‘Današnje mlade ne zanimaju auti‘, ‘okreću su drugačijim vrstama mobilnosti‘...izjave su koje danas često čujemo u medijima. Ali, najnovija istraživanja ukazuju upravo suprotno. Unatoč javnom mišljenja i Generaciju Z poprilično zanimaju automobili i to ne oni na koje mislimo.
Većina će često pomisliti, a i marketinške kampanje će nam tako obično sugerirati, kako će oni htjeti voziti funky gradski crossover ili kompaktni SUV. Reklame nas bombardiraju takvim scenarijima, gdje mladi parovi od oduševljenja što se voze u gradskom SUV ne mogu obrisati osmjehe s lica. No, je li u stvarnosti to baš tako?
Već postoji nekoliko studija u SAD koje su opovrgle ovu tvrdnju i sugerirale da je zapravo ekonomski čimbenik ono što mlade ljude sprječava da posjeduju vozilo. Novo istraživanje sada otkriva ukuse generacije Z u svijetu automobila.
A ono će također opovrgnuti ljubav mladih prema otkačenim crossoverima. Hagerty, američki osiguravatelj klasičnih automobila, istražio je ukuse dvije tisuće mladih Amerikanaca.
Glavni zaključak njihova izvješća je da je ljubav Milenijalaca prema starim klasičnim modelima zarazila i Generaciju Z, koja je za njih zainteresirana čak i više nego Baby boomeri. Dakle, ljudi koji su rođeni prije 60-ak ili 70-ak godina. Otkud takva nostalgija mladih prema bezvremenskim klasicima?
Za Milenijalce i Generaciju Z klasični su automobili oni koji su proizvedeni u 80-im i 90-im godinama prošlog stoljeća. Istraživanje pokazuje ‘snažan i rastući interes prema kolekcionarskim automobilima tog doba‘. Toliko da je 47 posto ispitanih izrazilo interes za posjedovanje klasičnog automobila, ali Generacija Z izrazila je znatno veći interes: 60 posto u usporedbi s 31 posto kod Baby boomera. U skladu s tim, 77 posto ispitanika koji su dio Z generacije priznalo je da voli vožnju.
Nadalje, 32 posto je imalo ili trenutno ima jedan od automobila koje može svrstati među klasike. Ovi podaci ih stavljaju ispred Milenijalaca: 30 posto njih može reći isto o posjedovanju vozila ove vrste. Koji su im modeli najdraži?
Studija otkriva da sve generacije pokazuju posebnu sklonost prema specifičnom klasiku: starinskim sportskim automobilima. Usredotočujući se na Generaciju Z, njih 23 posto reklo je da bi odabralo klasični luksuzni automobil, dok bi se 26 posto odlučilo za SUV.
Kada je riječ o odabiru određenog modela, Hagerty ima odgovor. Generacija Z odlučuje se za Mazdu MX-5 prve generacije, dok su Milenijalci razvili poseban ukus za pick-upove Chevroleta i GMC-a (1988.-2000.).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....