Prerade automobila, odnosno tuning danas nisu ni približno popularne kao prije deset do dvadeset godina kada tuneri "žarili i palili" hrvatskom auto scenom. Vlasnici automobila očito su naučili lekcije iz propalih pokušaja tuninga i uvelike izgubili volju učiniti svoj automobil "posebnim".
No još uvijek ima mnogo onih kojima serijski auti nisu dovoljno dobri i koji žele udahnuti "novi duh" svojem autu. Za njih u nastavku donosimo glavne greške koje se rade prilikom tuninga i zbog kojih ambiciozni vlasnici najčešće umjesto auta iz snova dobiju samo noćnu moru na cesti.
Veliki kotači
Autoindustrija nas je jako dobro naučila da veliki naplatci osjetno podižu dojam automobila. Danas ni 20 inča nije više neka egzotika, a "17-ica je postala nova 14-ica". No zapamtite da su ti automobili i konstruirani da bi koristili takve kotače i gume. Ugradnjom prevelikih naplataka s gumama niskog profila na stariji auto dobit ćete mnogo neudobniji auto. Naime i guma, poput ovjesa, ublažuje neravnine, a što je ona "tanja" taj efekt je manji.
Zbog toga se i ovjes muči više i skloniji je kvaru. Pati i pogon jer veći naplatak i guma su teži. To će za posljedicu imati lošije performanse i veću potrošnju goriva kao i veća opterećenja pogonskog sustava.
Spuštanje auta
Spušteni automobil u većini slučajeva izgleda bolje i zbog sniženog težišta malo bolje drži cestu. No, Hrvatska nikako dobra država za vožnju spuštenih auta. Sjetite se samo kvalitete naših cesta, rupa, neravnog, loše zakrpanog asfalta, šahtova koji strše, nepravilnih rubnika i najvećeg problema – uspornika, tj. takozvanih ležećih policajca.
Da, spušten automobil će izgledati bolje i malo se bolje voziti zavojima, no razmislite želite li zbog toga stalno strugati po "ležećim policajcima", prelaziti ih brzinom pješaka, tražiti parking posvuda jer se ne možete popeti na običan rubnjak ili strepiti da će vam na nekoj neravnini podnica auta "postrugati" cestom. Osim toga tu je i smanjena udobnost jer ovjes ima mnogo manji hod. Razmislite ima li uz sve ovo spuštanje auta ikakvog smisla?
Sportski ovjes
Ovo je još jedan način kako postići bolje "ležanje" auta, a ovjes se najčešće modificira ugradnjom sportskih krućih opruga. U teoriji je to dobro rješenje jer će se smanjiti naginjanje u zavojima i poboljšati prianjanje auta.
No tako nešto opet nema previše smisla u Hrvatskoj zbog naših cesta. Auto će s krutim oprugama biti iznimno neudoban, a zbog poskakivanja neće ni toliko dobro "držati cestu".
Povećanje snage mapiranjem motora
Ovo je vrlo jednostavan i čest zahvat kojim se može povećati snaga motora reprogramiranjem glavnog računala automobila. No često, osim veće snage dobijete i druge neželjene nuspojave.
Nakon ovakve prerade automobil ima veći rizik za kvar na skupom sustavu za pročišćavanje ispušnih plinova, pogonske komponente više pate, a raste i potrošnja, nerijetko mnogo više od rasta snage. I sam motor je podložniji bržem habanju, pregrijavanju i samim time i kvarovima.
Ispušni sustav
Kod automobila s turbo motorima teško je napraviti veliku pogrešku ugradnjom "previše otvorenog" ispuha jer je brzina ispušnih plinova zbog turbine relativno mala. Kod atmosferskog motora se zbog previše "otvorenog" ispuha mogu javiti mnogi problemi.
Zbog velikog opterećenja ispušnih ventila može doći do pada snage motora, pa čak i do kvara na motoru. Također, zbog velikog opterećenja ovakvi ispusi nisu nimalo trajni i brzo će se na njima pojaviti rupa.
Promjene na karoseriji
Možda vam se dopada neki body kit kojeg ste vidjeli na drugom autu, no prije nego što se bacite na njegovu ugradnju dobro razmislite. Osim dobrog izgleda, a to je uvijek subjektivno, nećete dobiti gotovo ništa, a mnogo toga ćete izgubiti. Serijski auti su aerodinamički optimizirani, a svaka promjena na karoseriji znači i zadiranje u tu aerodinamiku i uglavnom njeno pogoršavanje.
Zbog toga pati potrošnja goriva, hlađenje motora, a može se javiti i povećana buka od vjetra u vožnji. Uz to moguće je da će automobil imati i lošije prianjanje. Samo skupi body kitovi renomiranih proizvođača eliminiraju većinu ovih nedostataka, no u osnovi i većina njih na kraju daje autu gore karakteristike nego što ih je imao u originalu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....