Audi A6 moderan je i luksuzan automobil više klase još od svojih prvih dana, a generacija predstavljena 2011. godine ne protivi se tom trendu. Štoviše, znatno je poboljšana u odnosu na svoje prethodnike, tako što je lakša i samim time bolja za vožnju, uz činjenicu da je učinkovitija.
Premda je dosta pažnje javnosti privukla već u izvornom limuzinskom obliku u kojemu je bila prvotno predstavljena, širenje ponude ostalim karoserijskim oblicima pokazalo se izuzetno bitnim za konačni tržišni plasman Audija A6.
Tko je želio više mjesta straga odnosno u prtljažnom prostoru mogao je, tako, izabrati karavanski Avant s 565-1680 l, za malo više avanturistički nastrojene klijente ponuđen je Allroad quattro, a lepezu modela na istoj MLB platformi A6 okrunio je i atraktivni kupeovsko-limuzinski rođak A7 Sportback.
Osim karoserija, i ponuda pogona je bila vrlo bogata - moglo se birati između brojnih TSI i TDI motora s četiri ili šest cilindara, koji su nudili od 125 pa sve do 450 KS. Za ljubitelje performansi dostupni su bili i S te RS modeli, čija se snaga kretala od 420 pa sve do 605 KS.
Na našim prostorima najpopularniji su bili dizelaši, koji su počinjali od 2.0-litrenog TDI-a sa 177 KS, no definitivno je najpopularniji bio 3.0 TDI V6, točnije verzija s 204 KS i 400 Nm. Taj model je svrstan na vrh Dekrinog istraživanja najpouzdanijih modela - u svojoj, ali i u svim ostalim kategorijama.
Pod uglađenim izgledom, A6 je neobičan u ovoj klasi jer ima pogon na prednje kotače, dok njegovi najočitiji suparnici iz BMW-a, Mercedesa i Jaguara imaju pogon na stražnje kotače. Neki bi to vidjeli kao potencijalnu točku spora; mnogi kažu da su automobili sa stražnjim pogonom zabavniji za vožnju.
Ipak, A6 nudi opciju pogona na sva četiri kotača (koji se naziva quattro), a istina je da su u svakodnevnoj vožnji čak i modeli s prednjim pogonom sigurni i mogu se voziti u teškim uvjetima na cesti bez ikakvih dvojbi. A6 nudi mnogo prianjanja i izvrsnu ravnotežu.
U kabinu vozač sjeda u dobar položaj s puno mogućnosti podešavanja i prostora straga, iako visoka središnja izbočina na podu ograničava prostor za noge srednjeg suvozača, čak i kod modela s prednjim pogonom. Međutim, prtljažnik je velik i na limuzinu i ima standardnu djeljivu sklopivu stražnju klupu ako trebate utovariti duže stvari.
Što se tiče unutrašnjosti, čak i najstariji modeli djeluju čvrsto i funkcionalno. Vide se tragovi korištenja, ali sve je čitavo i na mjestu. Klasična instrument ploča donosi tipičnu Audijevu grafiku, koja je i u ovom slučaju vrlo čitka i pregledna.
No, čak i kod ovakvih njemačkih poslovnjaka treba biti oprezan. Ako je primjerak kojeg gledate opremljen automatskim mjenjačem, provjerite je li tekućina mijenjana u redovitim intervalima, inače bi vas u budućnosti mogla čekati skupa zamjena mjenjača. U idealnom slučaju, u automatskim mjenjačima S Tronic i Multitronic, ulje bi trebalo mijenjati svakih 60.000 kilometara.
Audi A6 ne pokazuje ozbiljnije nedostatke ili probleme, posebno kod mlađih godišta, a ako i ima problema, često su oni posljedica neodgovarajućeg održavanja. Kod starijih primjeraka, sa šest ili sedam godina na plećima, znaju se pojaviti oštećenja selena na poprečnim ramenima, no drugih konkretnih slabosti gotovo i nema.
Bilo je pritužbi oko neispravnih zračnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva na primjercima 2016. godine. Mali broj automobila proizvedenih između 16. srpnja 2018. i 10. listopada 2018. koji su bili opremljeni panoramskim staklenim krovom mogli bi imati problema s vezivnim sredstvom koje se koristi za držanje staklenih ploča na mjestu.
"Audi A6 je tehnološki kompleksna limuzina, vrhunski je primjerak svoje klase i zato pri kupnji ne treba gledati što nižu cijenu. Automobili ovakve klase naime, ne trpe improvizacije i nemar, pa troškovi novog vlasnika mogu neugodno iznenaditi. U obzir zato uzimajte samo sačuvane primjerke s urednom, autentičnom i provjerljivom povijesti održavanja i prijeđenih kilometara i spavat ćete puno mirnije", rekao je Ivan Markovinović iz MaxxAuta.
Audi A6 3.0 TDI Quattro (2011. - 2018.)
Motor: turbodizelski
Obujam: 2967 ccm
Snaga: 150 kW/204 KS pri 3750-4500 o/min
Moment: 400 Nm pri 1250-3500 o/min
Mjenjač: automatski DSG, 7 stupnjeva
Dimenzije: 491,5 cm x 187,5 cm x 145,5 cm
Osovinski razmak: 291 cm
Masa: 1720 kg
Prtljažnik: 530-995 l
Maksimalna brzina: 240 km/h
0-100 km/h: 7,0 sekundi
Izmjerena potrošnja: 8,0 l/100 km
CO2: 149 g/km