Jeste li primijetili kako neki automobili dobivaju previše pažnje, dok su drugi nepravedno zanemareni? Jedan od takvih automobila, za koje smatramo da zaslužuju ozbiljnije vrijeme u centru pažnje, je Alfa Romeo Alfetta iz 1970-ih. Ne samo da dijeli postav pogona s Ferrarijem, već zato što je njezina unutrašnjost bila godinama ispred svog vremena.
Prisjetimo se - Alfetta je 1972. godine zamijenila klasičnu Giuliu iz 1960-ih, a svoje ime je dobila od uspješnog trkaćeg automobila 159 Alfette iz 1950-ih. Imala je motor postvljen sprijeda a mjenjač straga radi poboljšane raspodjele težine, raspored kojeg je Ferrari koristio na 275 GTB-u iz 1964. i još uvijek koristi na sadašnjim automobilima s prednje-smještenim motorima.
Od 100 ljudi koje pitate, 99 će vam reći da starija Giulia izgleda bolje od Alfette GT coupe, ali mi mislimo da izgleda jednako zgodno, samo na drugačiji način. Kasniji coupei Alfetta (koji su zapravo izbacili ime Alfetta u korist Sprint Velocea, a zatim GTV-a), dobili su opciju Alfinog Busso V6 motora, ali i odmak od klasike s plastičnim branicima koji su bivali sve popularniji.
Budući da je ovo stara Alfa, a time i pravi vozački automobil, jedini mjerač neposredno ispred vozača je brojač okretaja. To je to. Sve ostale suvišne stvari poput brzinomjera i mjerača goriva nalaze se u središtu instrumentne ploče u zasebnom, mnogo većem kućištu.
Gledajući oblik i raspored tih mjerača, nemoguće je ne uočiti sličnosti s modernim automobilom kao što je Volkswagen ID.4, ili bilo kojim brojem automobila proizvedenih u posljednjih 10 godina opremljenih zaslonima osjetljivim na dodir. Čak i klizne kontrole grijača ispod središnjeg dijela Alfe izgledaju poput onih na Volkswagenu.
Ako ste ipak fan nedovoljno cijenjenog Alfinog dizajna, nevjerojatno originalan primjerak Alfette GT 1800 iz 1975. prodaje se na aukciji Car & Classica.