RETROVIZOR

Jeste li znali? Dobro pogledajte ovaj Daewoo iz 1983., možda prepoznate legendarni model

Rekord iz Koreje: kad je krenula cijela priča Daewooa i Opela od 1970-ih bilo nekih stvarno zanimljivih modela
Daewoo Royale
 Daewoo

Ako se još sjećate ili ste bili zainteresirani za kupnju automobila 1990-ih tada ćete se sigurno sjetiti Daewoo automobila. Korejska marka bila je stigla i u Hrvatsku s modelima Racer, korejskim "budget" klonom Opela Kadetta "Jaje" koji je maštovito nazvan GSi, no samo je sličio na kultni Kadett GSi, kod Racera to nije bio naziv modela već paketa opreme.

Sjetit ćete se možda i gradskih Daewooa Tico ili Matiz, a i ovi nazivi sigurno su vam ostali negdje "zvoniti u uhu": Nexia, Nubira, Leganza, Espero, Tacuma...

image
Daewoo Racer GSi
Daewoo

S obzirom na to da je Daewoo sve do bankrota 2011. godina i gašenja marke bio dijelom moćnog GM koncerna te je diljem svijeta dijelio platforme i tehnologiju s brojnim Opelima i Holdenima. Pred sam kraj i gašenja marke i kod nas se bio nastavio prodavati kao Chevrolet, kada su svi aktualni modeli jednostavno "rebrendirani", a svaki novi model je bio "klon" Opelovih modela s masovnih GM platformi (Opel Mokka/ Chevrolet Trax, jedan od posljednjih takvih primjera).

Međutim pred kraj 2013. i Chevrolet je naprasno napustio "Stari kontinent" pa više nisu u ponudi bili ni ti Daewoo modeli s "cjenjenijim " imenom. Danas Daewoo više nitko i ne spominje kad su automobili u pitanju, osim vlasnika koje ti stari modeli i dalje lijepo služe.

image
GM Korea Rekord Royale
GM

No, ako se vratimo još malo u povijest kad je krenula cijela priča Daewooa i Opela pod skutama GM-a, vidjet ćemo da je 1970-ih bilo nekih stvarno zanimljivih modela iz te suradnje.

Suradnja korejske marke s GM-om seže, naime, sve do 1972. godine, kada je GM kupio 50 posto udjela u tvrtki koja je tada bila poznata kao Shinjin Motor. Nije trebalo dugo da se osjeti utjecaj GM-a. Čuveni Opel Rekord E je vrlo brzo postao GM Korea Rekord Royale 1975. godine. No, 1980. godine stvari postaju još zanimljive, a Royale druge generacije izgleda nam ponovo vrlo poznato.

image
Opel Rekord
Opel

Poput originalnog Opel Rekorda E2/Senator A2, limuzina Daewoo Royale uvelike se zadužio kod europskog "brata", gotovo sve na autu je identično kao kod Rekorda, jedino je maska hladnjaka izvedena "kićenije".

Ipak, karoserije nisu stizale u Koreju iz Njemačke već iz Australije jer je i Holden Commodore zapravo bio preodjeveni Opel Rekord. Ispod poklopca: poznati 2.0 benzinac od 115 KS i 176 Nm koji je pogonio stražnje kotače putem spore 3-brzinske automatike ili 5-stupanjskog ručnog mjenjača koji je vožnjju i performanse činio bitno življim.

image
Daewoo Royale D

Ukupno je od 1983. do 1991. proizvedeno lijepih 36.591 tisuća primjeraka licencnog Daewooa koji je u svoje vrijeme bio jedan od cijenjenijih Opela kod europskih vozača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 09:23