POLOVNI AUTOMOBILI

Pet godina stara Opel Astra za 90.000 kuna: Isplativa kupnja? Dizelaš je jak adut, ali ima manu

Peta generacija njemačkog kompakta čvrsta je i izdržljiva i dobar izbor, no popularni 1.6 CDTI ima ozbiljnu mušicu

Opel Astra, ilustracija

 Ivan Lacković

Opel Astru naši su vozači oduvijek rado kupovali kao novu, pa ne čudi što tradicionalno dobro kotira i na tržištu rabljenih. Povoljno održavanje i široka dostupnost jeftinijih, zamjenskih dijelova pritom joj je jedan od glavnih aduta, no ništa manji adut nije i bogata ponuda primjeraka s domaćeg tržišta, kojima su naši vozači u pravilu skloniji od onih uvoznih.

image

Opel Astra, ilustracija

Ivan Lacković

Vremena kad je Astru krasila titula najprodavanijeg auta među privatnim kupcima su, doduše, već možda iza nas, no zastupljenost njemačkog kompakta u flotama rent-a-car tvrtki posljednjih godina jamči bogatu ponudu solidno opremljenih primjeraka s relativno malo kilometara. Astri u domaćim oglasnicima tako ne nedostaje, posebno ne modela još uvijek aktualne pete generacije (Astra K) pristigle na tržište 2015. Koji su, sva je prilika, i najtraženiji.

image

Opel Astra, ilustracija

Ivan Lacković

I to ne treba čuditi. Pokazalo se, naime, da Astra K nije neopravdano ponijela titulu Europskog automobila godine 2016. - temeljito olakšana u odnosu na prethodnika (čak oko 200 kg), riješila se niza boljki, pa tako i problema s bržim trošenjem ovjesa poput kuglastih zglobova i amortizera kojima je sigurno djelomično kumovala i poveća masa.

image

Opel Astra, ilustracija

Ivan Lacković

Ne treba stoga čuditi ako se robustan ovjes koji straga donosi polukrutu osovinu nadopunjenu Wattovim paralelogramom (sprijeda je klasični McPherson) i na primjercima s nešto većom kilometražom ponaša kao da je tek nedavno bio "ispod čekića". Nisu zabilježeni niti problemi s elektronikom i Astra K prema njemačkim institucijama (TÜV) spada među najpouzdanije modele. No, nije bezgrešna...

image

Opel Astra, ilustracija

Ivan Lacković

Kao za vraga, kvarovima su podložniji modeli pokretani najzastupljenijim dizelašem 1.6 CDTI, znatno češćim od onih pokretanih benzincima. Baš kod takvih izvedbi proizvedenih između 2016. i 2018. utvrđen je problem s glavnim cilindrom kočnice, koji je znao uzrokovati nedostatak pritiska u kočionom sustavu i smanjiti snagu kočenja. To je i dovelo do opoziva početkom 2019., pa prilikom kupnje rabljenog svakako treba provjeriti je li s autom vlasnik iz tog razloga posjetio servis.

image

Opel Astra, ilustracija

Ivan Lacković

Drugi nedostatak utvrđen pri korištenju vezan je uz razvodni lanac. To je boljka ovog inače izrazito uglađenog i štedljivog motora, a javiti se može i na primjercima s manje od 50.000 km. Da postoji ovaj problem signalizira neugodno zveckanje, uzrokovano lupanjem uslijed nastalih zazora između lanca i lančanika.

image

Opel Astra, ilustracija

Ivan Lacković

Čujete li ovaj zvuk na rabljenoj Astri, trebate se žurno upustiti u nimalo jeftinu zamjenu cijelog sklopa kako bi spriječili veću havariju. To uključuje vađenje cijelog motora (razvodni sustav smješten je unutar motora i nemoguće je drugačije zamijeniti), a cijeli posao s potrebnim dijelovima u pravilu stoji oko 5000 kuna.

image

Opel Astra, ilustracija

Ivan Lacković

POVIJEST MODELA

OPEL ASTRA K

2015. je u Frankfurtu predstavljena peta generacija. U startu je bila je ponuđena s atmosferskim benzincem 1.4 od 100 KS te turbobenzincima 1.0 T (105 KS) i 1.4 T sa (125 i 150 KS, kao i dizelašem 1.6 CDTI (95, 110 i 136 KS). Kasnije je uvedena i dizelska izvedba sa dva turba i 165 KS. Uz peterovratnu izvedbu ponuđen je i karavan s prtljažnikom od 540 litara.

2019. godine napravljen je redizajn, pri čemu su uvedeni novi motori s polica General Motorsa. I to sve odreda trocilindarski - ne samo 1,2-litreni turbobenzinci dostupni sa 110, 130 i 145 KS, već i veći 1,4-litreni sa 145 KS, kao i dizelaš 1.5 D dostupan sa 105 i 122 KS.

1.6 CDTI

TEHNIČKI PODACI

Godište 2017.

Kilometara 100.000

Cijena 90.000 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/8

Obujam 1598 ccm

Snaga 81 kW/110 KS na 3500/min

Moment 300 Nm na 1750-2000/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 437 x 181 x 148,5 cm

Osovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 370 litara

Masa od 1350 kg

Najveća brzina 195 km/h

0-100 km/h 11 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km

C02 ispuh 105 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 350 kn

Prednje pločice (par) od 330 kn

Prednji amortizeri (par) od 630 kn

Stražnji amortizeri (par) od 630 kn

Kompresor klime od 3490 kn

Hladnjak klime od 550 kn

Spojka (komplet) od 1470 kn

Pumpa vode od 330 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 09:44