Možda zvuči dramatično, ali moderni automobili stvarno bi mogli zadavati glavobolje svojim vlasnicima za desetak godina. Razlog? Sve više novih modela na tržište dolazi s nizom tehnoloških sustava koji su odlični i olakšavaju vožnju, ali su zato prilično komplicirani po pitanju izvedbe. Novi Audi A8 primjerice ima više od 40 sustava pomoći vozaču koji funkcioniraju uz pomoć nekoliko lasera i čak 12 kamera. Sve više modela nudi sustave automatskog kočenja, prepoznavanja pješaka pa čak i autonomne vožnje, što je odlično. Automobili postaju "laptopi" na kotačima, a razlog su sve zahtjevniji kupci. Proizvođači se tako međusobno nadmeću tko će im ponuditi bolje tehnološko rješenje.
Naravno, čim jedan proizvođač ponudi neki od spomenutih sustava, logično je da i konkurenti u vrlo kratkom roku počnu nuditi te opcije na svojim modelima. U toj priči na kraju zapravo najviše profitiraju kupci novih automobila kojima se već u nekoj srednjoj klasi nude opcije koje su do prije nekoliko godina bile rezervirane za premium modele. Uz klasične benzinske motore većina proizvođača sada već nudi i nekoliko hibridnih varijanti.
Ipak, ostaje pitanje što će se dogoditi za desetak godina. Kako će ti silni sustavi funkcionirati? Tržište rabljenih tako će preplaviti tehnološki iznimno komplicirani modeli, a budući da će "na leđima" nositi popriličan broj godina, za očekivati je kako neki od sustava neće raditi kao prvog dana. Tada će se javiti veliki problem za kupce rabljenih. Za vjerovati je da će popravci biti poprilično skupi, a neki ih serviseri možda neće moći ni odraditi, pa će vlasnik biti osuđen posjetiti službeni servis.
A onda će mu se vjerojatno zavrtjeti kada sazna cifru koja je potrebna da bi njegove kamere i senzori ponovo postali ispravni. Ovim su se problemom već počeli baviti u Chicagu gdje je na jednom sveučilištu otvoren poseban smjer koji priprema mehaničare za "revoluciju" u svijetu automobila i popravaka istih. Profesori s fakulteta Waubonsee koji nudi spomenuti program ističu kako dolazi vrijeme u kojem će kompjutori automobila imati glavnu ulogu i biti predmet glavna stavka koju će mehaničari morati znati popraviti. "Automobili postaju vozeći kompjutori, a mi smo tu da u budućnosti rješavamo potencijalne probleme", izjavio je James Armitage sa spomenutog fakulteta.
I dok danas često od vozača možete čuti: "Gdje su ona vremena kada sam sve sam mogao popraviti na automobilu", stvari će po tom pitanju ići samo "na gore". Kada vam se javi greška na sustavu autonomne vožnje, ili vam hibridni sustav počne stvarati probleme, bit ćete osuđeni posjetiti ovlaštenog servisera.
U finalu, islužene "laboratorije na kotačima" kupci bi, očekivano, zbog bojazni od nepouzdanosti mogli početi izbjegavati i "igrati na sigurno" gledajući isključivo prema salonima novih automobila. Saloni rabljenih tako bi mogli postati prekrcani naoko sjajnim automobilima, ali koji nakon kojih 5 do deset godina služenja imaju velik potencijal za postati noćnom morom budućih vlasnika... Živi bili pa vidjeli...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....