Prvi Prvi Tipo karijeru je započeo 1988. godine kao talijanski suparnik Golfu, a 1995. godine. zamijenio ga je model Bravo i potom Stilo. Tada se 2016. godine Tipo vratio u različitim izvedbama i po poštenim cijenama i prošle je godine doživio prvi redizajn. Jedna od njih bila je i udoban obiteljski karavan koji je imao mnogo smisla, nudeći mnogo prostora za malo novaca.
Prema ocijeni njemačkog Auto bilda, u vožnji je Tipo SW malo bučniji od kompaktne verzije, ali i udobniji. Ipak je malo skuplji, što ga stavlja na papiru bliže skupljim suparnicima. Što se tiče palete motora, najpopularniji izbor je 1,6-litreni dizel sa 120 KS (88 kW) i 320 Nm okretnog momenta, i uzima titulu kao najbolji izbor.
U ponudi je još i slabiji 1,3-litreni dizelaš od 95 KS (70 kW) i 200 Nm okretnog momenta. Osnovni benzinac je 1,4-litreni četverocilindraš od 95 KS (70 kW) i 127 Nm, a postoji i trocilindarska 1,0-litrena turbo verzija sa 120 KS (88 kW) i 190 Nm okretnog momenta.
Najsnažnija dizelska izvedba standardno je opremljena šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a postoji i opcija automatika sa šest brzina. Model s 1,3-litrenim dizelašem dolazi s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, kao i 1,0-litreni turbobenzinac, dok je 1,4-litreni benzinac opremljen šest-stupanjskim manualcem.
Naravno, ako ste zainteresirani za Tipo SW, možda vas najviše zanima praktičnost. Kompakt je već sam po sebi praktičan izbor, a karavan tome samo pridonosi.
Prtljažnik raspolaže sa 550 litara prostora, što je za 110 litara više od kompakta i za 10 litara više od skuplje Opel Astre. Uz to, prtljažnik Tipa dobro je oblikovan, s korisnim pretincem ispod podnice i dva pretinca sa svake strane. Možete i ukloniti razdjelnike kako biste dodali prostora za veće predmete.
Standardna oprema uključuje električne prozore na svim vratima, krovne nosače, DAB radio, Bluetooth i USB povezivost, multifunkcijski volan i preklopiva stražnja sjedala.
Srednja oprema dodaje infotainment sustav osjetljiv na dodir, 16-inčne alu-naplatke, parking senzore i tempomat. Kao i kod kompakta, snažan popis opreme je faktor koji spašava Tipa protiv rivala poput Opel Astre - koja je bolja za vožnju, luksuznija i gotovo jednako praktična.
No bez brige, ako odaberete i nižu razinu opreme, Tipo će ostati vrlo praktičan za svoju cijenu, a na cesti će vam biti vjerni pratitelj. Za voziti nije loš, osjeća se udobno i profinjeno, no mane su mu otupjelo upravljanje, pretjerano ljuljanje karoserije i visoka pozicija u vožnji koja će ukloniti osjećaj sportskog duha. Mnogim kupcima to ipak neće smetati.
U unutrašnjosti, međutim, mogla bi im smetati kabina koja izgleda pomalo staromodno za svoje godine, ipak, sve je dobro i logično postavljeno, a plastika i sjedala su sasvim solidni.
Dizajn je jednostavan i sve je nadohvat ruke, ali nema "ono nešto" što bismo očekivali od Fiata, budući da su njegovi drugi automobili mnogo originalniji i "lepršaviji" i izvana i unutra.
Na domaćim oglasnicima rabljenih automobila, Tipo karavan počinje od 70.000 kuna, dok ćete za novije, opremljenije primjerke s manje kilometara trebati izdvojiti i do 130.000 kuna.
Preporuka
2016. - 2019. Fiat Tipo SW 1.6 Multijet
TEHNIČKI PODACI
Motor: Turbodizelski, 1598 ccm
Snaga: 88 kW / 120 KS na 3750 o/min
Okretni moment: 320 Nm na 1750 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 brzina / automatski, 6 brzina
DIMENZIJE
Osovinski razmak: 263.8 cm
Duljina: 457.1 cm
Širina: 179.2 cm
Visina: 151.4 cm
Prednje gume: 205/55 R16
Stražnje gume: 205/55 R16
Prtljažnik: 550 L
Masa praznog vozila: 1470 kg
MJERENJA
Maksimalna brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 10,1 s
Potrošnja (kombinirana): 4.0 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....