Porsche je otkrio neobičnu i vjerojatno briljantnu ideju za šesterotaktni motor s unutarnjim izgaranjem. Ako ne poznajete osnove motora s unutarnjim izgaranjem, pokušat ćemo ovo učiniti jednostavnim. Danas svaki automobil s unutarnjim izgaranjem koristi četverotaktni motor. Taj motor ima četiri takta rada: usisni, kompresijski, ekspanzijski i ispušni. Usisni takt je faza u kojoj e zrak i gorivo ulaze u cilindar.
Kompresijski je kada klip tlači tu smjesu na vrhu cilindra. U trećem ekspanzijskom taktu smjesa se zapali, gurajući klip natrag prema dolje te se tako dobiva snaga odnosno pogon. U četvrtom taktu se istiskuju preostali (ispušni) plinovi iz cilindra.
Porscheovi stručnjaci računaju da ovom procesu mogu dodati još dva takta. Dokumenti predani američkom Uredu za patente i zaštitne znakove to izričito opisuju kao "šest pojedinačnih poteza koji se mogu podijeliti u dvije sekvence od tri poteza." Dodani koraci dogodit će se između tradicionalnog ekspanzijskog i ispušnog takta. Novi bi slijed bio usis-kompresija-ekspanzija nakon čega bi ponovo uslijedili kompresija i ekspanzija i tek tada ispuh.
Ovaj dizajn ima potencijal generirati više energije uz bolju učinkovitost. U tipičnom motoru samo jedan od četiri takta zapravo stvara snagu za pogon. Ovo mijenja formulu na jedan u tri takta, a također temeljitije sagorijeva smjesu. Naravno, nedostatak je dodatna složenost. Jesu li dobici dovoljni da opravdaju troškove za ovaj novi dizajn, ostaje za vidjeti, pogotovo ususret najavljenoj zabrani motora s unutarnjim izgaranjem u EU.
Kao i kod mnogih patenata, moguće je da ovo nikada neće ugledati svjetlo dana. To je svakako zanimljiva ideja, ali možda još važnije, sugerira da Porsche jako naporno radi na pronalaženju načina da motore s unutarnjim izgaranjem održi na životu usred poriva za električnom energijom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....