Redizajnom u proljeće 1999. Peugeot 406 je postao još privlačniji i danas se ta limuzina složena na prilagođenoj platformi koncernovskog rođaka Citroën Xantije može nabaviti za sitan novac. Pogotovu ako je u pitanju snažan i za današnje prilike rastrošan 2,9-litreni V6 benzinac, koji zapravo bolje odgovara karakteru još ljepše coupe izvedbe koju je dizajnirao Pininfarina. U testnom primjerku starom 13 godina i nakon 246.000 prijeđenih kilometara rad motora još uvijek je uglađen, moćan zvuk počesto motivira na pritiskanje gasa, no potrošnju koja u gradu seže do 13-14 litara danas si malo tko može priuštiti.
Za sve koji inzistiraju na benzincu optimalniji izbor je stoga pouzdani 1,8-litraš sa 90, 110 i 115 KS, no na tržištu su najčešći štedljiviji 1,9 i 2,1-litreni dizelaši (D i Turbo D) iz prvih serija te uvjerljiviji i moderniji 2,0-litreni HDi (svi sa 90 i 109 KS) uvedeni u redizajniranom modelu. Druga strana medalje je što je većina dizelaša izmorena velikom kilometražom i slabim održavanjem, pa pri kupnji ne treba štedjeti truda i vremena za temeljit pregled. Benzinci su općenito u boljoj kondiciji.
No, ljepota i povoljna cijena nisu jedino što francuska limuzina može ponuditi. Dobra prostranost i odlična udobnost čine je jednom od najugodnijih u klasi za duga putovanja. Sjedala su mekana, oprema je u pravilu solidna i uključuje klimu, a od vlasnika koji vode brigu o urednom održavanju rijetko se mogu čuti značajnije primjedbe na pouzdanost. Prema saznanjima njemačkog TUV-a, kod primjeraka starih više od desetljeća najviše pozornosti kod dizelaša treba obratiti na stanje turbo punjača, visokotlačne pumpe i sustava za ubrizgavanje, a kod benzinaca na centralnu elektroniku i bobine.
Jednima i drugima povremeno poteškoće zadaju nedosljedan rad servo upravljača, mušičavost električne instalacije i neujednačen rad kočnica. Mjenjač i spojka ne podnose najbolje teže uvjete vožnje, no s druge strane podvozje i ovjes odlikuju udobnost, robusnost i iznadprosječna izdržljivost. Rabljeni 406 jeftiniji je i elegantniji od njemačke konkurencije, no ujedno nešto nježnije izrade, pa mu u pravilu bolje odgovaraju rafinirani vlasnici koji uredno vode brigu o svom autu. Tad se i 406 pokazuje vjernim slugom.
KOMENTAR
Osim visoke potrošnje u gradu i mušičave struje i elektronike (ne radi električni podizač vozačeva prozora i bezrazložno svijetli lampica zračnog jastuka) na konkretni 406 nema nikakvih drugih zamjerki. Još uvijek oduševljava udobnost, pretjecanja koja protjeću kao od šale, na otvorenoj cesti potrošnja je manja od osam litara, a i održavanje nije ništa bitno skuplje nego za modele sa slabijim motorima. I kad su bile nove, dosta 406-ica je patilo od prodora vlage u unutrašnjost glavnih svjetala i maglenki. Relativno nježna spojka ne podnosi najbolje opterećenja koja donose snažniji motori. Česta oštra startanja osjetno je brže troše. Korozija na rubnim dijelovima karoserije kao i na podvozju česta je pojava na francuskim automobilima starim više od desetljeća, a ručni petstupanjski mjenjač radi dužeg je hoda ručice i još uvijek radi mekano i uglađeno, ali ne voli grubo postupanje. Pod pritiskom snažnog i teškog motora te čestog jačeg kočenja i trošenje kočnica je intenzivnije. Bogato opremljena i dizajnerski skladno dotjerana unutrašnjost, s vrlo udobnim kožnim i grijanim sjedalima, unatoč pojedinim znacima istrošenosti na upravljaču, oblogama i plastici, i danas izgleda dojmljivo. Elektrika je ponekad mušičava, završna izrada ne tako temeljita, ali klima i pomalo zaboravljeni kazetofon još uvijek dobro rade. Kod benzinskih motora valja pripazit na stanje centralne elektronike i bobina, a dizelašima provjeriti rad turba i visokotlačne pumpe.
TEHNIČKI PODACI
PEUGEOT 406 2.9 V6
GODIŠTE 1999.
CIJENA 15.000 kn
Kilometraža 246.000
Motor benzinski atmosferski, 24 V
Obujam 2946 ccm
Snaga 140 kW/190 KS pri 5500/min
Moment 267 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 460 x 176,5 x 140 cm
Međuosovinski razmak 270 cm
Težina 1455 kg
Prtljažnik 430 litara
Brzina 232 km/h 0-100 km/h 8,2 sekundi
Potrošnja 12 l/100 km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji odbojnik 480 kn
Stražnji odbojnik 2199 kn
Prednje svjetlo 500 kn
Stražnje svjetlo 298 kn
Prednji diskovi (par) 577 kn
Disk pločice (par) 158 kn
Ispušni lonac stražnji 550 kn
Prednji amortizeri (par) 862 kn
Hladnjak 1500 kn
Spojka (komplet) 2616 kn
Filtar goriva 62 kn
Svjećice (6 kom) 198 kn
Zupčasti remen 499 kn
Pumpa za vodu 269 kn
*cijene zamjenskih dijelova
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....