RABLJENI AUTOMOBILI

Je li dobra ideja kupiti rabljeni auto s puno kilometara? Ponekad, ali treba se uvijek držati osnovnog pravila...

Kada postoje dva slična auta s različitim kilometražama, treba odabrati auto s boljim održavanjem umjesto auta s manje kilometara

Servis automobila (ilustracija)

 Profimedia

Kada je u pitanju kupnja rabljenog automobila, prvo što želite je da auto bez problema izdrži tisuće kilometara vožnje.

Zdrav razum govori da što manje kilometara ima rabljeni automobil, to će duže vjerno služiti svom korisniku. Međutim, s cijenama rabljenih auta koje su trenutno najviše ikad, automobil koji ima malo više kilometara od očekivanih cijenom bi možda više odgovarao vašem budžetu.

No, je li dobra ideja kupiti automobil s puno kilometara? Prvo treba odgovor na pitanje, koliko je kilometara previše za određeno godište automobila i znači li manje kilometara bolji automobil? Pravi odgovori na ova pitanja malo su kompliciraniji nego što se čine. Postoje iznimke i one nisu uvijek očite.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Sve to dovodi do pitanja: koliko kilometara treba imati rabljeni automobil, a da nije pre potrošen?

Neki su vlasnici toliko pedantni da čuvaju sve račune koji se odnose na njihov automobil, bilo da se radi o zamjeni ulja, tankanju ili pranju. Drugi su pak svjesni potrebe za servisiranjem svog automobila tek kada počnu bljeskati svjetla upozorenja na kontrolnoj ploči.

Većina kupaca mora se snaći kod kupnje između ove dvije krajnosti i dobro procijeniti generalno stanje mehanike i vitalnih dijelova. Zlatno je pravilo: kad postoje dva slična automobila s različitim prijeđenim kilometražama, treba odabrati automobil s boljim održavanjem umjesto automobila s manjom kilometražom. Naravno, pritom bi automobil s 50.000 kilometara trebao bolji od onog s 200.000 kilometara što u većini slučajeva i jest.

Međutim, netko je mogao "ubiti" auto isključivo u gradskoj vožnji u recimo pet godina i prijeđenih 50 tisuća, posebno ako nije pazio na servisne intervale, a znamo da gradska vožnja više troši auto, dok je netko mogao odvesti u istom razdoblju 200.000 većinom na otvorenim cestama redovno održavajući automobil.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Naravno, nemojte kod kupnje isključiti kompletan pregled automobila. Ukratko, morate baciti pogled ispod haube kako biste procijenili stanje automobila. Morate opogledati primjerice mjernu šipku za ulje i ako je tamna i viskozna, znači da je ulje trebalo promijeniti odavno.

Popucali remeni i crijeva vjerojatno su također prošli svoj vijek trajanja. Zamućena rashladna tekućina jednako je zabrinjavajuća. Svi ovi znakovi upućuju na loše održavanje i prekomjerno trošenje, što može značiti više glavobolja u budućnosti.

Druga strana medalje je neuporaba. Ponekad se automobil jedva koristi i većinu svog života provede skupljajući prašinu u nekoj garaži. Na kraju, kada ovaj automobil dođe na tržište, vlasnik rabljenog će vjerojatno pokušati dobiti najbolju cijenu zahvaljujući nenormalno maloj kilometraži.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Na prvi pogled, cijena se može isplatiti. Ali postoji problem. Kada automobil dugo stoji na mjestu, neki dijelovi se pokvare. Gume i brtve savršen su primjer za to: kada prođe dovoljno vremena, ove fleksibilne komponente postaju krute i gube svoju učinkovitost bez obzira na upotrebu. Dakle ni izjava - "tri godine ga nitko nije vozio nigdje" nije baš obećavajuća.

U određenom trenutku u životu automobila, neočekivani popravci će se početi događati sve češće. Ne postoji određena starost ili kilometraža na kojoj se to događa, ali često se događa kada je automobil star od sedam do 10 godina i prijeđe 100.000 do120.000 kilometara. To je neizbježno. Ako se mora izbjeći određena starost ili kilometraža, to su automobili stariji od deset godina koji već imaju šest znamenki na brojaču kilometara.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Gradski automobili, osim taksija vjerojatno će prijeći znatno manje kilometara od prosjeka. Ali oni će se, kako smo spomenuli, istrošiti brže od onih koji se puno voze cestom, zbog prirode vožnje u urbanim uvjetima koji troše starter, spojku, mjenjač, kočnice...

Kilometraža bi trebala biti jedan od najvažnijih čimbenika pri kupnji rabljenog automobila, ali ne i jedini, premda je generalno jasno da ono što trebate tražiti jest automobil s manjom kilometražom, koji je redovito održavan, koji nikada nije doživio nesreću i koji je redovito korišten. A takvi su i najskuplji...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 17:30