Lada Niva povezuje se s terenskom vještinom i pristupačnom cijenom, ali ovaj uvelike modificirani primjerak sasvim je druga priča.
Besmrtna Niva modificirana je za postizanje 300 KS uz velik broj vanjskih i unutarnjih modifikacija, što je dovelo do nevjerojatne cijene od 35.000 eura.
Vlasnik, Vaggelis Tsoumanis iz Grčke, potrošio je mnogo vremena i energije na ovaj nekonvencionalan projekt.
Kao što je opisano u popisu na Classic Traderu, Niva je u potpunosti restaurirana prije nego što je dobila modifikacije, s brojnim "trkaćim dijelovima" zbog kojih se ponaša kao "sportski automobil za svakodnevnu upotrebu".
Popis sugerira da je ovo model iz 2004. koji je prešao samo 4600 km nakon restauracije, što objašnjava netaknuto stanje.
Vrhunac zatamnjene Lade su masivni 22-inčni aluminijski naplatci obuveni u gume dimenzija 245/30R22. Kotači ove veličine više bi pristajali Lamborghiniju Urusu ili Cadillac Escaladeu, zbog čega Niva duga 3740 mm izgleda kao jedan od onih divljih digitalnih rendera.
Sva su svjetla zamijenjena LED diodama, a metalni prednji branik i bočne stepenice štite spuštenu karoseriju. Branici pričvršćeni vijcima trude se pokriti šire tragove, dok je ovjes očito spušten radi bolje upravljivosti – koliko god se to moglo reći za terenca iz 1977.
Ipak, moramo priznati da je Niva prvi te vrste s unibody šasijom umjesto tradicionalnijeg rješenja sa šasijom. Snaga zaustavljanja također je poboljšana disk kočnicama s Porscheovim čeljustima.
Ako se pitate zašto su vam potrebne sve ove nadogradnje, morate pogledati ispod poklopca motora – ili iza intercoolera koji viri iz rešetke. Tamo se krije jako modificirana verzija prastarog Ladinog 1,7-litrenog četverocilindričnog motora s povećanim obujmom od 1,8 litara, turbopunjačem, trkaćim ECU-om i mogućnošću rada na tri vrste goriva.
Kao rezultat toga, izlazna snaga iznosi 175 KS s LPG-om, respektabilnijih 210 KS na benzinu, te ludih 300 KS na trkaćem gorivu. Sve ove brojke predstavljaju značajno povećanje u odnosu na standardnih 83 KS (61 kW). Snaga se prenosi na sva četiri kotača putem peterostupanjskog ručnog mjenjača uz pomoć Ladinog pogona na sva četiri kotača i blokade diferencijala.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....