RABLJENI

FORD FOCUS (2004.-2008.) Dobar kao Golf, ali povoljniji

Focus druge generacije kvalitetan je prostran i dinamičan auto za vožnju, jeftiniji od Golfa

Da dobar dizajn nije jedini ključ uspjeha, odlično pokazuje druga generacija Focusa. Nije imala šarm prethodnika iz 1998. no to joj ipak nije bila prepreka da uđe među najtraženije u svojoj klasi. Razlozi? Kvalitetna izrada, izvrsna prostranost, jedno od najboljih podvozja u klasi i dobra cijena, podjednaka Astri, a niža od Golfa.

Bio je to savršen primjer auta čije vrline ne treba suditi prema izgledu nego ga prije kupnje isprobati u vožnji. Izravnost i preciznost upravljača i ovjesa osvajali su na prvu, pa je potvrdio prvom generacijom stečenu reputaciju jednog od najvozljivijih auta na tržištu. Stoga se lakše pregrizao i razmjerno tvrd ovjes, koji je uz jedan od najvećih osovinskih razmaka u kompaktnoj klasi i sportski precizan mjenjač bio podloga za vožnju kao po tračnicama.

Unutrašnjost je plijenila temeljitom i preciznom izradom, po čemu je Focus tipični izdanak njemačke škole, što zorno potvrđuje i ovaj naš testni primjerak koji zbog pažljivog održavanje i nakon šest godina eksploatacije izgleda kao nov. Osim toga, to je i danas jedan od najduljih i najširih auta svoje klase, čija je prostranost i u današnjim mjerilima jedna od vodećih. Manjkavost su tek neki tvrdi i prejednostavni materijali u nižim paketima opreme.

Najtraženiji motori bili su 1,6-litreni benzinac sa 100 KS te izuzetno štedljivi 1,6-litreni dizelaš TDCi sa 90 i 109 KS. Slabija izvedba dizelaša bila je popularnija zbog niže cijene i potrošnje tek oko 5 litara, uz solidne performanse. Bila je, uz to, i pouzdanija od opterećenije snažnije verzije. Testirani Focus ima upravo takav motor sa 90 KS, s kojim u 58.000 kilometara nije bilo niti najmanje poteškoće.

Kvalitetna i robusna mehanika te redovno servisiranje i vlasnikov pažljiv odnos rezultirali su izostankom ikakvih kvarova. Prema statistikama servisnih službi, vlasnici takvih Focusa najčešće se tuže na otkazivanje crpke goriva, rano istrošenje spojke, kočnica i amortizera, iznenadno otkazivanje turbo punjača i elektropokretača te probleme s ubrizgavanjem i crijevima servo uređaja, no ovaj testni Focusa ne muči ništa od toga. Jedino je radi slabe tvorničke zaštite dijelove podvozja zahvatila površinska korozija. No, ni to još ne u nekom opasnijem stadiju.

FOCUS 1.6 TDCi

Godina 2006.

Cijena 60.000 kuna

Kilometraža 58.000 km

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1560 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 4000/min

Moment 215 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 434 x 184 x 149 cm

Međuosovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 385 litara

Brzina 177 km/h

0-100 km/h 12,6 sekundi

Potrošnja 4,7 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 03:44