijetko premašivali cijenu od milijun kuna dok danas primjerci stari desetak godina, ali uglavnom jako dobro sačuvani i održavani stoje tek 10 do 15 posto prvotne cijene. U mislima stoga odmah krenu nove kupovne kombinacije, ali... Održavanje S-klase nije lako ili uopće nije podnošljivo za osobu s prosječnim primanjima. Tehnološki je to prilično kompleksan auto (zračni ovjes, mnogo sigurnosne elektronike…), pa zaboravite da ćete dijelove nabaviti za kikiriki i eventualno potrebne složenije zahvate moći obaviti mimo ovlaštenog servisa.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Zato je za onog tko se upusti u kupnju, bez obzira što je serija W221 najkvalitetniji Mercedes tog doba, važno da odabere što bolje sačuvan primjerak i obavezno s urednom servisnom poviješću, pa makar u startu platili više. Kasnije se to, kao što često biva s rabljenim autima, može pokazati kao velika ušteda… Što, dakle, valja znati o limuzini koja je za mnoge pojam njemačke kvalitete, preciznosti i temeljitosti? Servisne agencije poput Dekre tako navode brže trošenje kočnica i pregaranje žarulja, a zabilježeni su i slučajevi s kompletnim otkazivanjem svjetala i ćudljivim radom elektronike, posebno u primjercima čiji vlasnici nisu štedjeli prilikom doplata. Premda statistike ne navode poteškoće s otkazivanjem zračnog ovjesa, praksa pokazuje da je bilo i takvih slučajeva.
Time su, doduše, ponajviše bile zahvaćene samo neke od prvih serija u proizvodnji, ali premda je za vjerovati da su ti problemi dosad riješeni, nije zgoreg dvaput sve provjeriti. Dijagnostički, naravno, i u ovlaštenom servisu. Stanje rabljenih primjeraka, dakle, uvelike ovisi o postupanju dotadašnjeg vlasnika, premda je s mehaničkog gledišta S-klasa vrlo otporna na nemarno održavanje. Koliko je ova serija S-klase kvalitetno napravljena, zorno pokazuje i naš testni primjerak. U 11 godina prešao je 358.000 kilometara, ali tolika kilometraža se ni po čemu i nigdje jednostavno ne može prepoznati. Izvrsno stanje unutrašnjosti, besprijekoran rad svih uređaja i gotovo nečujan i savršen rad motora, mjenjača i ovjesa mnoge bi navelo da kažu da taj auto nije prešao ni sto tisuća. Mercedes je to, mnogi bi rekli…
Na tržištu rabljenih najčešće se sreću dva motora: s jedne strane velik, moćan i statusni benzinac 5.5 V8 sa 388 KS (S 500) te štedljiv i trajan dizelaš 3.0 V6 sa 235 KS (S 320 CDI). Nisu problematični, ali ključ pouzdanosti i trajnosti je kao i uvijek, u redovnom i urednom održavanju, bez kemijanja. S mjenjačima (automatski su ovdje prvi put smješteni uz volan) ova S-klasa nema izrazitih problema, kao ni s pogonom 4Matic.
Ukratko Prostora ima u izobilju, posebno u izvedbi L, s karoserijom produženom sa standardnih 508 na 521 cm i osovinskim razmakom povećanim sa 304 na 317 cm. Nakon 385.000 km udobna sjedala nisu istrošena, a automatika i sva elektronika rade besprijekorno. To govori o kvaliteti Mercedesove visoke klase, ali i dobroj pažnji vlasnika Puno luksuza po umjerenoj cijeni: u unutrašnjosti osjetila maze koža, drvo i aluminij, ali i direktorska prostranost i kraljevska oprema. I sve radi! Na prvu se čini kao ulazak u nerješivu jednadžbu, ali logika lijepo dizajnirane jedinice s kontrolerom za upravljanje bogatim izbornikom infotainment sustava jednostavna je i lako shvatljiva Podvozje je u cjelini čvrsto, a slabije točke su spone i ležajevi. Ne budite škrti i odvezite se u servis na pregled rada zračnog ovjesa jer popravak može biti skup. Cijene za isto godište variraju i po nekoliko desetaka tisuća kuna, a uvelike ovise o stanju i opremljenosti te hitnosti prodaje RIJEČ STRUČNJAKA Sven Pajtlar, prodajni savjetnik za rabljene u tvrtki Auto Hrvatska Automobili, slaže se da rabljene S-klase iz serije W221, opravdano slove kao izuzetno kvalitetne i trajne limuzine. Kao i kod ostalih auta te klase opremljene visokom tehnologijom, stanje uvelike ovisi o održavanju, što je na našem je tržištu čest problem, jer dosta vlasnika radi veliku kilometražu i zbog financija (ili jednostavno nemara) ne obraća previše pažnje na redovno održavanje i zanemaruje eventualne manje nepravilnosti. I voze sve dok manji kvar ne postane velik i skup... Većina motora ima pozamašnu kilometražu, uglavnom jakim tempom na otvorenim cestama. Zato kasnija povećana potrošnja ulja nije rijetkost, posebno kod 320 CDI S 350 L Godište 2005. Cijena 107.900 kuna Kilometraža 358.000 km Motor benzinski Obujam 3498 ccm Snaga 200 kW/272 KS pri 6000/min Moment 350 Nm pri 2400/min Mjenjač automatski, 7 stupnjeva Dimenzije 521 x 187 x 147 cm Međuosovinski razmak 317 cm Masa 1850 kg Prtljažnik 560 litara Brzina 250 km/h 0-100 km/h 7,3 sekunde Izmjerena potrošnja 13,4 l/100 km Ispuh C02 242 g/km |