Brisač vjetrobranskog stakla ključni je element u automobilu, jer je odgovoran za čišćenje prednjeg stakla od vode i prljavštine, tako da vozač može vidjeti što je ispred njega na cesti. On je dakako od velike sigurnosne važnosti i element koji imaju svi automobili, ali sa stražnjim brisačem situacija nije takva.
Oblik odnosno vrsta vozila definitivno odlučuju hoće li se ugrađivati brisač stražnjeg stakla. Kompakti, svepopularni SUV-i i gradski automobili uglavnom imaju taj pomoćnik u vožnji, no četverovratne limuzine uglavnom nemaju stražnji brisač iz dva glavna razloga. Iako se mogu pronaći iznimke, brisače na limuzinama nećete naći zbog aerodinamike.
Zbog specifičnog oblika s vrlo nakošenim stražnjim dijelom, strujanje zraka oko većina limuzina je takvo da će zrak koji prelazi preko krova silaziti uz stražnji prozor i samim time micati kapljice vode sa stražnjeg stakla. Tako da je stražnje staklo, poglavito pri većim brzinama na autocesti, i kada pada kiša uglavnom više-manje suho.
Osim toga, strujanje zraka iza limuzine je takvo da ne diže vodu s kolnika ili kotača i baca je na stražnji dio vozila, kao što je slučaj kod vozila s pet vrata, pa tako i svih SUV-a.
Tamo se zbog specifičnog strujanja zraka i vrtloženja događa da se iza vozila stvara vodena zavjesa, što ste i sami primijetili kada se vozite iza takvog tipa vozila. Problem kod limuzina nastaje kada ulazite u parkirano vozilo po kojem je kišilo i krenete isparkiravati i voziti. Tada će na stražnjem staklu dakako biti vode i kapljica što će vam, barem neko vrijeme dok ne prijeđete određen dio puta, smetati u čistom pogledu na to što se događa iza vas.
Drugi razlog zašto ga ne montiraju je ušteda na troškovima. Kod limuzina staklo je odvojeno od vrata prtljažnika, nije u jednom komadu kao kod petorih vrata, što otežava montažu sustava i njegovih električnih komponenti koje se ne mogu postaviti na vrata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....