Prva generacija Ford Kuge bila je moderan automobil koji je općenito bio dobro prihvaćen, čak i kod nas. Neki su, međutim, mislili da je dizajn dao prednost malo previsoko iznad funkcije za žestoko osporavanu klasu koja je uključivala kultni Nissan Qashqai.
Druga generacija dizajnirana je za prodaju i u Sjevernoj Americi, te je stoga veća, skuplja i natječe se protiv cijele klase većih SUV-ova. Predstavljena je 2013. godine i proizvodila se sve do 2020., dok je nije zamijenio potpuno novi model.
Prvi primjerci mogu se pronaći s 1,6-litrenim benzinskim motorom s turbom u verzijama od 150 KS (110 kW) i 182 KS (134 kW), koji je 2016. godine zamijenjen manjim 1,5-litrenim motorom u slabijoj (120 KS/88 kW)) i snažnijoj (150 KS/110 kW) izvedbi.
Početni dizelski motor 1.5 TDCi može se učiniti preslabim za vozilo ovih dimenzija, ali sa svojih 120 KS (88 kW), trebao bi imati dovoljno snage za većinu ljudi. Ipak, možda je 2,0-litrena opcija od 150 KS (110 kW) bolja opcija ako planirate često posjećivati autocesu. Kod ove verzija postoji izbor između šesterostupanjskog ručnog ili automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom, kao i prednji pogon ili pogon na sva četiri kotača. Sve kombinacije su solidne i ne troše previše.
Postoji i mnogo razina opreme između kojih možete birati, pri čemu valja spomenuti LifeStyle Edition koji dolazi sa svim potrebnim, bez "kerefeka". To znači da ćete temperaturu zraka i jačinu puhanja klima-uređaja umjesto senzora podešavati sami. Međutim, ovdje nedostaju i parking senzori. Ipak, ponavljamo, s LifeStyle opremom dobivate sve potrebno, poput klima-uređaja, električnih podizača prozora i tempomata.
Sa svojih 4,52 metra duljine i 1,84 visine, druga generacije je veći komad SUV-a nego njen prethodnik, mnogo bliži Kiji Sorento nego Nissanu Qashqaiju. Što se tiče izrade, sve je na svojem mjestu, a korišteni materijali su sasvim pristojni. Prostor je Kugin glavni adut i ima ga u izobilju.
Straga je mjesta za koljena sasvim dovoljno, a tijesno nije ni za glave. Nagib naslona stražnje klupe može se podešavati. Već s osnovnih 456 litara prtljažnik je dovoljan za obiteljske potrebe, a krajnje jednostavnim preklapanjem raste na čak 1603 litara.
Ono gdje Kuga stvarno iznenađuje je u svojoj vožnji i rukovanju, a oboje je postignuto do razine na kojoj se više osjeća kao hatchback nego kao stari SUV, s dobrom kontrolom karoserije i agilnošću te urednim upijanjem većih neravnina i nepravilnosti na cesti. Pokrpane gradske ceste neće poremetiti udobnost.
Prilikom kupnje rabljenog, obratite dodatnu pozornost na karoseriju. Kuga je velik automobil, vjerojatno korišten u gradskim sredinama, pa su najčešće oštećeni aluminijski naplatci i donji dio karoserije.
Najviše problema prijavljeno je oko signala radija i općenito elektronikom koja nije povezana s motorom, poput klima uređaja i satelitske navigacije, iako je stvarni broj prijavljenih kvarova prilično nizak.
Ford Kuga 1.5 TDCi
TEHNIČKI PODACI
Motor: 4 cilindra, turbodizelski
Obujam: 1499 ccm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 3600 o/min
Okretni moment: 270 Nm pri 1500 o/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
DIMENZIJE
Dužina: 452 cm
Visina: 184 cm
Širina: 170 cm
Osovinski razmak: 269 cm
Prtljažnik: 456/1603 litara
Gume 235/55 R17
Težina: 1516 kg
MJERENJA
Najveća brzina: 173 km/h
0-100 km/h: 12,7 sekundi
Potrošnja: 5,8 l/100 km