Planinski pravac pod nazivom DN7C u Rumunjskoj posjetili u nekoliko navrata, a da bi došli do nje iz Zagreba trebalo nam je oko 11 sati vožnje preko Budimpešte. Već kada smo ušli u Rumunjsku kod polazne točke u napad na Transfagarasan kod grada Sibiu dočekao nas je ambijent i scenografija kao iz filma Borat: konji, krave, zaprežna kola, bosonoga romska djeca, Dacijine olupine na izdisaju i loše ceste. Jer, glumac Sacha Baron Cohen koji je utjelovio lik kazahstanskog novinara, scene s početka filma snimio upravo u Rumunjskim romskim čergama.
Foto: Auto klub
Sibiu je divan mali gradić koji su još od 12. stoljeća gradili njemački narod Sasi koje je ovdje onomad doselila mađarska kruna kako bi se bavili rudarstvom pa liči na gradove sa sjevera Njemačke, a koji noću, kada smo i stigli u njega, djeluje vrlo mistično onako građen u mračnom gotičkom stilu s uskim pustim uličicama i s visokim tornjevima protestantske Crne crkve. No došli smo zbog ceste, a u samom podnožju ruke upravljaču Peugeota RCZ već su se znojile pa smo krenuli u lov na zavoje i to onako kako je to činio Jeremy Clarkson u 14. sezoni prikazivanja emisije Top Gear za volanom Aston Martina DBS Volante gdje je jurcao ovom cestom s kolegama u Ferrariju Californiji i Lamborghiniju Gallardu LP560-4 Spyder.
Transfagarasana izgleda poput staze F1 u brdima doista najbolja vozačka cesta na svijetu, bolja čak i od mitskog Passo dello Stelvija kako je ustvrdio Clarkson. Čak 90 kilometara uspona, spustova, zavoja i serpentina s najvišim vrhom na 2034 metara priuštit će svakom vozaču izniman gušt. No, nije sve bilo baš tako bajno kao u Top Gearovoj emisiji. Krenuli smo usponom od mjesta Curtea de Arges od juga prema sjeveru uz jezero Balea, no već prvi kilometri pokazali su da će vožnja biti prava muka.
Danas asfalt ove inicijalno strateške vojne ceste koju je Ceaușescu dao graditi od 1970. do 1974. iz straha od sovjetske invazije i nije baš u bajnom stanju, posebice na južnom dijelu. Kada se gradila bilo je potrošeno 6 milijuna kilograma dinamita i izgubljeno je 40 života vojnika kako bi se premostio put kroz Transilvanijske Alpe od Sibiua do Pitestija. Stoga, ova „diktatorska asfaltna kreacija“ nudi nevjerojatne i spektakularne dionice za vožnju, posebice na sjevernom dijelu iza tunela.
Ukratko Nepregledni zavoji Transfagarasanu čije jednom od opasnijih cesta uopće, na što upozoravaju i mnogi znakovi uz cestu za smanjenje brine U jesen i zimi kada je najveća opasnost od lavine i odrona cesta je zatvorena, a svakog proljeća pred otvaranje ceste u lipnju ostaje mnogo odronjeno kamenje što je neke od moto entuzijasta koji su potegli čak iz Njemačke koštalo razbijenih felgi i probušenih guma Na najvišoj točki ceste kod tunela Arges lavina je porušila sve ugostiteljske i turističke štandove i objekte, no neki su ipak otvorili pa smo na jednom štandu kušali domaću dimljenu vratinu i potom ručali u gostionici uz samo jezero Balea koje je još uvijek dijelom zaleđeno Odvaljen betonski blok u podnožju kod prvog od tunela nije slutio na dobro, a još je frustracija bila i veća kada smo došli pred tunel Arges koji je bio zatvoren zbog nanosa lavine n samom prilazu. No kada su ga otvorili cestari za svoje potrebe i mi smo pošli za njima prošavši kroz potporne stupove s boka Jednostavno fantastičnih 90 kilometara cesta s gomilom zavoja podsjeća na pistu F1 usred planina, a za prostor kako bi se sagradila Ceausescuovi bojovnici potrošili su čak 6 milijuna kilograma dinamita. Ipak, vrhunske vozačke užitke često su nam pokvarili konji koji slobodno šeću cestom te čobani s ovcama Sibiu ili Hermannstadt fantastično lijep, čist i uredan grad saske arhitekture koji je 2007. proglašen europskim Glavnim gradom kulture i po magazinu Forbes u top 10 najidiličnijih europskih gradova za život. Ovdje je jednostavno pronaći jeftin konak |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....