Audi A4 automobil je za velike udaljenosti i služi kao ‘zlatna sredina‘ ako se ne možete odlučiti između dinamičnosti BMW-ove Serije 3 i udobnosti Mercedesove C-klase. Peta generacija A4 (B9) na tržište je stigla 2015. godine i prodavala se do facelifta 2019. godine.
Sada postoji širok raspon rabljenih modela, od kojih većina nudi visoku kvalitetu u odnosu na relativno pristupačne cijene.
Oduvijek je postojao i opsežan asortiman motora za odabir, počevši s 1,4-litrenim i 2,0-litrenim benzincima, uz snažne 2,0 i 3,0-litrene TDI dizelaše. Svi motori, osim 1,4-litrenog benzinca, dostupni su u dvije specifikacije (slabija i snažnija), pri čemu birate između ekonomičnosti i performansi.
Onima s ograničenim proračunom svidjet će se 2.0 TDI Ultra, ne samo zbog potrošnje, već i zbog niskih emisija CO2.
Na raspolaganju su četiri osnovne razine opreme. Početni SE dolazi s ksenonskim prednjim svjetlima, 17-inčnim aluminijskim naplatcima, tempomatom, senzorima za parkiranje, autonomnim kočenjem u nuždi, trizonskom kontrolom klime i 7,0-inčnim infotainment sustavom zajedno s integracijom pametnog telefona i DAB radiom.
U Sport razini pronaći ćete prednja sportska sjedala, satelitsku navigaciju i nadograđeni audio sustav s 10 zvučnika, dok modeli sa S-line značkom dobivaju bodykit, sportski ovjes, 18-inčne aluminijske felge, LED prednja i stražnja svjetla te kožni upravljač i Alcantara presvlake na sjedalima.
Vrhunac asortimana je Black Edition A4, koji dobiva 19-inčne aluminijske naplatke, tonirana stražnja stakla, i mnoštvo sjajno-crnih detalja na eksterijeru. SE je preimenovan u Technik nakon facelifta, dok su Sport, S-Line i Black Edition ostali. Vorsprung paket se također pridružio asortimanu, a kao i drugi Audijevi modeli, dobiva gotovo svaku značajku.
Ako se odlučite za S4, dobit ćete svu standardnu opremu koja se nalazi na S-line A4, plus bodykit dizajniran za Audi Sport, ovjes, sustav kočenja i aluminijske felge, prednja super-sportska sjedala s funkcijom masaže, presvlake od napa kože i nadograđeni Audi MMI infotainment sustav s upravljačkom pločom na dodir i zaslonom od 8,3 inča.
Međutim, možda vas više zanima kakav je A4 na cesti. Nije tako uzbudljiv kao agilniji BMW Serije 3. Kvaliteta vožnje također je prilično loša u modelima S line s većim kotačima i Ultra, koji također imaju spušten i ukrućen ovjes, iako to možete riješiti ako nađete primjer opremljen opcijskim prilagodljivim amortizerima.
Ako ne možete, držite se SE ili Sporta na manjim kotačima i A4 je vrlo ugodan suputnik s niskom razinom buke ceste i vjetra. Ipak, treba mu priznati da je udobniji od Serije 3, a ima i nešto više mjesta za putnike od njega.
Što se tiče održavanja, servis nije jeftin, ali bi trebao biti jeftiniji od ekvivalenta iz Mercedesa. Ako kupujete A4 opremljen automatskim mjenjačem S Tronic, provjerite je li tekućine promijenjena na preporučenoj kilometraži od 60.000 kilometara. U protivnom biste mogli biti suočeni sa skupom zamjenom mjenjača u budućnosti. Visokokvalitetni materijali korišteni u A4 dobro prikrivaju veliku kilometražu, što ga čini idealnim kandidatom za ‘skidanje‘ kilometara. Dobro provjerite povijest vozila i da nema odstupanja u kilometraži.
Bilo je nekih problema s infotainment sustavom poput lošeg povezivanja s pametnim telefonima i treperenjem zaslona. Modeli nakon facelifta nemaju tih problema. Ne postoje specifični problemi s dizelskim motorima, osim problema s DPF filtarom. Ako će većina vaše vožnje biti kratka urbana putovanja, možda je benzinski motor bolji izbor. Dizelske varijante neznatno su manje pouzdane od benzinskih - 24% prijavljenih problema u odnosu na 21% kod benzinaca.
Iako je 2.0 TDI prvak po ekonomiji (posebno Ultra model s niskim emisijama), ima mnogo toga dobroga kod benzinaca. Među benzincima, 2.0 TFSI je bolji izbor jer nudi sličnu ekonomičnost s poboljšanim performansama u odnosu na 1.4 TFSI. 3.0 TDI modeli su također dobri za vožnju i razumno ekonomični, ali 2.0 TDI nudi najbolji spoj ekonomičnost, performansi i troškova rada. SE i Sport verzije izbjegavaju spušteni tvrđi ovjes koji uništava iskustvo vožnje S-Line modela, a dobro su opremljene. Naš izbor je 2.0 TDI Quattro Sport.
Cijene najstarijih modela s najvećom kilometražom počinju od 100.000 kuna. Zlatna sredina godišta i kilometraže je na 170.000 kuna, dok ćete za i najmanje korištene primjerke nakon facelifta s najboljom razinom opreme trebati izdvojiti preko 250.000 kuna.