Motor za novi Bugatti Tourbillon jednostavno je morao biti V16. Sve drugo bi klijentela koja je spremna platiti 3,8 milijuna eura za najnoviju jurilicu iz Molsheima smatrala korakom unazad.
Mate Rimac pokazao je da ima dobar nos kada je upravu uvjerio da isključivo električni pogon neće biti mamac za kupce prvog potpuno novorazvijenog Bugattija u posljednjih 20 godina. Nakon Veyrona i Chirona, koji su stalno podizali letvicu za naj-naj-automobil, trend se morao nastaviti, ali na novi način.
Njihov brutalno snažni W16 s četiri turbo-punjača evoluirao je do točke kada daljnji razvoj ne bi imao smisla. Zato je Tourbillon plug-in hibrid, no ovaj puta nećemo o električnom dijelu, premda je on podjednako zaslužan za ukupnih 1800 KS i 2300 Nm.
Konfiguracija motora V16 iznimno je rijetka i postoje samo dva primjera koje se zbog malog broja proizvedenih komada jedva može nazvati ‘komercijalnima’: jedan je Cadillac još tamo iz 30-ih godina prošlog stoljeća, drugi je Gandinijeva Cizeta Moroder iz 1990-ih, koja je zapravo imala dva spojena V8.
Ostali su pokušaji ostali na razini prototipova. Logika kaže da bi ‘pravi’ V16 trebao biti poput dva redna osmaka s redovima cilindara razmaknutim 45 stupnjeva, no Cosworth, kojem je povjeren razvoj motora za Tourbillon, imao je ponešto drugačiju zamisao, pa su redovi cilindara pod kutem od 90 stupnjeva. Razlog je vjerojatno zvuk, jer bi ‘pravi’ V16 vrištao slično kao V12, ali pola oktave više –prikladno za Formulu 1, ali ne za prestižni hiperautomobil.
Sitno ugravirani brojevi po sredini motora označuju red paljenja i otkrivaju tajnu. Skroz pojednostavljeno: metar dugačka radilica s osam koljena izgleda kao da su dva tzv. ‘cross-plane’ V8 spojena na sredini i zakrenuta u fazi za 45 stupnjeva, što donosi notu grgljavog V8, ali na nekim novim visinama. Uostalom, zvuk je dostupan na Youtubeu, pa poslušajte sami.
Mnogo detalja o motoru još nije otkriveno, no ovo znamo; V16 ima obujam od 8,3 litre – nakon Viperovog V10 najviše u autoindustriji – i sam, bez električne pomoći, razvija okruglih 1000 KS i 900 Nm. Vrti se do 9000/min, ima ekstremno visok omjer kompresije od 14,5:1 i kroz otvoreni motorni prostor pokazuje prekrasne usisne grane s ukupno četiri ‘leptirića’.
Ukratko, još jedno remek djelo iz Cosworthove radionice, no ovaj puta bez pretenzija prema rekordima u smislu specifične snage. Barem za sada.
Ukratko
Brojke koje označavaju red paljenja otkrivaju tajnu zavodljivog zvuka. Koljenasto vratilo (radilica) izgleda kao da su dva cross-plane V8 spojena na sredini i zakrenuta za 45 stupnjeva
Osim što hibridni pogon donosi zastrašujuću ukupnu snagu od 1800 KS, blagotvorno djeluje i na učinkovitost. Očekivana emisija CO2 je oko 200 g/km, približno triput manja od Chironove. Masa bi trebala biti manja od dvije tone
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....