Priča koja stoji iza minijaturne jurilice iz 1960-ih dobro je poznata svim ljubiteljima automobila i automobilizma. Abarth 695 nastao u radionici velikana Carla Abartha na osnovi Fiata 500 D (ne treba miješati s Fiatom 750/850 ili Zastavom 750/850 tzv. Fićom) predstavljao je pristupačnu sportsku verziju malenog FIata za mase u kojem bi se svatko mogao osjećati poput trkaća.
Nakon pojavljivanja Abartha 595 s 28 KS predstavljenog 1963. započela je jedna evolucija i od 1964. do 1971. godine, iz Abartha je izašao nepoznat broj originalnih primjeraka 695 modela u verzijama SS, SS Assetto Corsa i Competizione, snage od 32 KS do 50 KS (za razliku od serijske D verzije s 18 KS).
Zanimljivo je da danas postoji više replika nego originala kojeg su u Abarthu "opremili" prerađenim cilindrima, poliranom ispušnom cijevi, novim oprugama ventila, "oštrijim" bregastim vratilom, Weber 40DCOE rasplinjačem te ispušnim sustavom s dva završetka.
Naravno, prerade su uključivale i dorade na ovjesu, kočnicama i većini ostalih mehaničkih komponenti te postavljanje na lake naplatke od 12 cola.
Danas je riječ o traženom kolekcionarskom primjerku pa ne čudi da su prethodnih godina na aukcijama nuđeni primjerci u top stanju postizali cijene i do 60.000 eura.
Sada će se na aukciji u Parizu putem kuće RM Sotheby's ponuditi jedan od tek (pretpostavlja se) otprilike 1000 proizvedenih primjeraka 695 SS iz 1966. s brojem šasije #1060634 s kompletnom dokumentacijom i poznatom poviješću koji je bio, zanimljivo, izvezen u Sjedinjene Države.
Konkretni primjerak nije vrhunski, tek ga čeka opsežnija restauracija, no u izvornom je stanju uključujući sve komponente karoserije, unutrašnjosti i motora koji je doživio "generalku" 1980. godine kada je bio potpuno obnovljen s originalnim Abarth dijelovima, poput bloka motora i radilice te posebnom glavom cilindra (Grupa 2).
Auto je u voznom stanju i od servisa prešao je tek 500 kilometara. Vjeruje se kako će ovaj autentičan i jedan od najpoželjnijih Abartha s čuvenom oznakom 695 SS (Esse Esse) iz 1966. godine postići cijenu od najmanje 50.000 do 60.000 tisuća eura na skorašnjoj aukciji...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....