Ne. Niken nije skuter s tri kotača kojeg možete voziti s vozačkom dozvolom B kategorije. To je ozbiljan motocikl sa 115 KS i vozača s položenom A kategorijom. I gomilom samopouzdanja. Jer, sa svoje dvije upside-down vilice razmaknute priličan 41 centimetar, prednjim krajem širokim 88,5 centimetara i sjedalom na prilična 82 centimetra japanski tricikl na prvi pogled djeluje zastrašujuće. Zaboravite na probijanje kroz gužvu pred semaforom. Čekat ćete u koloni zajedno s automobilima. Gradska vožnja, međutim, i nije jaka strana Nikena. Puno se bolje snalazi na otvorenoj cesti, bez obzira na vremenske prilike.
Dvije prednje gume široke priličnih 120 milimetara dopuštaju naginjanje od priličnih 45 stupnjeva prije nego li oslonci za noge zastružu po asfaltu. Gdje su ostali motocikli morali priznati poraz pred zakonima fizike, Niken još suvreno grabi naprijed. A to ulijeva povjerenje. Čak i bojažljivim vozačima, koji se zavojitim brdskim cestama zato mogu voziti podjednako brzo kao i iskusni vozači BMW R 1250 GS. Šaht nasred ceste? Koga briga. Tragovi bitumena? Pa što onda. Bijela traka pred semaforom? Pih. Jedan prednji kotač će uvijek držati... Ponašanje u vožnji u biti se vrlo malo razlikuje od običnog motocikla. Najveća razlika je u izlasku iz zavoja, gdje Yamaha pokazuje sklonost proširenju putanje, kao i prilikom promjene smjera, kad se morate boriti s inercijom.
Niken je komad motocikla, ali Yamaha je napravila odličan posao držeći težinu pod kontrolom - sa svojih 240 kilograma Niken je tek mrvicu teži od Piaggija MP3 300, skutera s tri kotača. Čak 57 posto težine je na prednjim kotačima, ali s vozačem se taj raspored mijenja na gotovo idelanih 50:50. Zbog toga je Niken brz na ulascima u zavoje i puno okretniji u slalomu u odnosu na ono što biste očekivali motocikla sa 1,51 metar dugim međuosovinskim razmakom, koji spreman za vožnju teži 265 kilograma (Piaggio MP3 ima 252 kg).
Stoga ga sasvim pristojno pokreće poznati redni trocilindraš sa 115 KS iz Yamahe MT-09, koji svoje granice dostiže samo pod punim opterećenjem i na uzbrdicama. Inače sasvim pristojno pokreće Niken - već nakon 1000 metara hvata graničnik na 188 km/h - i u prosjeku se zadovoljava s 5,4 litre na 100 kilometara. Osim u suzdržanoj težini, tajna je u 87,5 Newtonmetara pri ne pretjerano visokih 8500 okretaja.
Položaj za upravljačem je sjajan, pod uvjetom da ste viši od 185 centimetara. Noge su tek blago savijene u koljenima, leđa gotovo posve uspravna, a ruke sasvim opuštene na ravnom upravljaču. Satima se možete lagano voziti otvorenom cestom, pogotovo što je i tempomat dio serijske opreme. Za savršeni dojam nedostaje tek pokoji pretinac za sitnice - pogotovo što je prednji dio motocikla golem - veći vjetrobran i TFT umjesto zastarjele LCD instrumentne ploče (Niken na akciji stoji čak 92.900 kuna). A na vijugavim brdskim cestama poželjeli bismo još i snažnije kočnice koje se bolje daju dozirati (spužvast osjećaj) i pouzdaniju kontrolu proklizavanja - prvi stupanj dopušta stražnjem priličnih 190 milimetara širokom stražnjem kotaču da pobjegne u stranu...
Tehnički podaci
Motor 3 cilindra, redni, hlađen voodm,
elektroničko ubrizgavanje
Obujam 847 ccm
Provrt i hod 78 x 59,1 mm
Snaga 84,6 kW/115 KS pri 10.000 o/min
Okr. moment 87,5 Nm pri 8500 o/min
Mjenjač/Prijenos 6 stupnjeva/lanac
Okvir dvostruki, čelični
Ovjes sprijeda dvije dvostruke upside-down vilice
hoda 11 cm, straga monoamortizer hoda 12,5 cm
Kočnice sprijeda dva diska ø298 mm
s 4-klipnim kliještima, straga disk ø282 mm
s 2-klipnim kliještima, ABS
Gume sprijeda 120/70 R15,
straga 190/55 R17, Bridgestone Battlax
Spremnik goriva 18 litara
Duljina 215 cm
Širina 88,5 cm
Međuosovinski razmak 151 cm
Visina sjedala 82 cm
Težina 240 kg
Cijena 92.900 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....