ISTRAŽUJEMO

Novi ili rabljeni: Dacia Sandero VS Impreza, Clio RS, Golf V, Astra

Za cijenu potpuno novog rumunjskog kompakta nudi se i atraktivana jurilica od 200 KS iz 2007., ali i čitava ergela naoko privlačnih rješenja...

Kriza je, to je opće poznata stvar, zapravo samo dodatni porez na siromaštvo. Tko sad ima novac u džepu, može s njim raditi čuda. Jer novca općenito nema, pa onda pada vrijednost svega što se prodaje. To se upravo dogodilo i s autima. Ne samo novima, nego i rabljenima, što samo naglašava vječitu dvojbu: kupiti novi automobil ili se kockati s rabljenim?

Kandidat s jedne strane je Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi. Vrlo dopadljiva izvedba modela poznatog po odličnom odnosu uloženo-dobiveno. Uostalom, procjenite sami: 88.400 kuna za potpuno opremljen Stepway sa sjajnim i provjerenim dizelašem, poznatim iz Renaultovih modela. Objektivno je ova Dacia sjajna kupnja: zbog potpune opreme, atraktivnog izgleda, dobrog ovjesa, te trogodišnjeg jamstva (100.000 km).

I tako je naš junak, osokoljen od supruge otišao uplatiti ovu Daciu, no vrag nikad ne spava! Putem je naletio na prijatelja i ovaj ga je navukao na priču o rabljenim autima koje može kupiti za taj novac. I sad kreće priča. Za oko 12.200 eura nudi se zbilja raznolika ponuda. Primjerice, Renault Clio Sport sa 200 KS iz 2007. Sa 27.000 km još je daleko od starog željeza, a njegovo ponašanje na cesti je upravo fantastično.

Ne, on bi nešto mirnije, prostranije, postojanije. Odnosno, nešto primjerenije obitelji, zbog čega supruga neće odmah zatražiti rastavu. Hm, postojanije od Golfa vjerojatnije ne postoji. I gle čuda! Za istu količinu novca nudi mu se Golf 1.9 TDI iz 2007. sa 140.000 km. Motor je bučan, ali štedljiv, i pred njim bi trebalo biti barem još 200 tisuća km. Ako je Clio Sport bio strastvena, onda je Golf izrazito razumna kupnja. Prtljažnik mu je veći nego na Dacijin, ovjes udobniji, ali izgled je posve običan, neupadljiv za sve osim za kradljivce kojima je Golf poput crvene krpe. Da, za Golf je i kasko (naj)skuplji.

Još jedan zanimljiv kompakt dolazi iz Opela. Nudi se Astra GTC sa snažnim 1,9-litrenim turbodizelašem sa 150 KS te upadljivim OPC Line paketom spojlera i 17-inčnim naplacima iz 2006. Prešla je samo 73.000 km te od opreme ima sve što biste mogli poželjeti. Vlasnik je nepušač, a automobil je registriran i kasko osiguran do kraja godine. Iz Golfove grupacije dolazi i Škoda Octavija 1.9 TDI iz 2007. koja ima 88.812 km. Još je u sustavu PDV-a, što znači da je se može kupiti i na kredit i na leasing. I to ima svoje prednosti, posebno u ova tužna vremena.

Za razumnu lovu moguće je dobiti i jedan od najpopularnijih SUV-ova u Europi, Nissan X-Trail. Njegov je 2,2-litreni turbodizelaš sa 136 KS uglađen i dovoljno snažan. Iznimno je prostran te ima vrlo udobna sjedala, što će putnici znati cijeniti tijekom duljih putovanja. Dolazi sa 148 tisuća km, no pred njim je ostalo još puno kilometara. Japanski SUV nije samo udoban, nego je i sasvim solidan u vožnji zavojitim cestama.

Posve s drugog kraja skale stiže Mazda RX8 iz 2006. sa 45 tisuća km. Opremljena je wankel motorom koji joj daje dozu posebnosti, ali i troši kao lud. Tko je u potrazi za egzotičnim autom, neka ne traži dalje. Tu ima baš sve: sportski motor, stražnji pogon, sjajan ovjes, uravnoteženo ponašanje, vrata koja se otvaraju unazad... RX8 ima karaktera na bacanje.

Njime baš ne isijava Volvo V50, ali se radi o lijepom karavanu koji je uz to najbolje opremljen od svih spomenutih. Dvolitreni dizelaš mu daruje 136 KS, a potom slijedi lista na kojoj se ističu automatska klima, parkirni senzori i el. podizači stakala. Sve što je potrebno, pa i malo više od toga. Za kraj, prešao je 135 tisuća km i s trona zbacio Golf kao najrazumniju kupnju.

No, ponekad treba živjeti opasno. A ima li većeg adrenalina od jurnjave po snijegu ili makadamu uz pogon na sve kotače? Teško. S druge strane, u svakodnevnom životu simetrični pogon sa središnjom visko spojkom nudi dodatnu zalihu sigurnosti, o kojoj drugi mogu samo sanjati. I još k tome: auto ima četiri vrata i prtljažnik, pa ni obitelj nije zakinuta. Kad se žena i djeca iskrcaju, može se uživati u više od 220 KS snažnom bokser motoru i magičnoj oznaci WRX. Godište je 2001., dosad je prevalio 107 tisuća km. Za Subaru Imprezu to nisu nikakvi kilometri, auto se 'taman razradio'....

I što sad? Što duže razmišlja, naš junak je sve izgubljeniji. Ništa čudno: izbor Dacije Stepway igra je na sigurno, posebno jer dolazi uz garanciju koju se za manje od 2000 kuna produžuje i na četiri godine. No, i rabljeni modeli imaju svojih vrlina. Pružaju veći ugled i udobnost, a neki i sportski užitak u vožnji. No, već pri prvom posjetu servisu mogu se pokazati mačkom u vreći. Što mu je onda najbolje izabrati? Najbolje ono čemu supruga da zeleno svjetlo...





Kako provjeriti rabljeni auto



Rizik kod kupovine rabljenog može se smanjiti pravovremenom provjerom, pri čemu pomaže poznavanje poznatih, ali i manje znanih trikova. Primjerice, dobro je da sami ručno operete auto, a zatim ga dobro osmotrite na sunčevom svjetlu. Svaka razlika u tonu boje sugerira da je bio naknadno lakiran. Pritom provjerite limariju u prtljažniku i oko motora. Eventualna hrđa će se tamo najprije pojaviti.

Provjerite gume. Ako su neravnomjerno istrošene, onda treba podesiti geometriju ovjesa. Test spojke je dobro znan: upalite auto, gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj i podignite ručnu. Polako pokušajte krenuti bez gasa. Motor se mora odmah ugasiti. Bilo bi se dobro voziti iza auta koji mislite kupiti. Ako se kotač odbija od podloge, to je pouzdan znak da je amortizer neispravan. Dimi li motor? Ako je dizelaš, malo je čađe prihvatljivo. Ako se zadimi plavičasto pri oduzetom gasu kod benzinca, onda su gumice na ventilima neispravne.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 04:23