Prošle godine je glamurozni Abu Dhabi poslužio samo kao vizualna kulisa proslavi naslova prvaka Jensona Buttona. Ovoga puta će spektakularna “svjetlucava” staza koja u jednom dijelu prolazi “kroz” luksuzni hotel Yas Marina i koja je smještena usred pustinje, imat će pravi show. Lani je Button sve riješio prije finalne utrke, sada će se tamo pak voditi troboj za naslov prvaka svijeta. Formalno će to biti četveroboj, no svima je jasno da Lewis Hamilton treba 11. svjetsko čudo da bi se domogao najvrednijeg trofeja u oktanskom svijetu.
Nakon 18 utrka i čak osam promjena na vrhu poretka vozača tijekom sezone, sve će se odlučiti u glavnom gradu Ujedinjenih Arapskih Emirata. Četiri vozača su unutar 24 boda, dakle unutar vrijednosti jedne pobjede, ili ako je nekome lakše računati po starom sustavu bodovanja (gdje je pobjeda vrijedila 10 bodova) - unutar svega 7 bodova razmaka. No, trio Alonso - Webber - Vettel je unutar 15 bodova što je po starom sustavu tek četiri boda.
Forsiranje fair-playa
Cijele sezone je momčad Red Bulla bila najbolja i najbrža na stazi, ali za prednost koju su uživali zapravo su vrlo rijetko tu svoju dominaciju pretočili u pobjede. U Kvalifikacijama su bili super uvjerljivi, ali nekako su u utrkama sve to ispuštali kroz prste. Ove su sezone imali 11 pole positiona, pobijedili su 8 puta, no samo u 4 navrata je to učinio vozač koji je bio i najbolji na startu. Imali su 8 puta prvi startni red, dakle samo između sebe 16 prilika da uzmu pobjedu, ali su svejedno to učinili svega 5 puta, odnosno imali samo 4 “dvostruke pobjede”.
Momčadski naslov su osvojili, ali ono što se pamti i ono što vrijedi više od svega je pojedinačni, vozački naslov. Red Bull je stalno forsirao na fair-playu, jednakom statusu obojice svojih vozača, Marka Webbera i Sebastiana Vettela, što ih je dovelo u pomalo nezgodan položaj. Jer dok su se oni međusobno borili i jedan drugome oduzimali bodove, u prvi plan je iskočio Fernando Alonso koji je odavno dobio favoriziranu rolu unutar Ferrarija.
- Mi ne manipuliramo i namještamo utrke, to je običaj Ferrarija - oštro je napao svoje rivale iz Maranella vlasnik Red Bulla Dieter Mateschitz.
- Cijeli svijet ih je osudio nakon onoga što su napravili u Njemačkoj, a sada mi ispadamo idioti jer to isto ne radimo u vlastitoj momčadi. Ali, mi to nismo ni jednoga trenutka pomislili, sve dok su naša oba vozača u borbi za naslovom, obojici ćemo pružiti jednake uvjete. Stoga će mi biti draže izgubiti naslov na pošten način, nego ga osvojiti na nepošten.
Crveni bikovi najbrži
U Red Bullu su, dakle, rekli - nema momčadskih naredbi. Međutim, Sebastianu Vettelu i ne treba naredba iz boksa da propusti Marka Webbera. Upravo pitanje hoće li Nijemac to učiniti, ono je što najviše intrigira i pobuđuje zanimanje uoči obračuna u Abu Dhabiju.
Računica za takvo nešto ide ovako - Red Bullovi su najbrži ove sezone u kvalifikacijama pa će vjerojatno i u subotu osvojiti prva dva mjesta; Red Bullovi su lani bili najbrži na ovoj stazi; Red Bullovima ova staza više odgovara nego Ferrariju; Vettel je brži od Webbera, ali je Webber dovoljno dobar da bude ispred Alonsa koji je ove sezone u Ferrariju redovito treći najbrži, odnosno prvi do “crvenih bikova”.
Zaključak - Vettel će pobijediti, Webber biti drugi, Alonso treći. Takva raspodjela bodova (tablica skroz lijevo) ide u prilog Alonsu, pa će se Vettel maknuti Webberu i prepustiti mu pobjedu uz stav - ako Vettel već ne može osvojiti titulu, neka barem ostane u momčadi.
Mladi Nijemac je dao naznake da će takvo što učiniti, jasno ukoliko to Webberu bude doista potrebno. Jer Australac, kojeg je malo tko prije starta sezone vidio kao svjetskog prvaka, može sve sâm riješiti i bez poklona doći do naslova. No, uz te priče hoće li se Vettel žrtvovati za Webbera, treba postaviti još jednu tezu - što ako Alonso odustane i borba za naslov se pretvori u dvoboj Nijemca i Australca. Hoće li onda i Webber biti kolegijalan i ne napadati Vettelovo prvo mjesto jer bi time Australac izgubio naslov? I hoće li se i onda u Red Bullu suzdržati od momčadskih naredbi i pustiti Webbera da krene u lov za Vettelom, pa možda obojicu izbaci iz utrke? Teško, vrlo teško.
U slučaju da Fernando Alonso osvoji naslov, on će po mišljenju Jensona Buttona biti “okaljan”. Naravno, zbog Massinog propuštanja u Hockenheimu. Koš je dosta takvih kritičara koji se stoga nadaju da, ako već osvoji naslov, da ga osvoji s više od sedam bodova razlike koliko mu je Felipe darovao u srpnju. Iako bi to bilo i nepravedno s obzirom na sve ono što je Alonso napravio od tada.
Alonso mirniji i zreliji
Ne računajući Njemačku, u sljedećih sedam utrka je Španjolac svaki puta bio na postolju (jedini od kandidata za naslov), od čega su bile i tri pobjede. Istina, imao je pri tome i sreće (Koreja), ali ostaje činjenica da je vozio sjajno. Jedinu grešku je napravio u Belgiji, sve ostalo je odradio na razini svog statusa jednog od najboljih vozača današnjice.
Alonso naizgled djeluje kao da je imun na pritisak, makar proteklih sezona je pokazivao slabosti - “plakao” je kako ga momčad (Renault) ne podržava dovoljno u borbi sa Schumacherom, izazvao je “građanski rat” u McLarenu zbog Lewisa Hamiltona. Sada u Ferrariju djeluje mirniji i zreliji. No, hoće li mu to biti dovoljno za treći naslov prvaka?
- utrka u Abu Dhabiju je prva i jedina u kalendaru koja se vozi i po danu i po noći, naime, start je po lokalnom vremenu u 17 sati, a dok vozači dođu do cilja već je mrak
- Abu Dhabi je glavni grad Ujedinjenih Arapskih Emirata, a doslovan prijevod glasi “otac gazele”
- staza Yas Marina jedina je u kalendaru na kojoj se prolazi kroz tunel dok su vozači u boksu
- najbrži zavoj na stazi, zavoj broj 2, prolazi se sa 260 km/h, a prilikom prolaska vozači su izloženi sili o 4G
Bez obzira na promjenu bodovnog sustava ove sezone, i dalje je na snazi pravilo da se u slučaju jednakog broja bodova dvojice ili trojice vozača, poredak određuje na temelju većeg broja pobjeda. Ako je, pak, i broj prvih mjesta identičan, onda je sljedeći kriterij broj drugih mjesta vozača koji su bodovno izjednačeni, a ako ni to nije dovoljno slijedi usporedba trećih mjesta, pa sve tako redom, četvrta, peta, šesta... mjesta, sve dok se ne dođe do plasmana kojeg jedan vozač ima više od ostalih.
Tom analogijom nije nemoguće da prvaka odluči i veći broj četvrtih mjesta, kao što bi bio slučaj da poredak u cilju u Abu Dhabiju bude: 1. Vettel, 2. Webber, 5. Alonso. Svi bi imali po 256 bodova, ali bi Nijemac bio prvak... Tablica ispod pokazuje koliko su četvorica kandidata za naslov imala prvih, drugih, trećih... mjesta u dosadašnjih 18 utrka.
SEBASTIAN VETTEL
■ sjedi u najbržem bolidu u konkurenciji, a po mnogima brži je od Webbera
■ tijekom sezone dominantan u kvalifikacijama (9 pole positiona) što može biti važno na stazi u Dbu Dhabiju
■ pun samopouzdanja nakon Brazila, mlad i željan naslova prvaka
■ zbog bodovnog minusa ne ovisi isključivo o sebi, već i o rezultatima ostalih
■ od konkurenata za naslov imao najviše tehničkih kvarova (3) ove sezone
■ neće imati pomoć od momčadskog kolege koji se također bori za naslov
FERNANDO ALONSO
■ bodovna prednost, ne mora nužno ovisiti o drugima, može kalkulirati, ne riskirati nepotrebno
■ hladnokrvan u odlučujućim trenucima, ima iskustva u neizvjesnim završnicama
■ bolid Ferrarija vrlo pouzdan, Alonso izuzev Malezije nije imao ni jedan kvar
■ staza u Abu Dhabiju trebala bi više pogodovati bolidima Red Bulla
■“tanak” s motorima s obzirom da je već u Italiji (prije 5 utrka) koristio posljednji, osmi
■ u posljednje 4 utrke momčadski kolega Massa nije mu uspio pomoći u “oduzimanju” bodova rivalima
MARK WEBBER
■ sjedi u dominantnom bolidu ove sezone
■ odlučan da pokaže kako je zavrijedio naslov prvaka, djelomično i zbog odnosa unutar momčadi
■ može računati na pomoć momčadskog kolege, makar samo u određenim uvjetima
■ incidentan tip, sklon rizičnim i nesmotrenim potezima na stazi, kao primjerice u Australiji
■ ogroman pritisak jer mu je ovo možda posljednja prilika za naslov prvaka
■ tijekom sezone bio slabiji od momčadskog kolege u kvalifikacijama
Trenutačno stanje
1. Fernando Alonso (Ferrari) 246
2. Mark Webber (Red Bull) 238
3. Sebastian Vettel (Red Bull) 231
Mogući raspleti - prvak ALonso
1. Alonso +25 271
2. Webber +18 256
3. Vettel +15 246
1. Webber +25 263
2. Alonso +18 264
3. Vettel +15 246
1. Vettel +25 256
2. Webber +18 256
3. Alonso +15 261
1. Vettel +25 256
2. Webber +18 256
4. Alonso +12 258
1. Hamilton +25 247
2. Webber +18 256
3. Vettel +15 246
5. Alonso +10 256
1. Hamilton +25 247
2. Vettel +18 249
3. Webber +15 253
6. Alonso +8 254
1. Hamilton +25 247
2. Vettel +18 249
4. Webber +12 250
7. Alonso +6 252
1. Hamilton +25 247
2. Vettel +18 249
4. Webber +12 250
8. Alonso +4 250
1. Hamilton +25 247
3. Vettel +15 246
5. Webber +10 248
9. Alonso +2 248
1. Hamilton +25 247
3. Vettel +15 246
6. Webber +8 246
10. Alonso +1 247
Mogući raspleti - prvak Webber
1. Webber +25 263
2. Vettel +18 249
3. Alonso +15 261
1. Hamilton +25 247
2. Webber +18 256
3. Vettel +15 246
6. Alonso +8 254
1. Hamilton +25 247
2. Vettel +18 249
3. Webber +15 253
7. Alonso +6 252
1. Hamilton +25 247
2. Vettel +18 249
4. Webber +12 250
9. Alonso +2 248
1. Hamilton +25 247
3. Vettel +15 246
5. Webber +10 248
10. Alonso +1 247
Mogući raspleti - prvak Vettel
1. Vettel +25 256
2. Webber +18 256
5. Alonso +10 256
2. Vettel +18 249
5. Webber +10 248
9. Alonso +2 248
Mogući raspleti - prvak Hamilton
1. Hamilton +25 247
3. Vettel +15 246
6. Webber +8 246
11. Alonso +0 246
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....