SLAŽETE LI SE?

OVO JE DESET STAVKI koje nas živciraju na modernim automobilima!

 
 Avtoblog

Moderni automobili sve su napredniji, brži i sigurniji. Ipak, postoje sitne "mušice" koje vozačima znaju ići na živce. U nekim slučajevima znamo se zapitati: "Pa što je bilo dizajnerima kada su ovo napravili". I stvarno, na pojedinim modelima naići ćete na različite nelogičnosti, a ovim putem izdvojili smo deset stavki koje su nas naživcirale. Naravno, ako imate svoje prijedloge, napišite ih u komentarima. Pa, krenimo redom:

VENTILACIJA KOJA SE REGULIRA NA ZASLONU OSJETLJIVOM NA DODIR

Car Magazine

Moderni automobili uglavnom klasične prekidače zamjenjuju zaslonima osjetljivim na dodir. To je u principu dobra stvar i pridonosi boljem izgledu unutrašnjosti. Ipak, neke funkcije ne bi trebale biti na zaslonu. Prvenstveno govorimo o funkcijama ventilacije. Kada se vozite gradom i odlučite primjerice pojačati grijanje, čeka vas cijela procedura tipkanja po zaslonu kako bi došli do postavki ventilacije i namjestili željenu temperaturu. Ako uz to još touch ne reagira kako bi trebao, svaki put kod promjena postavki gubit ćete živce.

NELOGIČNO POSTAVLJENI DRŽAČI ZA ČASE

Držači za čaše veoma su popularni u SAD-u. Naime, napravljena su istraživanja gdje se kupce pitalo što im je bitno kod kupovine automobila. Uz dizajn, performanse i potrošnju, u prvih 10 stavki našli su se i držači za čase! To je vjerojatno razlog zašto ih proizvođači toliko forsiraju. Ipak, često se čini da dizajneri prvo dizajniraju cijeli interijer, a onda naknadno "ubace" držače za čase. Tako su oni često vrlo nelogično postavljeni: ispred ručice mjenjača (čime kava/čaša/boca ometa nesmetano mijenjanje prijenosa) ili na sredini središnjeg grebena, što opet stvara probleme kada treba primiti ručicu mjenjača.

ELEKTRIČNA RUČNA KOČNICA

carwow

Iako sama po sebi uopće nije loša, štoviše, čak i uljepšava izgled interijera, među "oktanoglavcima" i dalje postoji nepisano pravilo da ručna mora biti klasična. Jedan od razloga svakako je i taj što ju, kada dođu snježni dani, možete odlično iskoristiti na praznom, snijegom okovanom parkiralištu.

IZUMIRANJE RUČNIH MJENJAČA

Practical Motoring

Ovo se odnosi na automobile više klase kod kojih opcija ručnog mjenjača više gotovo da i ne postoji, a u slučajevima gdje se nudi dolazi s osnovnim paketom opreme u kojem se ne dobiva gotovo ništa od dodatne opreme. Znamo da svi istinski zaljubljenici u automobile i dalje vole sami mijenjati brzine, no proizvođači tu opciju (nažalost) sve više ukidaju...

START/STOP SUSTAV

Youtube

Sustav koji je uveden kako bi se na papiru prikazala manja potrošnja i emisija CO2 zna biti posebno iritantan. Neprestano paljenje (posebice dizelaša) može biti naporno za slušati, no to nije glavni problem. Naime, kod krajnje kratkih zaustavljanja može doći do gašenja automobila iako ste htjeli odmah dalje krenuti. Primjer: približavate se semaforu na kojem je crveno, u trenutku kada ste praktički stali pali se zeleno, a vaš automobil se (zbog ovog sustava) gasi. Možda ćete se u tom trenutku zbuniti i pritisnuti tipku Start kako bi ponovo upalili automobil koji će se u međuvremenu sam upaliti (opet zbog sustava start/stop), a vi ćete ga svojim pritiskom zapravo opet ugasiti. Naravno, postoje bolji i lošiji sustavi Start/Stop, no u svakom slučaju najsretnija opcija je odmah ugasiti sustav.

NEMA VIŠE UTORA ZA CD

Većina novih automobila više jednostavno ne nudi opciju slušanja glazbe putem CD-a kojeg je zamijenio USB te Bluetooth veza s mobitelom. Iako je zapravo riječ o svojevrsnoj evoluciji, mnogi još uvijek vole napraviti svoju kompilaciju na CD-u. Uz to, koliko god je uparivanje mobitela jednostavno, ponekad će se dogoditi da vam je baterija prazna (a nemate kabel za punjenje), ili ste zaboravili mobitel...

LANE ASSIST

2015 Honda CR-V.
Wieck

Sustav koji prije svega podržavamo i koji je dosad vjerojatno sprječio mnogo prometnih nesreća. Ipak, u gradskoj vožnji ćete ga najčešće isključiti. Razlog? Prilikom približavanja drugoj traci počet će pištati, odnosno okretati vaš upravljač kako bi ostao unutar trake. Naravno, ovisno o situaciji u prometu i širini traka, vjerojatno ćete često biti blizu same trake, pa će pištanje i korekcije upravljača biti česta pojava. Dakle, za autocestu predstavlja vrhunsko rješenje koje čuva glavu, a u gradu ga je najbolje isključiti. Istraživanje u SAD-u je pokazalo da čak trećina vozača ovaj sustav smatra iritantnim te ga zbog toga gase čim uđu u automobil.

(PRE)REVNI SIGURNOSNI SUSTAVI

Sustavi sigurnosti odlična su stavka koja poboljšava sigurnost u prometu. Ipak, ponekad se mogu se upaliti kada za to zapravo i nema potrebe. Sustavi za upozorenja na prepreku tako će početi pištati ako se približite vozilu ispred (iako znate da ste blizu i da ga nećete udariti nego primjerice krećete u pretjecanje tog vozila). Tu je i sve prisutniji sustav za detekciju umora, koji će vam sugerirati da stanete i popijete kavu...

LAŽNI ZVUK MOTORA U KABINI

Pritiskom na prekidač koji najčešće nosi naziv Sport vaš automobil (u nekim slučajevima čak i dizelski) odjednom dobiva odličan zvuk. Razlog nije otvaranje "klapne" na ispušnom sustavu, već lažni zvuk koji dolazi iz zvučnika...

LAŽNI NASTAVCI AUSPUHA

Avtoblog

Sve više i više proizvođača na stražnjem dijelu više ne nude klasični nastavak ispušnog sustava. Neki tako stavljaju masivne otvore koji su zapravo "lažnjaci", budući da ćete unutar njih zamijetiti minijaturne cijevi koji su zapravo pravi nastavci...

Force GT

Međutim, to nije najgora varijanta. Neki proizvođači odlučuju se na ugradnju potpuno lažnih kromiranih nastavaka iza kojih se nalazi obična plastika, dok je ispušni sustav skriven negdje ispod vozila i uopće nema veze sa spomenutim nastavcima.

Car Throttle

Ovo su samo neke od stavki. Nas zanima vaše mišljenje, biste li dodali još nešto?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 04:42