Kada je BMW lansirao originalni X1 2009. otvorio je novu kategoriju u premium segmentu i od onda je ovaj kompaktni SUV ulaznica u prestižni X svijet bavarske tvrtke. Svojom funkcionalnošću, praktičnim detaljima te kompaktnim dimenzijama jednostavno može služiti kao automobil za svaki dan, odlazak na izlet ili dulje putovanje, pa ne čudi što je dosad prodan u 1,9 milijuna primjeraka diljem svijeta.
Sada, u trećoj generaciji, donosi i potpuno električnu izvedbu iX1 xDrive30 pokretanu električnim motorima s kombiniranom potrošnjom struje oko 17,5 kWh/100 km.
Strateški cilj bavarske tvrtke je povećanje električne mobilnosti, pa su sve verzije novog X1 elektrificirane. Ne samo dva plug-in hibrida, već i benzinci i dizelaši koji dolaze upareni s blago hibridnom tehnologijom. Sve verzije novog X1, zajedno s baterijama, proizvode se u modernoj tvornici u njemačkom Regensburgu.
Novi X1 narastao je u svim smjerovima, i to 53 mm u duljinu, 24 u širinu i 44 mm u visinu pa nudi više nego dovoljno prostora za pet odraslih osoba. Prtljažni prostor sada ima 540 litara, 54 više nego prethodnik, a preklapanjem stražnjih naslona raste do čak 1600 litara.
Pametnom upotrebom lakih materijala poput aluminija postignuta je veća čvrstoća karoserije uz smanjenje mase, čime se dodatno unaprijedilo ponašanje u vožnji. Od aluminija je izrađen i poklopac motora, koji je pritom serijski opremljen sustavom aktivne zaštite pješaka koji ga podiže u slučaju naleta i služi poput zaštitne stručnjače. Zbog toga, ali i niza drugih naprednih sigurnosnih rješenja, novi X1 je lakoćom osvojio maksimalnih 5 zvjezdica na EuroNCAP testiranju.
Bogatija serijska oprema najočitija je u unutrašnjosti. Tu se baš uvijek nalazi novi, zakrivljeni zaslon s potpuno digitalnim instrumentima, navigacijom, dvozonskom klimom kao i čitavom paletom sustava aktivne sigurnosti poput Park Asissta sa stražnjom kamerom. Novi X1 sada je moguće naručiti i s xLine i M Sport paketima opreme koji znatno proširuju mogućnosti individualnog opremanja automobila.
Čak sedam različitih pogonskih sustava, a većina je elektrificirana
Ponuđen je čitav spektar različitih pogonskih sustava, od kojih je većina elektrificirana, dok vožnju bez emisije štetnih plinova omogućuje peta generacija BMW eDrive tehnologije ugrađena u potpuno električni iX1.
Benzinci i dizelaši pak, pripadaju novoj generaciji motora Efficient Dynamics, a snažnije verzije benzinca i dizelaša su uparene s drugom generacijom 48-voltne blago hibridne tehnologije kod kojeg je unutar mjenjača integriran starter generator sposoban pokrenuti motor, ali i sudjelovati u pogonu sa 19 KS i 55 Nm.
Pritom oba benzinska (136 i 218 KS) i oba dizelska (150 i 211 KS) motora koriste TwinPower turbo tehnologiju i prenose snagu preko 7-stupanjskog Steptronic automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom bilo na prednje ili na sva četiri kotača. U ponudi su i dva plug-in hibrida snage 245 KS (109 KS od elektromotora) i 326 KS (177 KS od elektromotora) s baterijom od 14,2 kW koja može samostalno pokretati automobil od 76 do 92 km, ovisno o izvedbi.
Električni modeli
Dva motora ukupne snage 313 KS i optimizirani pogon za doseg od 440 km
BMW iX1 xDrive 30 pokreću po jedan elektromotor u prednjoj i jedan u stražnjoj osovini, svaki s upravljačkom elektronikom i prijenosom unutar kompaktnog kućišta. Oba motora zajedno isporučuju vršnih 313 KS i 494 Nm pa električni iX1 s mjesta do 100 km/h stiže za samo 5,6 sekundi, dok je najveća brzina 180 km/h. Korisni kapacitet baterije iznosi 64,7 kWh, a uz prosječnu potrošnju po WLPT ciklusu između 16,8 i 18,1 kWh/100 km to mu osigurava doseg od 417 do 440 kilometara.
Kombinirani punjač omogućava DC punjenje snage do 130 kW, što pak znači da za punjenje baterije od 10 do 80 posto treba manje od pola sata. Uz takvu brzinu punjenja za 10 minuta moguće je povećati doseg za 120 kilometara. Kombinirani punjač, koji ujedinjuje funkcije transformatora, punjačke elektronike, ali i nadzor pogonskog sustava i funkcije visokovoltažnog punjenja omogućava puno precizniju i uglađeniju dostavu energije.
Jednom kada baterija postigne visok stupanj napunjenosti, snaga punjenja postupno pada što omogućava kraće vrijeme punjenja. To također čuva i produžuje vijek trajanja baterije jer sprječava nagle poraste i padove u temperaturi ćelija. U novom X1 moguće je spremiti postavke punjenja za različite stanice punjenja, a moguće je i ručno aktivirati predgrijavanje baterije prilikom vožnje prema električnoj punionici bez da je navođenje sustava za navigaciju uključeno.
Pun moderne tehnologije
Novi X1 ne samo da sam vozi autocestom i koči kako bi izbjegao sudar, već i brine o tome kada će i kako napuniti baterije, pazi na druge sudionike u prometu i priča s vama...
Autonomna vožnja druge razine uz Driving Assistant Plus
Opcijski Driving Assistant Plus donosi dodatnu udobnost i sigurnost prilikom dužih putovanja. Sustav senzora i kamera pomaže vozaču zadržati vozilo u prometnoj traci dok aktivni tempomat ne samo da održava brzinu već i sigurnosni razmak između vozila, aktivirajući kočnice u slučaju nužde.
Driving Assistant Professional: kompletan sigurnosni paket
Driving Assistant Profesional kombinira pomoć pri upravljanju, zadržavanje u voznoj traci i aktivni tempomat na autocesti dostupan do 210 km/h. Paket također uključuje aktivnu zaštitu od sudara, a u Njemačkoj je, uz aktivni tempomat, dostupno i prepoznavanje svjetla na semaforu.
Digitalni instrumenti unutar zakrivljenog zaslona
Vitki okvir kokpita ispred vozača zapravo je samo pozornica za BMW Curved Display koji se sastoji od dva zaslona prekrivena staklenom površinom i zakrenuta prema vozaču. Jedan je kontrolni, a drugi služi kao potpuno digitalna instrumenta ploča.
Napredni osobni asistent omogućuje razgovor s autom
Operativni sustav osme generacije ugrađen u novi X1 nudi novu funkcionalnost - osobnog asistenta. Tako uz uključen Intelligent Personal Assistant možete glasom podesiti klima-uređaj, otvoriti prozore i stakleni panoramski krov te upravljati funkcijama sustava pomoći u vožnji.
Efikasan 4x4 pogon uz sve pogonske sustave
Električni iX1 xDrive 30 ima elektromotore u osovinama i tako prenosi snagu na sve kotače, a kod plug-in hibrida automobil koristi podatke sustava stabilnosti kako bi efikasno kombinirao utjecaj klasičnog motora i elektromotora. Ostali modeli rabe klasični xDrive sustav s elektrohidrauličnom spojkom u stražnjem diferencijalu.
Sportski, 15 mm niži ovjes s adaptivnim amortizerima
Kao opcija za sve verzije novog X1, a serijski na iX1 xDrive30, u ponudi je adaptivni M sportski ovjes koji donosi bolje ležanje na cesti, ali i veću udobnost u duljim vožnjama zahvaljujući elektronski kontroliranim amortizerima. Ovaj posebno razvijen adaptivni ovjes 15 je milimetara niži od standardnog.
Adaptivna rekuperacija obavlja do 90% usporavanja
Novi BMW X1 dolazi s dorađenom verzijom adaptivne rekuperacije za još veću efikasnost i doseg. Predviđajući stil vožnje, adaptivna rekuperacija omogućuje da više do 90 posto usporavanja vozila obavlja regenerativno kočenje, čime se praktički izbjegava uporaba i trošenje mehaničkog sustava za kočenje.
Dodatna pomoć prilikom planiranja rute i punjenja
Važne dodatne informacije sada su uvrštene u sažetak rute, uključujući previđen kapacitet baterije prilikom dolaska na punionicu, kao i potrebno vrijeme punjenja za postizanje dovoljnog kapaciteta za nastavak putovanja. Pritom sustav koristi informacije o prometu i pazi da kapacitet baterije nikada ne padne ispod 10 posto.
Multimedija
Multisenzorna revolucija bazirana na sustavu OS 8
Nova generacija softwarea integrirana u BMW Operating System 8 uz snažni procesor za obradu podataka i brojne mogućnosti povezivanja osiguravaju još veću interakciju između vozača i automobila
U srcu infotainment sustava u novom BMW X1 stoji moćan procesor kojeg pokreće osma generacija operativnog sustava s kojim vozač može komunicirati na razne načine - glasovnim upravljanjem, multifunkcijskim tipkama na upravljaču ili preko ekrana osjetljivog na dodir. Jedinstveni BMW Curved Display sastoji od 10,25-inčnog informacijskog zaslona i kontrolnog zaslona dijagonale 10,7 inča spojenih u jednu cjelinu sa zaobljenom prednjom staklenom površinom zaokrenutom prema vozaču.
Vrhunska grafika i struktura izbornika omogućuju lakoću i intuitivnost korištenja modernih pametnih telefona koji se također mogu spojiti na sustav putem Apple CarPlay i Android Auto, omogućujući digitalne servise poput Sirija, Google Assistanta... Ako vozač koristi BMW ID povezan s ključem, postavke vozila poput položaja sjedala, retrovizora, sustava pomoći u vožnji, ali i postavki infotainment sustava kao što su vrste prikaza, postavke radija i navigacijskog sustava, automatski će se učitati i automobil prilagoditi prema njegovim željama.
Pomoću My BMW aplikacije, vlasnik može saznati status vozila u bilo kojem trenutku, primjerice status punjenja baterije, a ona omogućava i neke daljinske operacije poput lociranja vozila, zaključavanja i otključavanja, kao i izravnu vezu s ovlaštenim prodavačem i servisom.
Ukratko
BMW Digital Key Plus omogućava korisnicima da automatski otključaju i zaključaju novi X1 svojim iPhoneom kada su blizu vozila bez da telefon vade iz džepa
Na popisu dodatne opreme nalazi se i premium zvučni sustav Harman Kardon koji podiže broj zvučnika sa standardnih šest na 12, a snagu pojačala sa 100 na 205 Watta
My Modes stvaraju različite ambijente u interijeru, a osim standardnih programa Personal, Sport i Efficient u ponudi su i Expressive i Relax
Stiže iz ultra moderne tvornice u Regensburgu
Treća generacija X1 proizvodi se u tvornici opremljenoj najmodernijom tehnologijom, u kojoj se posebna pažnja poklanja očuvanju okoliša
BMW je još 10. lipnja pritisnuo prekidač i počeo proizvoditi treću generaciju X1, koja se tako već mjesecima sklapa u tvornici u gradu Regensburgu, četvrtom po veličini u Bavarskoj. Ova tvornica predstavlja sam svjetski vrh kada je riječ o tehnologiji proizvodnje automobila i digitalne automatizacije, zbog čega nudi izuzetnu fleksibilnost pa BMW tamo proizvodi čak devet različitih modela, uključujući i sve njihove verzije. U slučaju X1 tu će se proizvoditi sve četiri pogonske izvedbe - benzinac, dizelaš, plug-in hibrid i električni iX1.
Prvo su u proizvodnju krenuli modeli s konvencionalnim motorima namijenjeni velikom njemačkom tržištu, a potom slijede plug-in hibridi X1 xDrive25e i xDrive30E te iX1. Tijekom 2023. BMW će u proizvodnju uvrstiti i sportsku verziju svog najmanjeg X modela. Naime, po prvi puta u ponudi u slučaju X1 bit će i model M performance s oznakom X1 M35i. Također, posebna pažnja posvećena je smanjenju emisije CO2 tijekom proizvodnje napredne, pete generacije BMW eDrive tehnologije koju koriste plug-in hibridi i električni iX1. Već pri samoj proizvodnji baterijskih ćelija koristi se čista električna energija te sekundarni sirovi materijali što smanjuje emisiju CO2 za 20 posto u odnosu na vozila kod kojih ove mjere nisu primijenjene.