NOVI PROJEKT

Hrvatska tvrtka donosi revoluciju na domaće tržište rabljenih automobila

Prvi čovjek tvrtke otkrio nam je što nudi jedinstvena on-line platforma za kupnju, prodaju i servisiranje rabljenih automobila
Neostar

Neka vas ime ne zbuni. Neostar danas nema baš nikakve veze s nekadašnjim trgovcem rabljenim automobila tvrtke Auto Zubak. Prije četiri godine pokrenut startup zadržao je samo ime te u tišini razvijao jedinstvenu on-line platformu za kupnju, prodaju, ali i servis rabljenih automobila, koja korisnicima omogućuje da sve te poslove dogovore u svega nekoliko klikova, iz udobnosti kućnog naslonjača. Ili omiljenog kafića. Platforma je zaživjela 15. siječnja ove godine i u samo šest mjeseci okupila 8800 registriranih korisnika, a web stranica ostvarila je sedam milijuna pregleda. O razvoju za korisnike iznimno jednostavne, ali za izradu zahtjevne tehnološke platforme, novim uslugama i planovima razgovarali smo s njihovim ambicioznim direktorom Dimitrijem Trbovićem.

image
Neostar

Digitalna platforma koju ste razvili zasigurno jest zanimljiva novotarija na tržištu rabljenih, no jesu li ljudi kod nas spremni kupovati aute isključivo na webu, bez da ih fizički vide?

- Web prodaja nama je perjanica, ali nitko od nas ne misli da će se prodaja rabljenih u potpunosti odvijati na webu. Od 1050 prodanih auta u prvih šest mjeseci 2021., njih 52 prodali smo tako da je klijent cijeli postupak odradio preko web trgovine. Naravno da su meni takvi slučajevi veliki „kao kuća“, jer je tu riječ o ljudima koji su nam dali apsolutno povjerenje i kupili auto bez da su ga vidjeli fizički. To znači da vjeruju našem poslovnom procesu, koji uključuje detaljne preglede i jamstvo. Ta brojka će sigurno rasti, no ključ naše priče je višekanalna prodaja.

Što, konkretno, znači, odnosno donosi višekanalni model prodaje?

- Znači da naši klijenti mogu birati hoće li posjetiti naš web i tu završiti postupak kupnje, hoće li prikupiti informacije na webu pa završiti postupak kupnje u salonu našeg partnera, doći u salon našeg partnera, a završiti kupnju na webu ili pak cijeli postupak odraditi u salonu naših partnera. Naš software se nalazi na svim tim mjestima.

image
Neostar

Nedavno ste predstavili novu uslugu koja donosi mogućnost kupnje rabljenih on-line kreditima Erste banke, odnosno financiranja nabave vozila preko Erste leasinga. Kakve pogodnosti donosi ta usluga?

- Kupac sad ima priliku na jednom mjestu, u svega nekoliko klikova, obaviti cijeli postupak kupovine i odmah vidjeti koliko će mu iznositi mjesečna rata. Otprilike 42 posto ljudi u konačnici kupe auto pomoću nekog sredstva financiranja, pa smo smatrali da im je to važna informacija.

image
Neostar

Favorizirate li na ovaj način klijente Erste banke?

- Ne. Mi ne želimo limitirati ljude kad je riječ o načinu plaćanja. Apsolutno nam je svejedno koristi li klijent financiranje svoje matične ili neke druge banke, ili pak na svojem računu već ima potrebna sredstva za kupnju auta.

Na koji način funkcionira kupovina kad klijentima nije potrebno financiranje, a svejedno žele koristiti blagodati web kupovine koja uključuje i dostavu vozila na adresu kupca?

- Naš proces i u tom slučaju je potpuno digitalan. Nakon što izaberete auto i dogovorite cijenu s prodavačem preko aplikacije ili uživo, prelazite u postupak rezervacije auta koja se plaća 500 kuna. Tada dobijete ponudu za uplatu s kodom, pomoću kojega možete izvršiti plaćanje. Nakon toga se bira dan i mjesto isporuke.

image
Neostar

Vaša platforma funkcionira dvosmjerno. Osim što omogućuje kupnju rabljenih, ljudima nudi i mogućnost da preko nje prodaju svoje aute. I to ne samo pravnim, već i fizičkim osobama. Kako to funkcionira?

- Uvjet je da auto bude fizički u Hrvatskoj. Ne mora biti registriran, ali mora biti vlasnički povezan s osobom koja ga prodaje. Naravno, mora biti i u zadovoljavajućem stanju, zbog čega imamo pravilo da ne može biti stariji od 15 godina, niti imati više od 250.000 km. Ipak mi na taj, kao i na svaki drugi auto u našoj ponudi, dajemo jamstvo. Upravo zato od vlasnika zahtijevamo i da auto bude pregledan u 60 točaka, na adresi koju sam izabere.

Koriste li fizičke osobe ovu mogućnost i koliko naplaćujete uslugu prodaje?

- U ponudi trenutačno imamo oko 3000 vozila, a preko polovice njih vlasnici su fizičke osobe. Za prodavača je ova usluga potpuno besplatna, a naša monetizacija se odvija u trenutku kad kupac prihvati cijenu. Naknadu jasno komuniciramo na webu, ona iznosi 2 posto dogovorene cijene, odnosno najmanje 1000 ili najviše 3999 kuna. Unutar te cijene uključeni su i pregled i jamstvo, pa smatramo da je naša naknada više nego poštena. U prosjeku iznosi 1560 kn, a samo jamstva koja se nude na slobodnom tržištu u prosjeku stoje 2000 kuna.

image
Neostar

Vaša platforma vozačima omogućuje i on-line ugovaranje servisa, što dosad nitko drugi nije ponudio na tržištu rabljenih. Kako to izgleda u praksi?

- Željeli smo razviti cjeloviti eko sustav za rabljena vozila, a on uključuje i servisiranje. Vlasnik vozila samo treba navesti naziv modela, a sustav u pozadini normativ za pojedine radove množi s cijenom radnog sata i zbraja s cijenom rezervnih dijelova iz nacionalnog kataloga, nakon čega se prikazuje konačna cijena. I to se odvija u tri klika. Vlasnik auta već u startu zna koliko će ga stajati servis i taj zahtjevan alat s valjda pet milijardi zapisa dobro će nam doći kad se krenemo širiti u druge zemlje.

Kad planirate širenje izvan Hrvatske?

- Produkcijsku fazu planiramo završiti do kraja godine, a zatim početkom sljedeće godine prelazimo u drugu, investicijsku fazu. Potom ćemo s ulagačima odlučiti kada ćemo se i na koja tržišta širiti. No, prvo moramo doći do ulagača. Već sad imamo dosta upita, no ne želimo brzati i preskakati korake. Pred ulagače želimo doći s jasnim i preciznim podacima, a tek u trećoj fazi planiramo i javnu ponudu dionica.

Koliko će vam pritom biti otegotna okolnost biti što ste registrirani u Hrvatskoj?

- Kratko smo razmatrali ideju da tvrtku otvorimo u Velikoj Britaniji, ali i brzo odustali od toga. Ako je Wolt mogao izaći Finske, a Spotify iz Švedske, valjda ćemo i mi iz Hrvatske uspjeti nešto napraviti. U tome će nam sigurno pomoći i broje pozitivne priča poput Rimca i Infinuma, čiji uspjeh pomaže u percepciji Hrvatske kao zemlje u kojoj se mogu razviti konkurentna tehnološka rješenja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 11:56