Prva Toyota Land Cruiser (1960. – 1984., u Brazilu do 2001.) vani je cijenjen klasik, no kod nas rijetkost. Vlasnik ove Toyote, garažirane na Krku, Robert Horvat, već 25 godina živi izvan Hrvatske, u Beču.
Ipak, aktivno sudjeluje u prvenstvu HROS-a, te je samo ovog proljeća napravio oko 5000 kilometara, kako bi sudjelovao na natjecanjima u Rijeci, Splitu, Opatiji i Zagrebu. Bila je to “veni, vidi, vici” pojava na sceni, no Robert nije zadovoljan, jer je uglavnom bio i jedini u klasi terenskih vozila. Zamolio je da objavimo kako mu je velika želja motivirati vlasnike terenskih oldtimer vozila da se uključe u HROS-ova natjecanja.
Odrastao je u Lučkom, uz oca automehaničara specijaliziranog za Fiat, te odmalena zavolio rijetka vozila. Drugi mu je oldtimer Fiat 124 DS Spider, još jedan “rolling project” – registriran i vozan, ali daleko od idealnog stanja. I Robert i otac Franjo (87), pomalo rade na oba auta.
No, najfascinantniji je dio priče o Land Cruiseru to kako ga je nabavio i kamo je išao po njega. U ljeto 2022. dogovorio se s vlasnikom drugog primjerka, iz Fatime u Portugalu te digao traženi iznos u gotovini – ali je Portugalac, na nagovor žene, odustao od prodaje auta.
Umjesto po auto, Robert je otišao na godišnji. Na jednom se web oglasniku tada pojavila druga Toyota, na Mallorci. Započeo je email komunikaciju s tajnovitim vlasnikom, koji je ranije bio žrtva prevare, te nije želio odati ni identitet ni detalje. Tek nakon dva tjedna dovoljno je povjerovao da se javi WhatsApp porukom, pošalje broj i ime - Carlos.
Zanimljivo, bilo je to na Robertov 50. rođendan.
Kada su jednom počeli komunicirati, sve je išlo brzo. Četiri dana potom, u subotu, Robert je sjeo u auto, s Krka se odvezao u Zagreb, autobusom do Beča, te avionom doletio u Palma de Mallorcu u nedjelju ujutro. Nakon testne vožnje i pregleda, dogovorio je kupnju, no sada je bio red za njegovo nepovjerenje - nije želio Carlosu otkriti u kojem je hotelu, jer je imao iznos za kupnju u gotovini.
U ponedjeljak ujutro auto je odvezen mehaničaru na zamjenu crijeva i kontrolu ulja, samo da bi, čekajući na otvaranje ureda javnog bilježnika, za vrijeme šetnje Palmom i razgledavanja katedrale ostao u šoku - mobitel mu se ugasio, a on ostao usred strane zemlje bez svih podataka i kontakata.
Srećom, pronašao je neku skrivenu utičnicu u katedrali i pokrenuo mobitel. Ugovor je potpisan, ishođena zelena karta, Carlos isplaćen, ključ preuzet.
Sljedećeg je dana trajektom otišao do Barcelone, a dan potom do Genove – karte je kupio još dok je bio u Hrvatskoj, nakon dugotrajnog natezanja da sazna broj Toyotine registracije.
Preko Italije se dovezao do Krka, nakon čega je, uz veliku podršku čitave obitelji, počeo proces uređivanja mehanike, poglavito podvozja, te čišćenje i detaljiziranje unutrašnjosti. Originalni dijelovi naručivani su iz Japana, UAE, Australije i Sjedinjenih Država. Carlos je vozio i neka off-road natjecanja, te je auto bio u stanju koje Robert opisuje kao “trošno, ali iskreno, bez skrivenih problema.”
Nakon devet mjeseci već je bio na PV pločicama, a dobio bi ih i koji tjedan ranije, no proces izdavanja bio je kompliciraniji radi kupoprodajnog ugovora sklopljenog na bazi španjolskog, a ne njemačkog prava.
Za kraj, još nekoliko detalja. Konkretna je oznaka ove izvedbe BJ42 LV-MCW, riječ je o kratkoj izvedbi Land Cruisera. proizvedene u 16.955 primjeraka, od čega samo 971 za europsko tržište.
Ovo je 22. po redu primjerak “odostraga”, prije kraja proizvodnje. Izvorno je bio bijele boje, no prvi vlasnik u Njemačkoj bio je lovac i prelakirao ga je u zelenu.
Carlos i on su bili prijatelji, te ga je nakon smrti prvog vlasnika udovica u skladu s pokojnikovom željom prodala baš njemu, a on prebacio u današnju kombinaciju boja. Prijateljstvo vlasnika lajtmotiv je ovog auta – Carlos i Robert su ostali u kontaktu, pa su i fotografije sa snimanja odmah odaslane na Mallorcu, kao što će, jamačno, biti i ovaj članak.
UKRATKO
- Kozmetički detalji nisu prioritet, već sigurnost i ono što se ne vidi izvana: nakon kupnje podvozje je temeljito uređeno
- Dizelski četverocilindraš iz 3431 ccm izvlači 90 KS, a poznat je po izdržljivosti i sposobnosti podnošenja nekvalitetnog goriva
- Unutrašnjost je originalna, a jedine male modifikacije napravio je još prvi vlasnik, ugradivši radio i zvučnike, te dodajući “šibedah” na krovu
- Vlasnik je u potrazi specifično želio jako rijedak kasni model s mjenjačem s pet brzina. Većina je imala četiri, a najraniji modeli samo tri brzine
- Registriran je za šest osoba, no ne želite se dugo voziti na stražnjim bočnim klupama. Prednja su sjedala ipak udobnija, no dulja putovanja umorit će svakoga
- Pehari s HROS-ovih natjecanja i titula prvaka stigli su već u prvoj sezoni, no nažalost uglavnom ostvareni bez ikakve konkurencije u klasi
- Prvi dan proljeća? Rođendan Ayrtona Senne? Znamo zašto su odabrani baš ovi brojevi na PV pločici, ali obećali smo da nećemo napisati
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Centrom za vozila Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....