U Frankfurtu 2018. godine Mercedes je šokirao svjetsku automobilističku javnost predstavivši model Project One. Kao što već vjerojatno znate, riječ je o hibridu s 1000 KS, a poseban je po tome što je u njega smješten 1,6-litreni V6 motor iz Mercedes-AMG Petronas Formula 1 bolida uz koji maksimalna brzina iznosi 350 km/h. Motor koji je pritom smješten središnje iza leđa vozača i suvozača i vrti se sve do 11.000 okretaja u minuti što je jedinstvena vrijednost među cestovnim vozilima koja se mogu registrirati. U Mercedesu su se tada rado hvalili i činjenicom kako još nitko u povijesti nije premjestio trkaću tehnologiju u civilni auto na ovaj način, a čini se kako su sada shvatili da će i njima to malo teže poći za rukom. Naime, znamo da su zakoni i propisi sve stroži, emisija CO2 postaje veliki problem za proizvođače zbog iznimno niskih granica, a sama testiranja su postala stroža. Tako se čini da ćemo ipak morati još pričekati prije nego neki od 275 planiranih primjeraka stigne na ceste.
U razgovoru za Top Gear, šef AMG-a Tobias Moers otkrio je da je proces transformacije AMG Petronas turbo V6 motora iz Formule u pogon koji bi se mogao koristiti na cesti teži nego što su mislili. Taj motor nije razvijen za cestovnu upotrebu, i kao takav ne može zadovoljiti nikakve propise po pitanju emisija. Kao glavni problem pritom je naveo sami rad u leru. I dok se motori u bolidima F1 u leru vrte na oko 5 tisuća okretaja, jasno je kako cestovni automobil s takvim okretajima ne može zadovoljiti norme i propise. Moers je objasnio kako su zbog spomenutog problema izgubili 9 mjeseci u razvoju, pa će tako kupci morati računati da će svoje modele vidjeti nešto kasnije od prvotnih očekivanja, no čini se kako će Project One na cestu već u drugoj polovici 2020. godine. Kada su upitali Moersa jesu li kupci ljuti zbog odgađanja, objasnio je kako takav tip kupaca najčešće na ovakve odgode reagira s rečenicom: „Uzmite vremena pa neka sve radi kako bi i trebalo”. Jasno, riječ je o milijarderima kojima datum preuzimanja automobila sigurno ne igra veliku ulogu budući da u garaži imaju još desetke drugih modela s kojima mogu uživati u vožnji...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....