Mnogima je ispod radara promakla jedna od važnijih promjena u posljednjim izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Naime, u članku 219 sad stoji da “vozačke dozvole izdane za kategoriju B vrijede za motorne tricikle, a iznimno motornim triciklima snage veće od 15 kW smije upravljati vozač kojem je izdana vozačka dozvola kategorije B i koji je navršio 21 godinu”.
Kako isti zakon motorni tricikl definira kao motocikl na tri simetrično postavljena kotača čiji je radni obujam motora veći od 50 ccm i/ili koji može razviti brzinu veću od 45 km/h, time su stvoreni preduvjeti da se na njima u Hrvatskoj smiju voziti i oni koji ne posjeduju vozačku dozvolu kategorije A.
Ta činjenica, nema sumnje, motorne tricikle čini sve popularnijima, a njihov najpoznatiji predstavnik svakako je Piaggio MP3. Model je to koji uskoro slavi svoju punoljetnost (prvi se put na tržištu pojavio 2006. i u međuvremenu je prodan u 250.000 primjeraka), no kroz godine je temeljito usavršavan.
Danas je dostupan s tri jednocilindarske četverotaktne pogonske jedinice, kojima je zajedničko da zadovoljavaju normu Euro 5. No, nisu svi isti.
Početni model MP3 300 pogoni agregat od 278 ccm (25,8 KS), u modelu MP3 400 nalazi se agregat od 399 ccm (35,3 KS), dok testnu, top izvedbu MP3 530, nasljednika MP3 500, pokreće agregat kojemu je radni obujam porastao s 493 na 530 ccm.
Temeljito unaprijeđeni agregat u MP3 530 uparen s naprednim CVT mjenjačem raspolaže s priličnih 44 KS i 50 Nm koji nude mogućnost uzornih međuubrzanja, ali i dovoljno snage za dalja putovanja.
Maksimalna brzina iznosi 124 km/h, a potrošnja se kreće oko 4,5 litara, pa se s punim spremnikom od 13,7 litara nudi sasvim pristojan doseg od 270 kilometara. Snažan pogonski stroj, ali i uvjerljive kočnice i duži osovinski razmak pridonose samopouzdanju u vožnji, a MP3 530 je pritom i iznimno udoban.
Iako bi neki pomislili da je s obzirom na masu od 280 kilograma zahtjevniji za manevriranje, nije tako. Poveća masa u vožnji ne stvara niti najmanje probleme. Pored toga, kad brzina padne ispod 15 km/h, moguće je ‘zamrznuti’ prednji ovjes, čime se postiže da MP3 samostalno stoji.
Tada je lakše manevrirati i na mjestu, jer nije potrebno koristiti snagu kako se skuter ne bi prevrnuo na bok. Pohvaliti vrijedi i mogućnost vožnje unatrag brzinom do 2 km/h, što dodatno olakšava život.
Posebno to vrijedi za niže vozače – iako je sjedalo uzdignuto na ne pretjeranih 79 cm, širina odmorišta za noge zahtijeva duže noge pri odgurivanju.
Vrijedi pohvaliti i veliki spremnik ispod sjedala koji prima dvije integralne kacige, ali i torbu s laptopom.
Vožnju unazad pritom olakšava stražnja kamera, čiji prikaz se vidi da izdašnom 7-inčnom TFT zaslonu u boji ispred vozača. No, to je samo dio dostupne elektronike, kojom MP3 konkurira i mnogim današnjim automobilima.
Nude se, primjerice, i sustavi za otkrivanje vozila u mrtvom kutu te onaj za pokretanje motora bez ključa, tempomat te izbor programa vožnje (Comfort, Eco i Sport), a u praktičnom pretincu za rukavice nalazi se USB priključak.
Ništa manje važno, dostupan je i novi svjetlosni sklop u cijelosti u LED tehnologiji, s pokazivačima smjera integriranima u prednji oklop.
Sve to bitno pospješuje sigurnost u vožnji i samu praktičnost korištenja, već uvelike potenciranu koncepcijom prednjeg ovjesa s gibljivim paralelogramom, koji nosi dva kotača od 13 cola i nudi iznimnu stabilnost u vožnji.
MP3 530
TEHNIČKI PODACI
Motor 1 cilindar, četverotaktni HPE s 4 ventila i elektronsko ubrizgavanje, hlađenje tekućinom
Obujam 530 cm³
Provrt i hod 97,5 x 71 mm
Snaga 32,5 kW/44,1 KS pri 7250 /min
Okretni moment 50 Nm pri 5200 o/min
Mjenjač CVT
Spojka automatska
Okvir čelični cjevasti
Ovjes sprijeda neovisni paralelogramski, hod 85 mm, straga dva hidraulička amortizera, hod 108 mm podesiva u 4 položaja
Kočnice 258 mm dvostruki/240 mm
Gume sprijeda 110/70-13, 2 komada straga 140/70-14, Michelin City Grip 2
Spremnik goriva 13,7 litara
Visina sjedala 790 mm
Međuosovinski razmak 1550 mm
Težina (mokar) 280 kg
Cijena 13.499 eura
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Piaggio Hrvatska