Iako se automobilska industrija jako promijenila, a mnoge klase vozila nestaju ili su već nestale, sportski automobili su preživjeli i postaju sve ekstremniji i brži. Tijekom sljedećih nekoliko godina na tržište dolaze deseci novih superautomobila i sportskih automobila raznih marki. Neki od njih imaju i više od 1000 KS i koštaju milijune, ali bit će i nekoliko relativno pristupačnih noviteta s "razumnijim snagama" motora. U nastavku donosimo pregled najvažnijih modela koji bi na tržište trebali doći do 2026. godine. O većini njih možete samo sanjati, no neki od njih možda završe i na našim cestama. Fotografije u članku su ilustrativne i kombinacija su aktualnih modela, koncepata i stvarnih fotografija budućih modela.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio EV
Alfa Romeo prelazi na električni pogon, a jedan od prvih automobila koji bi mogao dobiti potpuni električni tretman je kultna Giulia Quadrifoglio. Govori se da bi super limuzina s četvera vrata mogla imati više od 1000 KS kada debitira 2025. godine. Moguć je i karavan.
AMG električni super SUV
AMG radi na razvoju novog električnog super SUV-a s preko 1.000 konjskih snaga, koji bi trebao debitirati 2026. Bit će to čisti AMG model, bez Mercedes-Benz u nazivu, natjecat će se s Lotus Eletre i Porscheovim nadolazećim velikim sportskim SUV-om.
Aston Martin Valhalla
Najnoviji superautomobil Aston Martina je skoro stigao i bit će prilično snažan. Valhalla debitira kasnije ove godine s 4,0-litrenim V-8 motorom s dva turbopunjača i tri električna motora koji razvijaju više od 1000 konjskih snaga. Dva od tih električnih motora nalazit će se na prednjoj osovini, a jedan će biti integriran u prijenos.Aston će ih proizvesti samo 999.
Audi električni superautomobil
Audi je ukinuo R8 prošle godine i nažalost planira ukinuti manji TT nakon ove godine. No navodno se već radi na novom sportskom modelu koji bi trebao spadati u kategoriju superautomobila. O njemu se ne zna ništa osim da bi trebao biti električni.
BMW M4 CS
Model BMW M4 CS je navodno već pred vratima. Trebao bi biti predstavljen u svibnju i imati 3,0-litreni motor sa šest rednih cilindara i 500 KS. Ubrzanje do 100 km/h će trajati malo više od 3 sekunde.
Bugatti hiperautomobil
Nasljednik Chirona je već gotov, samo se čeka njegova premijera. Bugatti-Rimac s direktorom Mateom Rimcem na čelu ima velike planove za budućnost. Dok će Rimac nastaviti sa svojom linijom potpuno električnih hiperautomobila, Bugatti ove godine predstavlja nasljednika Chirona koji će biti "snažno elektrificiran".
DeLorean Alpha5
DeLorean se vratio u velikom stilu s potpuno električnim sportskim automobilom Alpha5. Predstavljen 2022. i ima ubrzanje do 100 km/h za 3,5 sekundi te procijenjeni doseg od oko 500 km. Uskoro bi trebale uslijediti prve isporuke.
Ferrari električni superauto
Vjerojatno ćemo 2025. vidjeti prvi električni superautomobil talijanskog proizvođača. Izvršni direktor Benedetto Vigna svojedobno je rekao da će Ferrarijevo prvo električno vozilo biti emocionalno vozilo i ponuditi " jedinstveno iskustvo vožnje " u usporedbi s drugim električnim automobilima.
Honda električni sportski automobil
Honda je ranije ove godine tiho najavila svoj novi električni sportski automobil s konceptom Saloon. Bit će to jedan od prvih modela u novom brendovom asortimanu električnih vozila serije 0 i trebao bi krenuti u prodaju negdje 2026. Detalja nema.
Hyundai Ioniq 6 N
Električni Ioniq 6 stigao je u Hrvatsku prošle godine, a ove bi trebala uslijediti njegova brutalna N verzija. Automobil bi trebao imati više od 650 KS koliko razvija Ioniq 5 i ubrzavati do 100 km/h za oko 3 sekunde. Hyundai planira i novi "pristupačni" električni N model jeftiniji od Ioniqa 5 i 6, a moguće da je ćemo dobiti i novi superautomobil ove marke.
Lamborghinijev nasljednik Huracana
Ove godine bi trebao stići nasljednik "najskromnijeg" Lamborghinija u ponudi. Za novi model se još ne zna ime, no sigurno je da legendarni atmosferski V10 odlazi u povijest. Šuška se o elektrifikaciji u kombinaciji s V8 motorom.
Lexus LFA EV
Lexus vraća LFA kao potpuno električni sportski automobil. Najavljeno ej da će auto imati sportske proporcije, pogon na stražnje kotače, virtualni ručni mjenjač i vrijeme od 0-100 km/h za oko dvije sekunde!
McLaren hiperautomobil
McLaren konačno radi nasljednika P1. Novi hiperautomobil, kodnog naziva P18, mogao bi debitirati prije kraja godine—i možda će imati novi V-8 motor. Taj će motor biti uparen s nekim oblikom hibridizacije za snagu veću od 1000 KS.
Porsche 911 Hybrid
Dugo očekivani Porsche 911 hibrid debitira ovog ljeta. Porsche obećava da će biti "ultrasportski hibrid" i trebao bi imati više od 700 konjskih snaga, a masa bi trebala narasti za samo oko 100 km u odnosu na konvencionalne 911.
Porsche električni hiperautomobil
Poput McLarena, Porsche radi novi hiperautomobil. No za razliku od McLarena, Porscheov hiperauto imat će potpuno električni pogon i pogon na sve kotače. Na temelju koncepta Mission X koji smo vidjeli 2023., Porscheov električni hiperautomobil mogao bi imati čak 1.700 konjskih snaga za borbu s Neverom.
Red Bull hiperautomobil
Red Bull radi vlastiti hiperautomobil. Interno poznat kao RB17, hiperautomobil će imati atmosferski V-10 koji se vrti do ludih 15.000 okretaja u minuti, nadopunjen jednim električnim motorom. Ukupna snaga trebala bi biti više od 1000 konjskih snaga,a masa ispod 1000 kilograma. Formula 1 za cestu!
Tesla Roadster
Novi Tesla Roadster trebao se naći u prodaji 2020. godine, ali još ga nema. Male su šanse da vidimo novi Roadster ove godine, ako ga uopće ikada vidimo. Tesla tvrdi da će novi Roadster moći postići 100 km/h za manje od dvije sekunde, no maske je nedavno govorio od jednoj(!) sekundi.
Volkswagen električni sportski automobil
Uskoro bi VW-ova električna linija mogla uključivati čak i superauto sa 680 konjskih snaga sličan Porsche Taycanu. Nedavno priopćenje za tisak nagovijestilo je snažno električno vozilo koje koristi električnu MEB platformu, ali nema naznaka kada bi ta glasina mogla postati stvarnost.
Volkswagen električni GTI
Volkswagen svoj kultni GTI pretvara u električni auto. Novi GTI model na baterije očekuje se do 2026. godine. Detalja nema previše, ali koristit će istu MEB Entry električnu platformu kao koncept ID.GTI iz 2023. i trebao bi imati više od 200 konjskih snaga.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....