Čim je auto izašao iz salona izgubio je 50 posto svoje vrijednosti.
Ovo je često izgovoreni mit koji cirkulira među brojnim amaterskim automobilskim entuzijastima, no u njemu nema previše istine. Da, cijena novog vozila snižava se u trenutku kada ono kroči na cestu, ali ne postoji univerzalni postotak koji se može primijeniti na svaki automobil.
Recimo, novi Audi A8 košta otprilike 680.000 kuna. Britanska tvrtka za procjenu vozila cap hpi izračunala je da se nakon tri godine taj isti auto može nabaviti za nekih 234.000 kuna, što znači da je zadržao samo 34,5 posto svoje prvotne vrijednosti.
Nemaju svi automobili tako drastičan pad. Dacia Sandero Stepway TCe90 će nakon četiri godine ostati na 66 posto prvotne cijene, pokazala je studija njemačke kompanije za analizu tržišta Schwacke provedena u suradnji s magazinom Auto Bild.
Ove procjene nisu nastale „od oka“ već se temelje na različitim parametrima. Amortizacija, odnosno gubitak vrijednosti automobila, ovisi o nizu okolnosti, a ponajviše o popularnosti brenda i modela, razini opreme, redovitom servisiranju i održavanju, očuvanosti i naravno, broju prijeđenih kilometara. Prema statistikama internetskih oglasnika u Hrvatskoj, automobil u prvoj godini u prosjeku izgubi 23 posto svoje vrijednosti, dakle gotovo četvrtinu. Spomenuti postotak svakako je potrebno uzeti s rezervom jer, rekli smo, svako vozilo je posebno. Gubitak vrijednosti kod popularnih modela zna biti i gotovo zanemarivih deset posto, dok oni egzotični ili „promašeni” modeli već nakon prve godine znaju izgubiti i do nevjerojatnih 40 posto!
Najmanje će na vrijednosti gubiti marke i modeli koji se najviše prodaju, ali i oni koji su najpopularniji. Primjerice, najpopularniji automobili u Hrvatskoj su prošle godini bili Volkswagen Golf te BMW-ova serija 3, pokazala je studija sastavljena na izvješćima o rabljenim vozilima koje carVertical izdaje na temelju upita svojih klijenata. Samim time, ovi modeli najduže drže svoju cijenu upravo zbog svoje popularnosti na tržištu.
Osim redovitog održavanja i servisiranja koje se podrazumijeva u obzir se uzima i očuvanost automobila. Vozila u Dalmaciji, gdje nema pretjeranih hladnoća i snijega, vrijedit će više od onih iz Slavonije. Univerzalno pravilo je i to da vozilo vrijedi manje svakim kilometrom koji prijeđe, bez obzira je li riječ o vožnji na netom otvorenoj autocesti, lokalnoj prometnici ili pak gradskoj vožnji s puno kretanja i stajanja. Još jedan očiti faktor jest i samo stanje vozila. Različite ogrebotine u startu smanjuju vrijednost, zbog čega je bitno otkloniti sva moguća oštećenja prije nego se krene u prodaju automobila.
Zbog velikog broja parametara koji utječu na cijene rabljenih vozila, ponekad je teško pratiti trenutno stanje na tržištu, stoga se orijentacijske cijene rabljenih vozila mogu pouzdano odrediti pomoću on-line kataloga „Jomologia“. To je elektronička baza podataka koja sadrži orijentacijske novonabavne cijene i vrijednosti rabljenih vozila koja su u prodaji ili su se prodavala na hrvatskom tržištu. Novonabavne cijene se odnose na vozila u prodaji od 1995. godine, dok se vrijednosti rabljenih vozila odnose na osobne automobile, teretna vozila i motocikle do 30 godina starosti. Vrijednosti rabljenih vozila moguće je još dodatno korigirati s obzirom na prijeđene kilometre pojedinog vozila. Uz novonabavne cijene ili vrijednosti rabljenih vozila, iz baze je moguće dobiti i osnovne i proširene tehničke podatke kao što su masa vozila, zapremina i snaga motora, prosječna emisija CO2, ekokategorija te niz drugih. Katalog Jomologia se nalazi na web adresi https://www.jomologia.hr/.
Važno je još naglasiti kako cijena novih vozila puno više pada nego kod rabljenih. Stoga je izuzetno isplativo kupiti automobil star tri godine, pogotovo kada se u obzir problematika vezana uz kupovina auta iz salona. Naime, zbog globalnog nedostatka čipova te prekinutog opskrbnog lanca ponekad je potrebno čekati i do 400 dana na dolazak traženog metalnog ljubimca. Taj faktor utjecao je i na stanje tržišta, odnosno na cijenu novih, ali i rabljenih automobila. Trenutno se po oglasnicima može primijetiti trend da su cifre za kupovinu polovnih vozila porasle i za 15 do 20 posto, što znači da više nije dovoljno samo računati na malu ušteđevinu kao dostatan iznos za kupovinu kvalitetnog auta.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Addiko Bank.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....